ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عمر متوسط هواپیماها در ایران ۱۷ سال بیشتر از استاندارد جهانی است

در حالی که بر اساس استاندارهای بین‌المللی، متوسط عمر هر فروند هواپیما باید شش سال باشد، متوسط عمر هواپیماها در ایران ۲۳ سال است؛ یعنی ۱۷ سال بیشتر از استاندارد جهانی. 

در حالی که بر اساس استاندارهای بین‌المللی، متوسط عمر هر فروند هواپیما باید شش سال باشد، متوسط عمر هواپیماها در ایران ۲۳ سال است؛ یعنی ۱۷ سال بیشتر از استاندارد جهانی.

عکس از آرشیو

روزنامه اعتماد در گزارشی با استناد به آمار سازمان هواپیمایی کشوری، نوشته است که در ایران فقط ۱۴۲ فروند هواپیمای فعال وجود دارد و مابقی زمین‌گیر یا با مشکلات بی‌شمار فنی مواجه‌اند.

بر اساس این گزارش به دلیل تحریم‌های اقتصادی ایران، خرید هواپیمای نو از شرکت‌های بزرگ جهان عملاً غیرممکن شده است.

تحریم‌ها هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماها (اورهال) را در مقایسه با سال‌های قبل از تحریم ۳۰ درصد افزایش داده است و اکثر هواپیماهای دست ‌دوم یا حتی دست ‌چندم روسی هستند.

بر اساس این گزارش، در ادوار گذشته تمرکز دولت‌ها تنها بر توسعه حمل‌ و ‌نقل ریلی و زمینی بوده است. استدلال دولت‌ها این بوده که بیشترین حجم ترانزیت کالا به ایران و برعکس، از طریق جاده، دریا و قطار انجام می‌شود و سفرهای هوایی گران است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی شبکه ایمنی هوانوردی ایران، یک هزار و ۵۳۰ سانحه هوایی در ایران رخ داده‌ است که حدود ۵۰ تا ۷۰ سانحه به‌ وقوع‌ پیوسته از این آمار، مرگ‌بار بوده‌اند.

۴۰ حادثه هوایی از سال ۱۹۴۴ میلادی تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی ثبت شده‌ و پس از انقلاب نیز بیش از هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را در سوانح هوایی ایران از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.