ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطابه سالانه ترامپ: غلبه حاشیه‌ها بر متن

رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد در خطابه سالانه خود نشان دهد که قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا در جهان رو به افزایش است. پلوسی متن سخنرانی او را پاره کرد.

پرزیدنت ترامپ تلاش کرد در خطابه سالانه خود نشان دهد که قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا در جهان رو به افزایش است. حاشیه‌های نطق رئیس جمهوری آمریکا اما بر محتوای سخن او غلبه داشت: زنان دموکرات در اعتراض به سیاست‌های او لباس سفید به تن داشتند. ترامپ با پلوسی دست نداد و پلوسی هم متن سخنرانی او را پاره کرد. رئیس جمهوری آمریکا در دو مورد به ایران اشاره کرد: ترور قاسم سلیمانی و تحریم‌های اقتصادی.

شامگاه سه‌شنبه ۴ ژانویه/ ۱۵ بهمن به وقت واشنگتن (بامداد چهارشنبه ۱۶ بهمن به وقت تهران) سومین خطابه سالانه دونالد ترامپ موسوم به «سخنرانی وضعیت کشور»: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خطابه رئیس جمهوری را در مقابل دوربین‌ها پاره می‌کند

شامگاه سه‌شنبه ۴ ژانویه/ ۱۵ بهمن به وقت واشنگتن (بامداد چهارشنبه ۱۶ بهمن به وقت تهران) سومین خطابه سالانه دونالد ترامپ موسوم به «سخنرانی وضعیت کشور» در مقابل سناتورها، نمایندگان مجلس، اعضای کابینه و اعضای دیوان عالی آمریکا، بعد از ماجرای استیضاح انجام شد. ترامپ در دو مورد به ایران اشاره کرد: قاسم سلیمانی و تحریم‌ها.

رئیس جمهوری آمریکا درباره حمله با پهپاد به کاروان قاسم سلیمانی در حوالی فرودگاه بغداد که به کشته شدن فرمانده سپاه قدس و نایب رئیس حشد الشعبی و صدور قطعنامه اخراج سربازان آمریکایی از خاک عراق در پارلمان آن کشور انجامید گفت:

«در روز عید پاک سال ۲۰۰۸، کریس در بیرون از بغداد در حال ماموریت بود که زره‌پوش آن‌ها با بمب‌های کنار جاده‌ای هدف قرار گرفت و او کشته شد. پسرش گیج الان ۱۳ ساله است و در کنار ما است. تروریستی که مسئول کشته شدن کریس هیک است،‌ قاسم سلیمانی نام دارد که بمب‌های کنار جاده‌ای مرگبار را تأمین می‌کرد. سلیمانی بی‌رحم‌ترین قصاب‌ رژیم ایران بود و هیولایی بود که هزاران نیروی آمریکایی را در عراق کشته یا زخمی کرد.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت:

«سلیمانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تروریست‌های جهان طراح مرگ تعداد زیادی از مردان زنان و کودکان بود. او در ماه دسامبر حمله به نیروهای آمریکایی در عراق را مدیریت کرده و مشغول طراحی فعال برای حمله‌های دیگری بود. به همین دلیل ماه پیش به دستور من،‌ ایالات متحده یک حمله دقیق نظامی کرد که سلیمانی را کشت و دوران ترور  او برای همیشه سپری شد.»

آنها زیادی احمق یا زیادی مغرورند

رئیس جمهوری آمریکا سپس با اشاره تحریم‌ اقتصادی ایران و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت:

«رژیم ایران باید تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را کنار بگذارد، گسترش ترور، مرگ و ویرانی را و تلاش در جهت خیر مردم خودش را آغاز کند. به دلیل تحریم‌های قدرتمند ما، اقتصاد ایران عملکرد بسیار ضعیفی دارد. ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم ظرف مدت کوتاهی اقتصادشان را خوب کنند، اما شاید آنها زیادی مغرور یا زیادی احمق هستند که این کمک را درخواست کنند. ما اینجا هستیم. ببینیم کدام راه را انتخاب می‌کنند. کاملاً به خودشان بستگی دارد.»

پلوسی سخنرانی ترامپ را پاره کرد

در طول سخنرانی رئیس جمهوری، جمهوری‌خواهان سخنان ترامپ را پررنگ و مهم جلوه می‌دادند و به حالت ایستاده او را تشویق می‌کردند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به همراه سایر دموکرات‌ها واکنشی سرد نشان می‌دادند و از جایشان بلند نمی‌شدند. برخی از آنها خود را به خواندن مطالبی دیگر سرگرم کرده بودند و حتی هنوز ترامپ در صحن حضور داشت که دموکرات‌ها نشست را ترک کردند.

نمایندگان زن دموکرات به نشانه اعتراض به سیاست‌های داخلی و خارجی رئیس جمهوری لباس سفید به تن داشتند.

ترامپ که از ابتدای ورود خود به کنگره، دموکرات‌ها را نادیده گرفت و حتی با نانسی پلوسی دست نداد، متن سخنرانی خود را پیش از شروع در اختیار مایک پنس رئیس سنا و معاون اول خود گذاشت و همچنین به شکلی غیرمتعارف به پلوسی داد.

پلوسی هم که مانند زنان دموکرات عضو کنگره لباسی سفید به تن داشت، به محض پایان یافتن سخنرانی ترامپ و در حالی که رئیس جمهوری هنوز جایگاه را ترک نکرده بود، متن سخنرانی او را به صورتی کاملا آشکار پاره کرد و آن را به روی میز پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.