ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا در نخستین ساعت یکم فوریه ۲۰۲۰ از اروپا خارج می‌شود

بریتانیا ۱۱ ماه فرصت دارد در مذاکرات بسیار دشوار به یم توافق تجاری قابل اتکا با اتحادیه اروپا دست یابد.

بریتانیا پس از ۴۷ سال  رأس ساعت ۱۲ شب به وقت بروکسل، مقر اتحادیه اروپا (ساعت ۱۱ به وقت لندن)  از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. از آن پس مذاکرات بسیار دشوار با اتحادیه اروپا بر یک توافق تجاری تازه آغاز می‌شود.

بریتانیا در نخستین ساعت یکم فوریه ۲۰۲۰ از اروپا خارج می‌شود

 بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا جلسه کابینا را در شهر ساندرلند، در شمال شرق بریتانیا برگزار می‌کند. در سال ۲۰۱۶ این شهر نخستین شهری بود که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رأی داد.

قرار است که بوریس جانسون در نخستین ساعت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در مقابل دفتر نخست‌وزیر در خیابان داونینگ لندن سخنرانی کند. انتظار می‌رود که سخنرانی نخست‌وزیر بر اتحاد بریتانیا متمرکز باشد. جانسون درباره نطق تاریخی خود که از تلویزیون هم پخش می‌شود گفته است:

«من کاری را می‌کنم که هر کس دیگری هم انجام می‌داد: خروج محترمانه از اتحادیه اروپا. به این رویداد احترام می‌گذارم و به احساسات عموم مردم نسبت به آنچه که داریم به انجامش می‌رسانیم.»

سپس دوران گذار آغاز می‌شود که یازده ماه به درازا می‌کشد. تا پایان سال ۲۰۲۰ شهروندان اتحادیه اروپا همچنان از اجازه کار و اقامت در بریتانیا برخوردارند. تا آن زمان بزرگ‌ترین تغییری که اتفاق می‌افتد این است که نمایندگان بریتانیا در پارلمان اروپا شغل خود را از دست داده‌اند.

خروج نمایندگان بریتانیا از پارلمان اروپا – پایان کار

جانسون امیدوار است که بتواند به یک توافق تجاری آزاد با اتحادیه اروپا دست پیدا کند. این سرآغاز گفت‌وگوهایی است که پیش بینی می‌شود از مذاکرات خروج بسیار دشوارتر باشد. جانسون هم با این موضوع آشناست، گفته است:

«این توافق با هر توافق دیگری که تاکنون بدان دست یافتیم تفاوت دارد. در حال حاضر قوانین کاملاً یکسانی داریم. به همین سبب خوشبین هستم که در زمان باقی‌مانده بتوانیم به توافق برسیم.»

پارلمان اروپا در بروکسل چهارشنبه ۹ بهمن / ۲۹ ژانویه سرانجام برگزیت را تصویب کرد. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا اعلام کرد که در تلاش برای همکاری نزدیک با بریتانیاست. پیش از آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز گفته بود که اگر برگزیت تصویب شود آمریکا پیشنهاد قرارداد تجاری ویژه با بریتانیا را مطرح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.