ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام امنیتی: "بازداشت مهدی هاشمی در صورت ورود به کشور قطعی است"

<p>مقام&zwnj;های امنيتی ايران گفته&zwnj;اند مهدی هاشمی رفسنجانی به محض ورود به تهران بازداشت خواهد شد.</p> <p dir="RTL"><!--break--></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">خبرگزاری مهر گزارش داده مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام &nbsp;عصر روز شنبه اول مهر بعد از سه سال اقامت در بريتانيا وارد تهران می&zwnj;شود.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">يک مقام امنيتی که نامش فاش نشده به خبرگزاری فارس گفته است: &quot;بازداشت مهدی هاشمی در صورت ورود به کشور قطعی است و حتما به اتهامات او رسيدگی خواهد شد.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">وی افزود: &quot;از نظر ما چيزی به نام مصونيت موقعيت وجود ندارد و جرايم امنيتی شامل مرور زمان نمی&zwnj;شوند و ما با عوامل مخل در امنيت کشور تعارف نداريم و حتما به اتهامات آن&zwnj;ها رسيدگی می&zwnj;کنيم.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">يک مقام امنيتی: &quot;بازداشت مهدی هاشمی در صورت ورود به کشور قطعی است و حتما به اتهامات او رسيدگی خواهد شد&quot;&nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">اما خبرگزاری مهر به نقل از یک &quot;منبع مطلع&quot; گزارش داد: &quot;به دليل اتهامات مهدی هاشمی در فتنه ۸۸ دستگيری وی قطعی است اما ممکن است به دليل برخی ملاحظات در بدو ورود به فرودگاه دستگير نشود.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بر پايه اين گزارش &quot;مهدی هاشمی که به نظر می&zwnj;رسد هماهنگی&zwnj;های لازم برای حضور خود در کشور را با خانواده&zwnj;اش انجام داده است، قصد داشت هفته گذشته به ايران سفر کند که به دليل برخی مشکلات شخصی سفرش به ايران را به تعويق انداخت.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران در آخرين نشست خبری خود با خبرنگاران درباره مهدی هاشمی گفته بود: &quot;قبلا هم گفته&zwnj;ايم که اگر بيايد قطعاً به پرونده وی رسيدگی خواهيم کرد.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">اين فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی به &quot;دخالت در فتنه سال ٨٨ و ارتباط با بيگانگان&quot; متهم شده است. حکومت ايران از اعتراض به نتيجه انتخابات سال گذشته رياست&zwnj;جمهوری ايران به عنوان فتنه ياد می&zwnj;کند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">وی در سال ۱۳۸۸ همزمان با مطرح شدن نام وی در دادگاه بازداشت&zwnj;شدگان ناآرامی&zwnj;های پس از انتخابات ریاست جمهوری از ایران خارج شد و دلیل این سفر را &quot;ادامه تحصيل و ماموريت از سوی دانشگاه آزاد&quot; اعلام کرد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">مهدی هاشمی رفسنجانی &nbsp;٣٠ آبان ۱۳۸۸ با انتشار نامه&zwnj;ای خطاب به غلامحسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل ايران گفت که هدف &quot;شانتاژهايی&quot; که عليه وی می&zwnj;شود، &quot;پدر مظلومش&quot; است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">وی &nbsp;پیش از این &quot;برگزاری دادگاه مستقل و مصون از فشارهای نيروهای امنيتی و توجه به شکايات متهم&quot; &nbsp;را به عنوان دو شرط برای بازگشتش به ايران مطرح کرده بود.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p>

مقام‌های امنيتی ايران گفته‌اند مهدی هاشمی رفسنجانی به محض ورود به تهران بازداشت خواهد شد.

خبرگزاری مهر گزارش داده مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام  عصر روز شنبه اول مهر بعد از سه سال اقامت در بريتانيا وارد تهران می‌شود.

يک مقام امنيتی که نامش فاش نشده به خبرگزاری فارس گفته است: "بازداشت مهدی هاشمی در صورت ورود به کشور قطعی است و حتما به اتهامات او رسيدگی خواهد شد."

وی افزود: "از نظر ما چيزی به نام مصونيت موقعيت وجود ندارد و جرايم امنيتی شامل مرور زمان نمی‌شوند و ما با عوامل مخل در امنيت کشور تعارف نداريم و حتما به اتهامات آن‌ها رسيدگی می‌کنيم."

اما خبرگزاری مهر به نقل از یک "منبع مطلع" گزارش داد: "به دليل اتهامات مهدی هاشمی در فتنه ۸۸ دستگيری وی قطعی است اما ممکن است به دليل برخی ملاحظات در بدو ورود به فرودگاه دستگير نشود."

بر پايه اين گزارش "مهدی هاشمی که به نظر می‌رسد هماهنگی‌های لازم برای حضور خود در کشور را با خانواده‌اش انجام داده است، قصد داشت هفته گذشته به ايران سفر کند که به دليل برخی مشکلات شخصی سفرش به ايران را به تعويق انداخت."

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران در آخرين نشست خبری خود با خبرنگاران درباره مهدی هاشمی گفته بود: "قبلا هم گفته‌ايم که اگر بيايد قطعاً به پرونده وی رسيدگی خواهيم کرد."

اين فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی به "دخالت در فتنه سال ٨٨ و ارتباط با بيگانگان" متهم شده است. حکومت ايران از اعتراض به نتيجه انتخابات سال گذشته رياست‌جمهوری ايران به عنوان فتنه ياد می‌کند.

وی در سال ۱۳۸۸ همزمان با مطرح شدن نام وی در دادگاه بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری از ایران خارج شد و دلیل این سفر را "ادامه تحصيل و ماموريت از سوی دانشگاه آزاد" اعلام کرد.

مهدی هاشمی رفسنجانی  ٣٠ آبان ۱۳۸۸ با انتشار نامه‌ای خطاب به غلامحسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل ايران گفت که هدف "شانتاژهايی" که عليه وی می‌شود، "پدر مظلومش" است.

وی  پیش از این "برگزاری دادگاه مستقل و مصون از فشارهای نيروهای امنيتی و توجه به شکايات متهم"  را به عنوان دو شرط برای بازگشتش به ايران مطرح کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • n

    آ.هاشمی رفسنجانی تيره خلاص را در پيشانی قطب زاده کشيد.پدره مظلوم يکی از پايه گذاران مافيای جمهوری اسلاميست! فرزندان تمام جيره خوران بايد جواب بدهند تمام روحانيان نزديک به رژيم بجز مهدي خز علي!

  • کاربر مهمان

    ‫لعنت بر شیطان ، بد نیست ایشان سفیر کبیر انگلیس در ایران بشونند. یاد زمان قاجار می افتم. چند روزی ‫زندان برای گمراه کردن افکار عمومی بد نیست.