ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در امارات به هفت نفر رسید

اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در امارات متحده عربی ۱۰ روز پیش گزارش شده بود. در پی اعلام این خبر، دولت امارات فرد بیمار را تحت عنوان یکی از اتباع این کشور که به تازگی از سفر چین برگشته، معرفی کرده بود.

با تأیید خبر ابتلای دو شهروند دیگر در امارات متحده عربی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به هفت نفر رسید. به گزارش نیویورک تایمز، روز شنبه ۱۹ بهمن/ ۸ فوریه، وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که در حال حاضر تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به هفت نفر رسیده است.

دولت امارات فرد بیمار را تحت عنوان یکی از اتباع این کشور که بتازگی از سفر چین برگشته، معرفی کرده بود

اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در امارات متحده عربی ۱۰ روز پیش گزارش شده بود. در پی اعلام این خبر، دولت امارات فرد بیمار را تحت عنوان یکی از اتباع این کشور که به تازگی از سفر چین برگشته، معرفی کرده بود.

همزمان برخی از رسانه‌های مخالف دولت اما شمار مبتلایان به این ویروس را ۴ نفر اعلام کرده بودند. همین منابع مقامات ابوظبی را به پنهانکاری در خصوص خبرهای مربوط به شیوع این ویروس در امارات متهم کرده‌اند.

دولت امارات متحده عربی روز جمعه ۱۸ بهمن ماه، هر نوع شایعه‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی در مورد ویروس کرونا را «جرم» دانست و از در نظر گرفتن «مجازات شدید» برای انتشار دهندگان شایعات خبر داد.

در روزهای اخیر نسل تازه‌ای از ویروس کرونا یا کرونا ویروس در منطقه‌ ووهان چین شیوع پیدا کرده که تا کنون جان ده‌ها نفر را گرفته است. تاکنون صدها تبعه خارجی اعم از بازرگانان، گردشگران و دانشجویان از کشورهای مختلف جهان، کشور چین را ترک کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ ژانویه/ ۱۰ بهمن ماه برای مقابله با ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرد. به گفته تدروس آدهانوم قبرسیوس، رئیس کل سازمان جهانی بهداشت این تصمیم نه فقط به دلیل تعداد اشخاصی که در چین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بلکه بیشتر برای جلوگیری شیوع ویروس در سایر کشورهای جهان اخذ شده است.

به گفته پژوهشگران هیچ دارو یا واکسن خاصی برای این ویروس جدید وجود ندارد و آنتی‌بیوتیک‌ها هم بر آن اثر ندارند.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز ۱۰ بهمن ماه با تأیید قرنطینه دو تبعه چینی مبتلا به ویروس کرونا در تبریز اعلام کرد که این دو شهروند چینی از مرز آستارا وارد خاک ایران شده و در تبریز شناسایی شده‌اند.

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اما با حضور در تلویزیون دولتی ایران این خبر را تکذیب کرد.

در پی اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری ایران از او خواست که همه پروازهای رفت و برگشت به چین تا اطلاع ثانوی لغو شود. علی‌رغم ارسال این نامه از سوی وزارت بهداشت، خطوط هوایی ایرانی همچنان سفرهای خود به مقصد چین و بالعکس را لغو نکرده‌اند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی و هوایی روز ۱۴ بهمن ماه در خصوص لغو نشدن پروازهای بین ایران و چین گفت:

«علاوه بر پروازهای مستقیم، پروازهای ترانزیت چینی‌ها از طریق ایران نیز همچنان برقرار است.»

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.