ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر انتشارات مروارید: به خاطر گرانی کاغذ دست از کار کشیده‌ایم

<p>مدیر انتشارات مروارید یکی از مؤسسات انتشاراتی در ایران از توقف نشر کتاب به خاطر مشکلات ناشی از گرانی کاغذ خبرداد.</p> <!--break--> <p>منوچهر حسن&zwnj;زاده، مدیر انتشارات مروارید، یکی از مؤسسات انتشاراتی ایرانی امروز شنبه یکم مهر در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری مهر گفت:&quot;بیش از یک ماه و نیم است که به خاطر مشکلات ناشی از گرانی کاغذ ترمز کار را کشیده&zwnj;ایم و هیچ کتابی برای چاپ نفرستاده&zwnj;ایم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت کاغذ در ماه&zwnj;های اخیر بر تولید کتاب در این موسسه انتشاراتی گفت: &quot;با تاجران کاغذ که صحبت می&zwnj;کنیم، نسبت به آینده کارشان ناامیدند و می&zwnj;گویند کاغذ را بفروشیم، با پول آن چه بخریم، همان کاغذ را هم نمی&zwnj;توانیم دوباره بخریم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مدیر انتشارات مروارید با بیان اینکه آخرین باری که کاغذ خریدیم، بندی حدود شصت هزار تومان بود و پس از آن عملاً کار را متوقف کردیم افزود:&quot; ناشرانی هم که کاغذ را با هفتاد هزار تومان به بالا خریدند، بیشتر ناشران کتاب&zwnj;های درسی بودند برای اینکه دانش&zwnj;آموزان از درس و مدرسه نیفتند.&quot;&nbsp;</p> <blockquote> <p>مدیر انتشارات مروارید: &quot;بیش از یک ماه و نیم است که به خاطر مشکلات ناشی از گرانی کاغذ ترمز کار را کشیده&zwnj;ایم و هیچ کتابی برای چاپ نفرستاده&zwnj;ایم&quot;&nbsp;</p> </blockquote> <p>تارنمای خبرآنلاین نیز دوم شهریورماه سال جاری در این زمینه نوشت، انتشارات &quot;دلیل ما&quot; به خاطر گرانی کاغذ از انتشار کتاب&zwnj;های حجیم و به ویژه کتاب&zwnj;های مرجع خودداری کرده و تنها به چاپ کتاب&zwnj;هایی با صفحات کم و سفارشی می&zwnj;پردازد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش رضوانی، مسئول کارگروه بررسی راه&zwnj;های تامین کاغذ مورد نیاز ناشران و چاپخانه&zwnj;داران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته از ورود ٢٨٠هزار تن کاغذ در طول هفته&zwnj;های آینده به ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با این کار بخش زیادی از نوسانات بازار کاغذ کنترل شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آیت&zwnj;الله ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع شیعیان در ایران و استاد حوزه علمیه قم نیز روز گذشته در واکنش به گرانی کاغذ گفت:&quot;موضوع گرانی کاغذ برای نشر کتب دینی و افزایش سه برابری قیمت کاغذ در مدتی کوتاه نمونه&zwnj;ای از گرانی&zwnj;های موجود است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مشکل گرانی کاغذ این روزها به یکی از مسائل جدی دست اندکاران چاپ و نشر ایران تبدیل شده است این گرانی موجب شده است تا بیشتر ناشران به ویژه ناشران غیردولتی با مشکل تأمین کاغذ روبرشوند .&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مدیر انتشارات مروارید یکی از مؤسسات انتشاراتی در ایران از توقف نشر کتاب به خاطر مشکلات ناشی از گرانی کاغذ خبرداد.

منوچهر حسن‌زاده، مدیر انتشارات مروارید، یکی از مؤسسات انتشاراتی ایرانی امروز شنبه یکم مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت:"بیش از یک ماه و نیم است که به خاطر مشکلات ناشی از گرانی کاغذ ترمز کار را کشیده‌ایم و هیچ کتابی برای چاپ نفرستاده‌ایم."

