ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای ویژه ارتش ترکیه عازم ادلب شدند

یک هیأت روسی به آنکارا سفر می‌کند. اردوغان در تدارک عملیات نظامی برای عقب راندن ارتش سوریه از استان ادلب است.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از سفر یک هیأت روسی به آنکارا برای گفت‌وگو درباره توقف عملیات ارتش سوریه در شمال شرقی استان ادلب و تمرکز برای یافتن راهکار سیاسی برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی خبر داد. در همان حال کاروانی از ۵۰ کامیون به همراه نیروهای ویژه، تجهیزات ارتش ترکیه و مهمات عازم استان ادلب شدند. اردوغان به ارتش سوریه تا پایان ماه ژانویه مهلت داده که از استان ادلب خارج شود.

نیروهای ویژه ارتش ترکیه عازم ادلب شدند

ارتش سوریه با برخورداری از حمایت روسیه در روزهای گذشته موفق شده است کنترل «مَعرة النُعمان»، دومین شهر بزرگ ادلب و شهرک «خان‌طومان» را به دست گیرد. شامگاه کذشته ارتش سوریه شهر راهبردی «سراقب» در جنوب شرقی ادلب را تسخیر کرد. در درگیری دوشنبه گذشته ارتش سوریه با نیروهای نظامی ترکیه، هشت سرباز ارتش ترکیه جان خود را از دست دادند. حمله ارتش سوریه به ادلب، همکاری شکننده روسیه و ترکیه را به خطر انداخته است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ارتش سوریه را تهدید کرده که اگر تا پایان ماه جاری از ادلب عقب‌نشینی نکند، ترکیه به این منطقه حمله نظامی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مولود چاووش‌اوغلو جمعه ۷ ژانویه/ ۱۸ بهمن در یک نشست خبری در آنکارا با اشاره به سقوط شهر راهبردی «سراقب» و تسخیر این شهر توسط ارتش سوریه گفت:

«هیأتی از روسیه به ترکیه سفر می‌کند. ما با هم مذاکراتی را انجام خواهیم داد. هدف ما این است که خشونت ارتش سوریه [در ادلب] را متوقف کنیم و فرآیند راهکار سیاسی را تسریع کنیم.»

— ANADOLU AGENCY (ENG) (@anadoluagency) February 7, 2020

ترکیه که پذیرای بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از آوارگان سوری شده است، از هجوم بیشتر آوارگان نگران است. اردوغان ادعا می‌کند که در حمله ارتش سوریه به ادلب بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند اما سازمان ملل تعداد آوارگان را ۵۶۰ هزار نفر اعلام کرده است.

پس از حمله ارتش سوریه به شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه در استان ادلب، اردوغان اعلام کرد که توافق آستانه دیگر کار نمی‌کند. بر اساس این توافق ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب پست‌های دیده‌بانی ایحاد کرده است. دوشنبه گذشته در حمله ارتش سوریه، سه پست دیده‌بانی ترکیه تحت کنترل دولت اسد درآمد. یک منبع آگاه نظامی به خبرگزاری رویترز گفته است که ترکیه به هیچ‌وجه قصد ندارد از پست‌های دیده‌بانی خود در این منطقه صرف‌نظر کند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد که ترکیه بعد از سقوط سراقب، در شرق ادلب یک پست دیده‌بانی جدید احداث کرده است.

خبرگزاری آناتولی جمعه ۷ ژانویه/ ۱۸ بهمن گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش ترکیه برای حفاظت از پست‌های دیدبانی این کشور در ادلب عازم سوریه شده‌اند. بر همین اساس کاروانی از ۵۰ کامیون به همراه نیروهای ویژه، تجهیزات ارتش و مهمات وارد استان هاتای در جنوب ترکیه شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام کوهیار

    مداخله نظامی ترکیه در ادلب که بخشی از خاک سوریه به شمار می آید ،نوعی تجاوز علنی به خاک یک کشور و مغایر منشور سازمان ملل متحد است .بدیهی است که اردوغان در این زورآزمائی غیر منطقی و تجاوزکارانه شکست خواهدخورد و زیان آن به مردم و سرزمین ترکیه می رسد .جناب اردوغان بالاغیرتا ادای جوجه امپریالیست ها را درنیار !

  • سید رضا

    کاربر محترم برادر محمد ترکیه در طول تاریخ و هم اکنون نیز در کل عالم به خباثت خیانت معروف بوده و هست البته آخرش هم ترکیه هیچ غلطی نمیتواند انجام دهد و بازنده و ضایع شده کامل این بازی خوااد بود همین الان هم همه ترکیه و سخص اردغوان را کثیف بی منطق ترسو و بازنده میدانند چون ترکیه ظالم دست کوتاه است و بویی از انسانیت در طول تاریخ نبرده است و همواره غیر قابل اطمینان ترین در طول تاریخ بوده است

  • محمد

    ژریم اسد و حامیان جنایت کار او فقط از کشور و ارتش حق طلب ترک می ترسند. مواضع ترکیه در منطقه هموار منطقی و بر اساس عدالت بوده است.

  • داریوش

    در تائید نظر کارو، اردوغان نگران آوارگی مردم سوریه نیست. حمله ی ارتش ترکیه و جهادی های تحت حمایت اردوغان به مناطق امن شمال شرق و شمال غرب سوریه و آواره کردن صدها هزار نفر گواە این واقعیت است.

  • کارو

    اردوغان وارد قمار خطرناکی برای ابقای قدرتش در داخل کشور شده است. او نمی داند که نخواهد توانست این جنگ را بیش از این ادامه دهد، دقیقاً در شرایطی که داعش شکست خورده و اوشاع برای برقراری صلح در سوریه مهیا شده بود، او با حمله به روژاوای کردستان و اشغالگری در آن منطقه جنگ را تداوم بخشید. اکنون پس از ماجراجویی در روژاوا، برای حفظ پیاده نظام نیابتی خود، یعنی تروریست های تکفیری و جهادی القاعده و فتح الشام قدم پیش نهاده و با پررویی تمام به ارتش سوریه اولتیماتوم می دهد که در خاک خودش عقبنشینی کند!!! این نتیجۀ باجی بود که روسیه به ترکیه داد و دست این کشور را برای مانور دادن در سوریه باز گذاشت تا به خیال خودش این کشور را از مدار اتحاد ناتو و غرب دور کند. پس از جنایت در عفرین و روژاوا و اشغالگری در تمام نوار مرزی سوریه و ترکیه، اکنون کار به جایی رسیده که ادلب را هم خاک خودش می داند و در دفاع از سلفی ها و جهادی ها وارد کار شده است. اما اردوغان نخواهدتوانست این جنگ را ادامه دهد. جامعه جهانی نباید به این حملات مشروعیت دهد. باید با شدت هرچه تمامتر به این حملات پاسخ داده شود و یک بار برای همیشه پروندۀ تجاوزات و اشغالگری ترکیه در منطقه بسته شود.