ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: در سه روز ۲۰۰ حمله هوایی به ادلب شد

سربازان سوری به کمک متحدانشان شهرهای استراتژیک معره نعمان و خان طومان در استان ادلب را تصرف کردند. آن‌ها اکنون به سمت شمال و شهرهای اریحا و سراقب حرکت می‌کنند.

آمریکا گفته است که در سه روز گذشته ۲۰۰ حمله هوایی به مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه صورت گرفته و عمدتاً غیرنظامیان را هدف قرار داده است. سربازان سوری به کمک متحدانشان دو شهر استراتژیک در استان ادلب را تصرف کردند.

نبرد در ادلب ـ عکس از آرشیو

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به خبرنگاران گفت که حملات در استان ادلب توسط دولت سوریه و متحد آن، روسیه انجام شده است.

در یکی از آخرین حملات، ۱۱ غیرنظامی در حملات هوایی روسیه در نزدیکی یک نانوایی و یک بیمارستان در شهر اریحا واقع در استان ادلب کشته شدند.

روسیه دخالت نیروهای خود در این حملات را تکذیب کرد.

نبرد در ادلب، آخرین سنگر مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با افزایش حملات نیروهای ارتش سوریه در هفته‌های اخیر شدت گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه و حامیانش می‌گویند حملات اخیر آن‌ها به‌دلیل نقض آتش‌بسِ مورد توافق روسیه و ترکیه از سوی شورشیان آغاز شده است. این آتش‌بس از ۱۹ دی / ۹ ژانویه به‌اجرا گذاشته شد.

روز چهارشنبه ۹ بهمن / ۲۹ ژانویه سربازان سوری شهرهای مهم و استراتژیک معره نعمان و خان طومان در استان ادلب را تصرف کردند. این شهرها بزرگراهی را از دمشق به حلب پیوند می‌دهند.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، در سال ۲۰۱۶ هنگامی که خان طومان به‌دست شورشیان تصرف شد شماری از نیروهای ایرانی در این شهر کشته شدند.

اکنون سربازان سوری بیشتر به سمت شمال و شهرهای اریحا و سراقب حرکت می‌کنند.

جیمز جفری اعلام کرد که پیشروی ارتش سوریه به این معنی است که ۷۰۰ هزار آواره دوباره به سوی مرز ترکیه خواهند رفت و این از نظر او می‌تواند «یک بحران بین‌المللی» ایجاد کند.

سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود که تقریباً ۳۹۰ هزار نفر که حدود ۸۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند، از یکم دسامبر گذشته از محل زندگی خود گریخته‌اند. ۴۰۰ هزار نفر دیگر بین ماه‌های آوریل و اوت آواره شدند.

آخرین جابه‌جاییِ گروه‌های انسانی، کمبود سرپناه و اسکان در این منطقه را که حدود ۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، بیشتر خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، هزاران خانواده در ساختمان‌های عمومی، مدارس و مساجد زندگی می‌کنند. صدها خانواده دیگر به خانه‌های ناتمام، مغازه‌ها و همچنین فضاهای باز از جمله پارک‌های عمومی پناه برده‌اند و به خدمات اولیه دسترسی ندارند.

این وضعیت دشوار با شرایط جوی و سرما در زمستان، از جمله سیل و دمای بسیار پایین و افزایش قیمت سوخت، تشدید شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    *** فارسی و حکومت قرون وسطی و تحجری بداند که مردم ایران بسیار آگاه هستند و با دروغهای شما کسی را نمیتوانید گول بزنید. قرن ۲۱و عصر ارتباطات است و این حکومت ۴۰ سال بزرگترین صدمات مالی و جانی و حیثیتی را به ایران و ایرانی زده و مورد تنفر اکثر مردم ایران مثل پویا بختیاری و ندا و ستار بهشتی و ...هستید.

  • farid

    نانسی پلوسی از حزب دمکرات، گفت که اعتراضات کنونی جاری درایران، علیه رژیم این کشور نیست بلکه در اعتراض به سرنگون سازی غیرعامدانه هواپیمای مسافربری اوکراین می باشد !! و گفت کشتن سلیمانی اوضاع را بحرانی میکند! (مثل اینکه بگویید کشتن بن لادن و البغدادی بیهوده بوده؟! ) لایحه قلابی تصویب کردند تامانع مبارزات ترامپ با حزب اله شوند وشوی مسخره ودروغین استیناف ترامپ نیز با نبودن شاهد با شکست توطيه دموکراتها تمام شد. وکلای ترامپ در سنا کلیپهای مختلف از اوباما در رابطه با ارتباط با رییس جمهور روسیه و بده و بستان پخش کردند و باعث شرمساری بیشتر دموکراتهاشدند.