ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه بازداشتی اعتراضات آبان‌ در کرمانشاه در مجموع به ۱۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند

بر اساس احکام صادر شده از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب کرمانشاه، خلیل اسدی بوژانی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به سه سال و نیم و به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به سه سال حبس محکوم شده است. صحبت امیدی نیز به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به پنج سال و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» هم به پنج سال حبس محکوم شده‌ است که تنها یکی از این احکام قابلیت اجرایی دارد.

شعبه سوم دادگاه انقلاب کرمانشاه، خلیل اسدی بوژانی، صحبت امیدی و مهدی ابدالی را که در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در این شهر بازداشت شدند، در یک پرونده مشترک در مجموع به ۱۷ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد. همچنین پرونده بازداشت شده دیگری به نام محی‌الدین اصغری، برای رسیدگی به دادگاه کیفری دو کرمانشاه ارجاع داده شده است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، بر اساس احکام صادر شده از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب کرمانشاه، خلیل اسدی بوژانی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به سه سال و نیم و به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به سه سال حبس محکوم شده است. صحبت امیدی نیز به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به پنج سال و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» هم به پنج سال حبس محکوم شده‌ است که تنها یکی از این احکام قابلیت اجرایی دارد.

مهدی ابدالی اما به یک سال حبس محکوم شده است.

مصطفی احمدیان، وکیل مدافع خلیل اسدی بوژانی و محی‌الدین اصغری، ضمن تایید خبر مرتبط با احکام صادر شده برای این بازداشت‌شدگان، به شبکه حقوق بشر کردستان با گفته است:

«مصادیق اتهامات عنوان‌ شده علیه خلیل اسدی بوژانی حضور در اعتراضات آبان‌ ماه و ارسال اخبار و تصاویر برای سایر افراد عنوان شده است و از احکام صادره برای او بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تنها سه سال و نیم قابلیت اجرایی دارد.»

او در مورد دیگر محکومان نیز گفته است:

«در مورد محی‌الدین اصغری نیز از آنجایی که مصداق اتهامش مساعدت در پذیرش یکی از متهمان زخمی در منزلش بوده است، ربطی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور نداشته و رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه انقلاب نیست و به همین دلیل به دادگاه کیفری دو ارجاع شده و باید در آنجا به آن رسیدگی شود».

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که چرا روند رسیدگی به پرونده این افراد این‌قدر سریع صورت گرفته نیز گفته است:

«به نظر من روند رسیدگی و صدور حکم با این سرعت جای انتقاد داشت، خاصه اینکه در دفاع از موکلین جهات خاصی مطرح شده و درخواست تحقیق بیشتر شد. به‌ هر حال نسبت به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدیدنظر خواهم کرد.»

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، صحبت امیدی و محی‌الدین اصغری در تاریخ ۲۸ آبان ‌ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شده‌اند.

اصغری پس از سپری کردن ۲۷ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات و هشت روز در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، با سپردن وثیقه آزاد شد.

صحبت امیدی نیز ۳۷ روز در بازداشتگاه و چهار روز در زندان نگهداری شد و نهایتا با سپردن وثیقه آزاد شد. او به هنگام بازداشت زخمی و در این مدت از رسیدگی‌های پزشکی محروم بوده است.

مهدی ابدالی نیز در جریان اعتراضات آبان‌ ماه در حالی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد. او پس از ۱۵ روز به زندان دیزل‌آباد منتقل شد و ۱۳ روز بعد، با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

از میان این افراد خلیل اسدی بوژانی به دلیل ناتوانی در تامین وثیقه ۲۱۰ میلیون تومانی همچنان در زندان دیزل‌آباد به ‌سر می‌برد. او روز ۲۹ آبان‌ در منزل خود در جعفرآباد کرمانشاه بازداشت و در تاریخ دوم دی ‌ماه به زندان دیزل‌آباد منتقل شد.

جلسه دادگاه این چهار نفر روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ در شعبه سه دادگاه انقلاب کرمانشاه به ریاست قاضی اسدی برگزار شد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.