ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زیمنس ادعای ایران در خصوص خرابکاری در تاسیسات اتمی را رد کرد

<p>شرکت زیمنس با رد ادعاهای رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران که این شرکت را به کارگذاشتن مواد منفجره در دستگاه&zwnj;های فروخته شده به ایران متهم کرده بود، اعلام کرد که هیچ&zwnj;گونه همکاری در زمینه فعالیت&zwnj;های اتمی ایران با این کشور ندارد.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در گفت&zwnj;وگویی با تارنمای &quot;خانه ملت&quot; وابسته به مجلس شورای اسلامی گفته بود: &quot;مسئولان اطلاعاتی و امنیتی ما موفق به شناسایی دستگاه&zwnj;هایی شدند که برای فعالیت&zwnj;های هسته&zwnj;ای به ما عرضه و در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">ادعایی که از سوی الکساندر ماخووتس، سخنگوی شرکت زیمنس رد شد. این شرکت اعلام کرده که از زمان سقوط حکومت پهلوی در ایران در سال ۱۹۷۹ ارتباط خود را با برنامه&zwnj; اتمی ایران متوقف کرده است.&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">الکساندر ماخووتس، سخنگوی شرکت زیمنس با رد اداعای ایران در زمینه کارگذاشتن مواد منفجره در دستگاه&zwnj;های فروخته شده به ایران برای برنامه اتمی، اعلام کرده که از زمان سقوط حکومت پهلوی در ایران در سال ۱۹۷۹ ارتباط خود را با برنامه&zwnj; اتمی ایران متوقف کرده است&nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">شرکت چند ملیتی زمینس در زمینه سامانه&zwnj;های برق، الکترونیک و تهویه مطبوع فعالیت می&zwnj;کند و دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن در شهر مونیخ آلمان مستقر است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در وقایع پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری دهم در ایران در سال ۱۳۸۸، برخی از نمایندگان مجلس سنای امریکا شرکت فنلادی-آلمانی &quot;نوکیا زیمنس&quot; را متهم کردند که به دولت ایران ابزار پیشرفته شنود مکالمات تلفنی و کنترل فضای وب را فروخته&zwnj; است و خواستار اعمال تحریم علیه این شرکت شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">اما سخنگوی شرکت نوکیا زیمنس در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی ایالات متحده امریکا، فروش تجهیزات پیشرفته شنود تلفن را به ایران در سال ۲۰۰۸ تایید کرد ولی این ادعا را که این تجهیزات می&zwnj;تواند برای سانسور فضای وب مورد استفاده قرار بگیرد را رد کرد.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این&zwnj;بار نیز مقام ارشد پارلمان ایران در ادعای خود مشخص نکرده که مقامات ایرانی چه دستگاهی و در چه زمانی از شرکت زیمنس برای تجهیز تاسیسات هسته&zwnj;ای خود خریداری کرده&zwnj;اند اما مدعی است که &quot;قرار بوده این دستگاه&zwnj;ها در زمان به کارگیری منفجر و تمام سیستم را مختل کند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">هفته نیز گذشته فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنرانی خود در مقر آژانس بین&zwnj;المللی انرژی اتمی در وین از وقوع انفجار در تاسیسات اتمی فردوی ایران در نزدیکی قم خبر داده و گفته بود: &quot;بازرسان آژانس بین&zwnj;المللی انرژی اتمی صبح روز پس از انفجار خواستار بازدید از این تاسیسات شده&zwnj;اند.&quot;&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

شرکت زیمنس با رد ادعاهای رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران که این شرکت را به کارگذاشتن مواد منفجره در دستگاه‌های فروخته شده به ایران متهم کرده بود، اعلام کرد که هیچ‌گونه همکاری در زمینه فعالیت‌های اتمی ایران با این کشور ندارد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در گفت‌وگویی با تارنمای "خانه ملت" وابسته به مجلس شورای اسلامی گفته بود: "مسئولان اطلاعاتی و امنیتی ما موفق به شناسایی دستگاه‌هایی شدند که برای فعالیت‌های هسته‌ای به ما عرضه و در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود."

ادعایی که از سوی الکساندر ماخووتس، سخنگوی شرکت زیمنس رد شد. این شرکت اعلام کرده که از زمان سقوط حکومت پهلوی در ایران در سال ۱۹۷۹ ارتباط خود را با برنامه‌ اتمی ایران متوقف کرده است. 

شرکت چند ملیتی زمینس در زمینه سامانه‌های برق، الکترونیک و تهویه مطبوع فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن در شهر مونیخ آلمان مستقر است.

در وقایع پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری دهم در ایران در سال ۱۳۸۸، برخی از نمایندگان مجلس سنای امریکا شرکت فنلادی-آلمانی "نوکیا زیمنس" را متهم کردند که به دولت ایران ابزار پیشرفته شنود مکالمات تلفنی و کنترل فضای وب را فروخته‌ است و خواستار اعمال تحریم علیه این شرکت شدند.

اما سخنگوی شرکت نوکیا زیمنس در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی ایالات متحده امریکا، فروش تجهیزات پیشرفته شنود تلفن را به ایران در سال ۲۰۰۸ تایید کرد ولی این ادعا را که این تجهیزات می‌تواند برای سانسور فضای وب مورد استفاده قرار بگیرد را رد کرد.

این‌بار نیز مقام ارشد پارلمان ایران در ادعای خود مشخص نکرده که مقامات ایرانی چه دستگاهی و در چه زمانی از شرکت زیمنس برای تجهیز تاسیسات هسته‌ای خود خریداری کرده‌اند اما مدعی است که "قرار بوده این دستگاه‌ها در زمان به کارگیری منفجر و تمام سیستم را مختل کند."

هفته نیز گذشته فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنرانی خود در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین از وقوع انفجار در تاسیسات اتمی فردوی ایران در نزدیکی قم خبر داده و گفته بود: "بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح روز پس از انفجار خواستار بازدید از این تاسیسات شده‌اند." 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.