ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتایج رسمی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها: پیت بودجج در آیوا برنده شد

سندرز در واکنش به پیروزی رقیب خود پیت بودجج به فاصله بسیار اندکی از او گفت: «اینکه در پایان یک نفر با چند سانتی‌متر پیروز شود، اهمیتی ندارد.»

حزب دموکرات آیووا پس از سه روز تأخیر در انتشار نتایج آرا که در تاریخ انتخابات درون‌حزبی آمریکا بی‌سابقه بود، پیت بودجج را رسما به عنوان برنده انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در این ایالت معرفی کرد.

پیت بودجج

به گزارش خبرگزاری رویترز بودجج که ۳۷ سال دارد و پیش از این شهردار ساوث‌بند در ایالت ایندیانا بود، با کسب ۲۶,۲ درصد آرا در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها از برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت پیشی گرفت. سندرز با کسب ۲۶,۱ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

سندرز در واکنش به پیروزی رقیب خود پیت بودجج به فاصله بسیار اندکی از او گفت:

«اینکه در پایان یک نفر با چند سانتی‌متر پیروز شود، اهمیتی ندارد.»

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست با ۱۸ درصد، جو بایدن،معاون رییس جمهوری سابق آمریکا با ۱۵.۸ درصد و ایمی کلوبوشار سناتور ایالت مینه‌سوتا با کسب ۱۲,۳ درصد آرا به ترتیب در جایگاهای سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

دفتر حزب دموکرات در ایالت آیووا اعلام کرده بود که به دلیل برخی مسائل فنی اعلام نتایج انتخابات درون‌حزبی به تأخیر افتاده است. در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در مجموع ۲۴ نامزد و از آن میان یک معاون رئیس جمهوری، هفت سناتور و یک تاجر که گفته بود یک ریاضی‌دان قابل با خاستگاه آسیایی است، با هم ماه‌ها رقابت کردند.

دومین انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها هفته آینده در ایالت نیوهمپشایر برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    خبرگزاری "آسوشیتد پرس" به دلیل نامطمئن بودن نتیجه های رای ها در "آیووا" هیچ برنده ای را اعلام نکرده است. آن رسانه های هم که اعلام کردند, همگی متفق القول بودند که فرق آرای "بودجج" و ساندرز یک دهم درصد است. که عملا یعنی متساوی. رئیس کمیتهء کشوری حزب دمکرات هم از سازمان حزب دمکرات در آیووا خواسته است که تمامی آرا را یک بار دیگر حوزه به حوزه شمارش بشود. در این میان برنی ساندرز تنها کسی است که توانسته است در ماه ژانویه ۲۵ میلیون دلار از حامیان خویش جمع آوری کند. میانگین کمک های مالی به ساندرز حدود ۱۸ دلار میباشد, و کارزار انتخاباتی ساندرز تنها کارزاری است که به هیچ وجه از شرکت های بزرگ کمک مالی دریافت نمی کند. و همچنین تنها کارزاری است که تا به حال حدود یک میلیون داوطلب به خود جذب کرده است. دیشب در یک جلسهء سالن شهری (Town Hall Meeting) از ساندرز پرسیده شد: زمانی که ترامپ شما را به سوسیالیست بودن "متهم" می کند, برخورد شما چه خواهد بود؟ پاسخ ساندرز این بود که وی خواهد گفت: خود ترامپ نیز یک "سوسیالیست" است, اما "سوسیالسیتی" که به نفع شرکت ها و بنگاه های تجاری عظیم کار می کند [Corporate Socialist], اما ساندرز یک سوسیالیست دمکراتیک است که به نفع مردم, کارگران و مزد بگیران آمریکایی کار خواهد کرد. کارزار ساندرز با جذبه ترین کارزار انتخاباتی برای جوانان آمریکایی است, و تنها کارزاری که میتواند میلیونها میلیون افرادی را که هیچوقت در انتخابات شرکت نکرده اند در رای دادن درگیر کند. از همه مهمتر تاکید همیشگی ساندرز بر دو نکتهء اساسی است: اول اینکه, همانگونه که همواره یادآوری می کند: "این کارزار در بارهء من نیست, بلکه در باره ماست"و گوشزد دایمی اش بر اینکه مردم فقط و فقط از طریق خود سازماندهی و خود مدیریتی هست که میتوانند تغییرات اساسی و مهم در زندگی شان ایجاد کنند. دوما, این کارزار انتخاباتی تنها مقدمه ای بر فرایندی طولانی تر و پیچیده تر در جامعهء آمریکا؛ که آن یک انقلاب سیاسی می باشد. ساندرز به خوبی می داند, که هر کاندیدایی که بر علیه ترامپ پیروز شود, فردای پس از پیروزی با یک موج و جنبش عظیم پوپولیستی راست روبرو خواهد بود. تنها کسی که چشم انداز مقابله با چنین جنبش پوپولیستی راست را دارد, ساندرز است که با جنبشی دمکراتیک, جنبشی از خاستگاه سوسیالیزم دمکراتیک, میتواند پاسخگوی و حریف قدرتمندی در مقابل چالش جناح راست در آمریکا باشد.