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر بر تولید کتاب در این موسسه انتشاراتی گفت: "با تاجران کاغذ که صحبت می‌کنیم، نسبت به آینده کارشان ناامیدند و می‌گویند کاغذ را بفروشیم، با پول آن چه بخریم، همان کاغذ را هم نمی‌توانیم دوباره بخریم."

مدیر انتشارات مروارید با بیان اینکه آخرین باری که کاغذ خریدیم، بندی حدود شصت هزار تومان بود و پس از آن عملاً کار را متوقف کردیم افزود:" ناشرانی هم که کاغذ را با هفتاد هزار تومان به بالا خریدند، بیشتر ناشران کتاب‌های درسی بودند برای اینکه دانش‌آموزان از درس و مدرسه نیفتند." 

مدیر انتشارات مروارید: "بیش از یک ماه و نیم است که به خاطر مشکلات ناشی از گرانی کاغذ ترمز کار را کشیده‌ایم و هیچ کتابی برای چاپ نفرستاده‌ایم" 

تارنمای خبرآنلاین نیز دوم شهریورماه سال جاری در این زمینه نوشت، انتشارات "دلیل ما" به خاطر گرانی کاغذ از انتشار کتاب‌های حجیم و به ویژه کتاب‌های مرجع خودداری کرده و تنها به چاپ کتاب‌هایی با صفحات کم و سفارشی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش رضوانی، مسئول کارگروه بررسی راه‌های تامین کاغذ مورد نیاز ناشران و چاپخانه‌داران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته از ورود ٢٨٠هزار تن کاغذ در طول هفته‌های آینده به ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با این کار بخش زیادی از نوسانات بازار کاغذ کنترل شود.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع شیعیان در ایران و استاد حوزه علمیه قم نیز روز گذشته در واکنش به گرانی کاغذ گفت:"موضوع گرانی کاغذ برای نشر کتب دینی و افزایش سه برابری قیمت کاغذ در مدتی کوتاه نمونه‌ای از گرانی‌های موجود است.

مشکل گرانی کاغذ این روزها به یکی از مسائل جدی دست اندکاران چاپ و نشر ایران تبدیل شده است این گرانی موجب شده است تا بیشتر ناشران به ویژه ناشران غیردولتی با مشکل تأمین کاغذ روبرشوند . 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    چرا روی حلبی یا پاپیروس چاپ نمیکنید. به خصوص نوشتن روی حلبی (تکه های ورقهای الومینیومی شیروانی) خیلی مفید تر از کاغذ است چه بعد از چاپ و مصرف روزنامه حلبی ها را جمع میکنید و میشویید و دوباره مصرف کنید. همین پخش و جمع اوری حلبی ها میتواند کار های بسیاری تولید کند و اقتصاد را یاری دهد. شاید هم بایستی از خریدار بخواهید تا کاغذهای خود بیاورند تا روزنامه یا کتاب را روی آن چاپ کنید! و فقط بابت نوشته و نه کاغد ان از انها پول بگیرید! این طوری بازهم کار تولید میشود چون احتیاج به تاکسی و ماشین زیادتر میشود!

  • سمانه

    این ناشر فقط و فقط کتاب هایی را چاپ می کند که بداند فروش می روند. شعرهای عامه پسند و رمان های خارچی و ایرانی عامه پسند. به قول خودش در گفتگو با یک خانم مترجم « ما بزازیم، باید حواس مون باشه که ارزون بخریم و گرون بفروشیم.» حالا هیچ نشده خودش را از نشر کنار کشیده. ناشر مجبور نیست سالی چهل کتاب دم دستی چاپ کند. می تواند چهار تا شش کتاب چاپ کند و با سود کمتر. به هرحال کسی که سال تا سال کتاب نمی خواند و در همان حال دنبال شهرت فرهنگی است، باید هزینه اش را بدهد. در ضمن این ناشر خدا را شکر وضع مالی اش عالی است . چیزی که برای ناشران آرزو می کنم.