ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترس از کرونا: سونی هم در نمایشگاه جهانی موبایل شرکت نمی‌کند

شهروندان چینی می‌بایست ثابت کنند که بیش از دو هفته در خارج از کشور به سر برده‌اند. کارمندان چینی هواوی و زد تی ئی از شرکت در نمایشگاه منع شده‌اند.

نمایشگاه جهان موبایل (Mobile World Congress) که  ۲۴ فوریه /۵ اسفند در بارسلون (اسپانیا) آغاز به کار می‌کند، به تدریج به نمایشگاه نگرانی از ابتلا به کرونا تبدیل می‌شود. شرکت سونی هم به عنوان پنجمین شرکت اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند.

دفتر مرکزی شرکت سونی در توکیو

شرکت آمازون و شرکت سوئدی اریکسون، شرکت آمریکایی انویدیا و شرکت کره‌ای ال جی اعلام کرده بودند که به سبب شیوع ویروس کرونا در نمایشگاه جهان موبایل که به مدت سه روز از  ۲۴ تا ۲۷ فوریه (۵ تا ۸ اسفند) در بارسلون برگزار می‌شود و هر سال بیش از ۱۰۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد، شرکت نمی‌کنند. به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت سونی هم دوشنبه ۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فقط از طریق ویدیویی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت:

«به این دلیل که ما اهمیت زیادی برای امنیت و رفاه مشتریان، شرکا، و همکارانمان قائلیم، به این تصمیم دشوار رسیدیم که از شرکت در نمایشگاه بارسلون اسپانیا خودداری کنیم.»

تعداد کسانی که در چین در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند در روز دوشنبه از ۹۰۰ نفر فراتر رفت. بیش از ۴۰ هزار نفر در ۲۳ کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. تعداد مبتلایان در خارج از چین اما از ۳۳۰ نفر بیشتر نیست.

سازمان جهانی بهداشت دوشنبه ۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن هیأتی را برای بررسی ابعاد شیوع کرونا به جمهوری خلق چین اعزام کرد. این توافق پس از سفر تدروس ادهانوم قبرسیوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت به چین و در دیدار و گفت‌وگوی او با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری آن کشور حاصل شد. قرار بود این هیأت بلافاصله به چین سفر کند، اما جمهوری خلق چین سفر این هیأت را به تأخیر انداخت.

روز گذشته برگزارکنندگان نمایشگاه جهان موبایل اعلام کرده بودند که هیچ شرکتی از استان هوبی چین - کانون شیوع کرونا - در این نمایشگاه حضور ندارد. شهروندان چینی هم که مایل به دیدن این نمایشگاه هستند، می‌بایست ثابت کنند که دست‌کم دو هفته از اقامتشان در آن کشور می‌گذرد. برگزارکنندگان همچنین تدابیری نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا اندیشیده‌اند: منع تبادل میکروفون بین سخنرانان و منع دست دادن با یکدیگر.

در اسپانیا تاکنون دو مورد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده و ثبت شده است.

شرکت‌های چینی هواوی و زد تی ئی ( ZTE ) اعلام کرده‌اند در نمایشگاه جهان موبایل حضور دارند اما از کارمندان چینی خود خواسته‌اند که از سفر به محل برگزاری نمایشگاه در بارسلون خودداری کنند. به جای آن‌ها کارمندان اروپایی این شرکت‌ها در بارسلون حضور دارند.

نمایشگاه جهان موبایل با حضور ۴۰۰ شرکت تولیدکننده یک نمایشگاه معیار در بازار موبایل در جهان به شمار می‌آید و در اقتصاد بارسلون هم اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.