  • ایرانی

    نقطه ضعف بزرگ ترامپ از دست دادن موقعیت امریکا در سوریه عراق و افغانستان در برابر روسیه است .همچنین موضع نامشخص و انفعالی و عقب نشینی و تضعیف جهانی موقعیت امریکا در برابر کره شمالی روسیه و سایر رقبای منطقه ای و جهانی است و کشورهای دیگربخصوص اروپاییها ومنطقه را بسمت استقلال بیشتر و روسیه متمایل ساخته.نژاد پرستی شدید وی موقعیت امریکا را در بین مردم جهان و حتی کشورهای همسایه و مردم امریکا کم رنگ ساخته و اهانت و تضعیف و کم اهمیت دادن به نقش زنان در امریکا او را دربین جامعه زنان امریکا بی اعتبار ساخته و دموکراتها میتواننداز این نقاط ضربه حداکثری را به او وارد سازند.

  • ایرانی

    نقطه ضعف بزرگ ترامپ از دست دادن موقعیت امریکا در سوریه عراق و افغانستان در براربر روسیه است .همچنین موضع نامشخص و انفعالی و عقب نشینی و تضعیف جهانی موقعیت امریکا در برابر کره شمالی روسیه و سایر رقبای منطقه ای و جهانی است. و دموکراتها میتواننداز این نقاط ضربه حداکثری را به او وارد سازند.

  • ایرانی

    ترامپ براحتی می تواند بودجج جوان و فاقد تجربه را شکست دهد .خانم وارن نا شناخته را از میدان بیرون کند و سندرز را با اتهام های سوسیالیستی نزد صاحبان نفوذ و قدرت بی اعتبار سازد .بایدن تنها کسی است که می تواند بطور قاطع. روبروی ترامپ بایستد.

  • ایرانی

    بنظر می رسد تمام نیروهای ضد دمکرات در آمریکا و حتی کشورهای دیگر درصدد هستندتا از حضور جو بایدن بعنوان نامزد نهایی دموکراتها جلوگیری کنند .این مسئله ریشه در چند علت دارد .اول جوبایدن سابقه کار سیاسی و شخصیت رقابت پذیری بهتری نسبت به سایر نامزدهای دموکرات دارد .بودجج جوان و تازه کار .سندرز تنپذیرد غیر قابل پیش بینی و خانم وارن ناشناخته نمی توانند رقیب جدی برای ترامپ باشند و ترامپ بسیار خوشحال خواهد شد کسی غیر از بایدن نامزد نهایی دموکراتها شود و حتی به سایر رقبای بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات در این زمینه بطور غیر مستقیم کمک خواهد کرد.بایدن تنها کسی خواهد بود که می تواند بصورت جدی در مقابل ترامپ مشکل ایجاد کند