ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا معافيت ۱۱ کشور از تحريم‌های ايران را تمديد می‌کند

<p>ايالات متحده آمريکا اعلام کرد، معافيت ژاپن و ۱۰ کشور اروپايی از تحريم&zwnj;های ايران را تمديد می&zwnj;کند. اين کشورها واردات نفت از ايران را به&zwnj;طور قابل ملاحظه&zwnj;ای کاهش داده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری&zwnj;ها، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه ايالات متحده روز جمعه ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهريور) گفت به اطلاع کنگره خواهد رساند که معافيت از تحريم&zwnj;ها شامل نهادهای اقتصادی مستقر در کشورهای ژاپن، بلژيک، بريتانيا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ايتاليا، يونان، هلند، لهستان و اسپانيا خواهد بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اين اساس کشورهای يادشده به مدت ۱۸۰ روز ديگر از تحريم&zwnj;ها معاف خواهند بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايالات متحده اواخر سال گذشته قانونی را تصويب کرد که بر مبنای آن بانک&zwnj;های کشورهای خارجی که دولت&zwnj;های آنها نفت ايران را خريداری می&zwnj;کنند از دسترسی به بازار مالی آمريکا محروم خواهند شد. اما از آنجا که اين ۱۱ کشور خريد نفت ايران را کاهش دادند، آمريکا نيز در ماه مارس آنها را معاف از تحريم&zwnj;ها کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>ايالات متحده اواخر سال گذشته قانونی را تصويب کرد که بر مبنای آن بانک&zwnj;های کشورهای خارجی که دولت&zwnj;های آنها نفت ايران را خريداری می&zwnj;کنند از دسترسی به بازار مالی آمريکا محروم خواهند شد</p> </blockquote> <p>تحريم&zwnj;های آمريکا عليه ايران با هدف فشار بر اين کشور تصويب شده است تا فرايند غنی&zwnj;سازی اورانيوم را متوقف کند. غرب می&zwnj;گويد ايران در پی دستيابی به سلاح هسته&zwnj;ای است، اما ايران اين ادعا را انکار می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کلينتون در بيانيه خود اظهار داشت: &quot;ما فشار قابل توجهی به حکومت ايران وارد آورده&zwnj;ايم و به همکاری با شرکای خود در جهت افزايش فشارها بر ايران ادامه می&zwnj;دهيم تا وظايف بين&zwnj;المللی خود را انجام دهد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>او همچنين بار ديگر تأکيد کرد که ايالات متحده مصمم است مانع دستيابی ايران به سلاح هسته&zwnj;ای شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شورای حکام آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی روز پنج&zwnj;شنبه، ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهريور) قطعنامه&zwnj;ای را عليه ايران تصويب کرد که در آن نسبت به ادامه و توسعه فعايت&zwnj;های اتمی ايران ابراز نگرانی شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در روزهای اخير اختلافاتی ميان ايالات متحده و اسرائيل در رابطه با ايران بروز کرده است. اسرائيل از ايالات متحده می&zwnj;خواهد که برای برنامه مناقشه&zwnj;انگيز هسته&zwnj;ای ايران خط قرمز مشخصی تعيين کند، اما دولت باراک اوباما اين خواسته را رد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

ايالات متحده آمريکا اعلام کرد، معافيت ژاپن و ۱۰ کشور اروپايی از تحريم‌های ايران را تمديد می‌کند. اين کشورها واردات نفت از ايران را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه ايالات متحده روز جمعه ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهريور) گفت به اطلاع کنگره خواهد رساند که معافيت از تحريم‌ها شامل نهادهای اقتصادی مستقر در کشورهای ژاپن، بلژيک، بريتانيا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ايتاليا، يونان، هلند، لهستان و اسپانيا خواهد بود.

بر اين اساس کشورهای يادشده به مدت ۱۸۰ روز ديگر از تحريم‌ها معاف خواهند بود.

ايالات متحده اواخر سال گذشته قانونی را تصويب کرد که بر مبنای آن بانک‌های کشورهای خارجی که دولت‌های آنها نفت ايران را خريداری می‌کنند از دسترسی به بازار مالی آمريکا محروم خواهند شد. اما از آنجا که اين ۱۱ کشور خريد نفت ايران را کاهش دادند، آمريکا نيز در ماه مارس آنها را معاف از تحريم‌ها کرد.

ايالات متحده اواخر سال گذشته قانونی را تصويب کرد که بر مبنای آن بانک‌های کشورهای خارجی که دولت‌های آنها نفت ايران را خريداری می‌کنند از دسترسی به بازار مالی آمريکا محروم خواهند شد

تحريم‌های آمريکا عليه ايران با هدف فشار بر اين کشور تصويب شده است تا فرايند غنی‌سازی اورانيوم را متوقف کند. غرب می‌گويد ايران در پی دستيابی به سلاح هسته‌ای است، اما ايران اين ادعا را انکار می‌کند.

کلينتون در بيانيه خود اظهار داشت: "ما فشار قابل توجهی به حکومت ايران وارد آورده‌ايم و به همکاری با شرکای خود در جهت افزايش فشارها بر ايران ادامه می‌دهيم تا وظايف بين‌المللی خود را انجام دهد."

او همچنين بار ديگر تأکيد کرد که ايالات متحده مصمم است مانع دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای شود.

شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه، ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهريور) قطعنامه‌ای را عليه ايران تصويب کرد که در آن نسبت به ادامه و توسعه فعايت‌های اتمی ايران ابراز نگرانی شده بود.

در روزهای اخير اختلافاتی ميان ايالات متحده و اسرائيل در رابطه با ايران بروز کرده است. اسرائيل از ايالات متحده می‌خواهد که برای برنامه مناقشه‌انگيز هسته‌ای ايران خط قرمز مشخصی تعيين کند، اما دولت باراک اوباما اين خواسته را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.