ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترس از کرونا: آمازون هم در نمایشگاه جهانی موبایل شرکت نمی‌کند

این نمایشگاه به تدریج به نمایشگاه وحشت از کرونا تبدیل می‌شود. ابتدا ال جی و حالا آمازون انصراف دادند. هیأت سازمان جهانی بهداشت با تأخیر به چین اعزام شد.

نمایشگاه جهان موبایل (Mobile World Congress) که  ۲۴ فوریه /۵ اسفند در بارسلون (اسپانیا) آغاز به کار می‌کند، به تدریج به نمایشگاه نگرانی از ابتلا به کرونا تبدیل می‌شود. هفته گذشته شرکت کره‌ای ال جی (LG) اعلام کرد در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند. این هفته: آمازون. این شایعه هم البته همچنان مطرح است که کنسرن چینی زد تی ئی ( ZTE ) نیز در نمایشگاه بارسلون شرکت نخواهد کرد.

واحد بسته‌بندی شرکت آمازون (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از چندین رسانه اسپانیایی شرکت آمازون شامگاه یکشنبه ۹ فوریه/ ۲۱ بهمن اعلام کرد که به سبب شیوع ویروس کرونا و نگرانی درباره ابتلا به آن از شرکت در نمایشگاه جهان موبایل صرف‌نظر کرده است.

آمازون درباره دلایل این تصمیم ترجیح داد فعلاً سکوت کند.

هفته گذشته پیش‌بینی شده بود که تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه موبایل کاهش یابد. برگزار کنندگان می‌خواهند از اضطراب بکاهند و می‌گویند که در انجام مقررات بهداشتی سخت‌گیری خواهد شد، مثلا چیزهایی را که افراد آنها را مدام لمس می‌کنند، مرتب ضد عفونی خواهند کرد. در ضمن توصیه کرده‌اند که افراد با هم دست ندهند. اما انعکاس اخباری از این نوع بیشتر از آنکه اطمینان خاطر ایجاد کنند، باعث نگرانی می‌شوند.

سفر هیأت سازمان جهانی بهداشت به چین

در همان حال سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که هیأتی را برای بررسی ابعاد شیوع کرونا به جمهوری خلق چین اعزام می‌کند. این توافق پس از سفر تدروس ادهانوم قبرسیوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت به چین و در دیدار و گفت‌وگوی او با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری آن کشور حاصل شد. قرار بود این هیأت بلافاصله به چین سفر کند، اما چین سفر این هیأت را به تأخیر انداخت.

در پایان یکشنبه ۹ فوریه/ ۲۱ بهمن اعداد قربانیان ویروس کرونا به ۸۱۱ نفر افزایش یافت. در بیش از ۲۳ کشور جهان ویروس کرونا شیوع یافته و تاکنون در مجموع ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر را آلوده کرده است. ۹۹ درصد مبتلایان به این ویروس در چین زندگی می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت از ۳۰ ژانویه تاکنون در سراسر جهان وضعیت اضطراری اعلام کرده است. بسیاری از خطوط هواپیمایی پروازهای خود را به چین متوقف کرده‌اند. چانگ هوا، سفیر چین در ایران اعلام کرد که هواپیمایی ماهان برای انتقال مسافران چینی اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.