ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه پست‌های دیدبانی خود را در ادلب تقویت می‌‌کند

ترکیه ۱۵۰ وسیله نقلیه همراه با کماندو و مهمات را برای تقویت ۱۲ پست دیدبانی خود به ادلب، آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، آنادولو، آنکارا اعلام کرده است نزدیک به ۱۵۰ وسیله نقلیه همراه با کماندو و مهمات برای تقویت ۱۲ پست دیدبانی ترکیه به ادلب، آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه فرستاده است.

ترکیه اعلام کرده که مصمم است مواضع خود را حفظ کند

 روز جمعه و به دنبال افزایش درگیری‌ها در استان ادلب و درگیری‌های مرگبار بین نیروهای دولتی ترکیه و سوریه و یک روز قبل از ورود مقامات روسی به ترکیه برای گفت‌وگو درمورد وضعیت ادلب، کاروان ترکیه برای دومین بار در طول هفته وارد منطقه شد.

۹ پست دیدبانی این کشور که تحت توافق سال ۲۰۱۸ با روسیه - همه در جنوب شرقی منطقه - ایجاد شده بودند، اکنون توسط ارتش سوریه محاصره شده است.

با این حال ترکیه اعلام کرده که مصمم است مواضع خود را حفظ کند.

ترکیه می‌گوید که پایگاه‌های این کشور در حال حاضر امن هستند اما چند روز پیش، کاروان ترکیه از سوی دولت سوریه مورد حمله قرار گرفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرده است که نیروهای سوریه را در ادلب عقب خواهد کشاند؛ مگر اینکه خودشان تا پایان ماه عقب‌نشینی کنند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه ۷ فوریه در یک کنفرانس خبری در آنکارا اعلام کرد که ترکیه هر کاری لازم باشد برای متوقف کردن فاجعه انسانی در ادلب انجام خواهد داد.

چاووش اوغلو گفت:

«هیاتی از روسیه وارد ترکیه می‌شود و ما مذاکراتی را برگزار خواهیم کرد. هدف ما متوقف کردن تجاوز رژیم [سوریه] و پیشبرد یک روند سیاسی است.»

به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، روز پنج‌شنبه ۶ فوریه، نیروهای سوری به رهبری روسیه پس از درگیری‌های شدید با شورشیان مخالف دولت، شهر استراتژیک سراقب را در این استان پس گرفتند.

این حملات باعث شد که بیش از نیم میلیون نفر از مردم آواره شوند.

این شهر در تقاطع دو بزرگراه مهم قرار دارد که یکی از آنها دمشق را به شمال وصل می‌کند و دیگری غرب و شرق کشور را به هم وصل می‌کند.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه و تلویزیون دولتی الخبریه اعلام کردند که یگان‌های ارتش سوریه قبل از فرا رسیدن شب وارد این شهر شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR) مستقر در بریتانیا اعلام کرده که سربازان ترکیه در حال ایجاد یک پست نظامی جدید در شرق شهر ادلب بودند.

ترکیه می‌گوید پیشروی اخیر سوریه ناقض توافق‌های قبلی است.

در سال ۲۰۱۷، ترکیه، روسیه و ایران جلساتی را در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار کردند و اعلام کردند که ادلب و شهرهای همجوارش در منطقه غوطه شرقی و شهرهای جنوبی درعا و قنیطره، مناطق کاهش تنش خواهند بود.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، ترکیه و روسیه توافق کردند که ادلب هم منطقه کاهش تنش باشد؛ جایی که حمله به آن صراحتاً ممنوع است. آنکارا ۱۲ پست دیدبانی در آنجا مستقر کرده است.

یک منبع امنیتی ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته حملات سوریه منجر به سقوط سه پست ترکیه در مناطق تحت کنترل دولت سوریه شده است. او گفته این پست‌ها به پرسنل و تجهیزات کافی برای دفاع از خود مجهز هستند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • سامان

      جالب است که آقای چاووش اوغلو دولت سوریه را متجاوز معرفی می کند در صورتی که عملیات نظامی ترکیه در کشورهای عراق و سوریه تجاوز محسوب نمی شود!!!!!!!!