ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"سرطان، سومين علت مرگ ايرانی‌ها است"

<p>سرطان بعد از تصادفات رانندگی و بيماری&zwnj;های قلبی و عروقی، سومين علت مرگ&zwnj;ومير ايرانيان اعلام شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>دکتر محمود شفاهی، رئيس انجمن علمی جراحان عمومی ايران به خبرگزاری مهر گفت: &quot;هم&zwnj;اکنون سرطان سومين علت مرگ ايرانيان است اين در حالی است که با اطلاع&zwnj;رسانی مناسب،&zwnj; اقدامات بهداشتی و رعايت آن&zwnj;ها می توان از بروز سرطان&zwnj;ها به طور قابل ملاحظه&zwnj;ای پيش&zwnj;گيری کرد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شفاهی افزود: &quot;به&zwnj;طور مثال چندی است که در کشورهای پيشرفته، مردم را از خوردن گوشت قرمز منع می&zwnj;کنند و معتقدند که سبزيجات بايد جايگزين شود و از اين روش به عنوان اقدامی جدی برای پيشگيری از سرطان ياد می&zwnj;کنند که البته آثار مثبت آن سال&zwnj;های بعد مشخص می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی&zwnj;هايی درباره وقوع پديده&zwnj;ای شده که از آن با نام &quot;سونامی سرطان&quot; ياد می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل سرطان در ايران جان خود را از دست می&zwnj;دهند</p> </blockquote> <p>پروفسور ناصر پارسا، عضو انجمن سرطان&zwnj;شناسی آمريکا خرداد سال جاری خورشيدی گفت: &quot;شمار بيماران سرطانی به&zwnj;ويژه در ايران رو به رشد است و سه سال ديگر در سال ۲۰۱۵ ايران با سونامی سرطان روبه&zwnj;رو می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل سرطان در ايران جان خود را از دست می&zwnj;دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دکتر منوچهر دوايی، يک عضو فرهنگستان علوم پزشکی ايران نيز گفته است: &quot;تعداد مبتلايان به سرطان در برخی نقاط جهان از جمله ايران به&zwnj;طور روز افزونی گسترش پيدا کرده است و در دهه&zwnj;های آينده شاهد گسترش و افزايش موارد سرطان در ايران به صورت انفجاری و مانند يک سونامی هستيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين چند ماه پيش يک مقام شهرداری تهران از افزايش بيماری&zwnj;های سرطانی &quot;عجيب و غريب&quot; در پايتخت ايران خبر داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>صدرالدين علی&zwnj;پور، مديرعامل مراکز معاينه فنی خودروهای تهران که به شهرداری وابسته است، گفت: &quot;به دليل افزايش آلاينده&zwnj;های هوا، متأسفانه آمار بيمارهای سرطانی عجيب و غريب به&zwnj;صورت وحشتناکی رشد يافته است؛ به طوری که پزشکان در اين عرصه دچار شوک شده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>دکتر قوام نصيری، رئيس پيشين مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه مشهد نيز معتقد است: &quot;در سال&zwnj;های اخير، سرطان&zwnj;های مغز استخوان در اطفال و سرطان&zwnj;های ريه در بزرگ&zwnj;سالان افزايش شديدی داشته که ما يکی از علل آن را آلودگی هوا می&zwnj;دانيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سرطان بعد از تصادفات رانندگی و بيماری‌های قلبی و عروقی، سومين علت مرگ‌ومير ايرانيان اعلام شده است.

دکتر محمود شفاهی، رئيس انجمن علمی جراحان عمومی ايران به خبرگزاری مهر گفت: "هم‌اکنون سرطان سومين علت مرگ ايرانيان است اين در حالی است که با اطلاع‌رسانی مناسب،‌ اقدامات بهداشتی و رعايت آن‌ها می توان از بروز سرطان‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای پيش‌گيری کرد."

شفاهی افزود: "به‌طور مثال چندی است که در کشورهای پيشرفته، مردم را از خوردن گوشت قرمز منع می‌کنند و معتقدند که سبزيجات بايد جايگزين شود و از اين روش به عنوان اقدامی جدی برای پيشگيری از سرطان ياد می‌کنند که البته آثار مثبت آن سال‌های بعد مشخص می‌شود."

افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی‌هايی درباره وقوع پديده‌ای شده که از آن با نام "سونامی سرطان" ياد می‌شود.

روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل سرطان در ايران جان خود را از دست می‌دهند

پروفسور ناصر پارسا، عضو انجمن سرطان‌شناسی آمريکا خرداد سال جاری خورشيدی گفت: "شمار بيماران سرطانی به‌ويژه در ايران رو به رشد است و سه سال ديگر در سال ۲۰۱۵ ايران با سونامی سرطان روبه‌رو می‌شود."

روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل سرطان در ايران جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر منوچهر دوايی، يک عضو فرهنگستان علوم پزشکی ايران نيز گفته است: "تعداد مبتلايان به سرطان در برخی نقاط جهان از جمله ايران به‌طور روز افزونی گسترش پيدا کرده است و در دهه‌های آينده شاهد گسترش و افزايش موارد سرطان در ايران به صورت انفجاری و مانند يک سونامی هستيم."

همچنين چند ماه پيش يک مقام شهرداری تهران از افزايش بيماری‌های سرطانی "عجيب و غريب" در پايتخت ايران خبر داد.

صدرالدين علی‌پور، مديرعامل مراکز معاينه فنی خودروهای تهران که به شهرداری وابسته است، گفت: "به دليل افزايش آلاينده‌های هوا، متأسفانه آمار بيمارهای سرطانی عجيب و غريب به‌صورت وحشتناکی رشد يافته است؛ به طوری که پزشکان در اين عرصه دچار شوک شده‌اند."

دکتر قوام نصيری، رئيس پيشين مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه مشهد نيز معتقد است: "در سال‌های اخير، سرطان‌های مغز استخوان در اطفال و سرطان‌های ريه در بزرگ‌سالان افزايش شديدی داشته که ما يکی از علل آن را آلودگی هوا می‌دانيم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    در ایران کسی زندگی نمیکند که دنبال علت مرگ بگردیم. در ایران مردم زنده هستند ولی زندگی نمیکنند! زندگی بدون ازادی و خود بودن با مرگ مسامی است، مرگ تدریجی.

  • کاربر مهمان برادر HIV

    این لُگوی بیماری اِیدز است که شما در کنار مطلب در مورد سرطان استفاده کردید

  • کاربر مهمان برادر HIV

    این لُگوی بیماری اِیدز است که شما در کنار مطلب در مورد سرطان استفاده کردید