ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جریمه نقدی معاون پیشین دادستانی افغانستان

<p>دادگاهی در کابل معاون پيشين دادستانی افغانستان را به جرم &quot;ادعای کذب&quot; عليه مشاور امنيت ملی رئيس جمهور اين کشور به پرداخت جريمه نقدی محکوم کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>فضل احمد فقيريار، دو سال پيش اعلام کرده بود که رنگين دادفر اسپنتا، مشاور کنونی امنيت ملی رئيس جمهور در سال ۱۳۸۶ خورشيدی هنگامی که وزير خارجه بود نتوانسته است ۵۰۰ هزار دلار بودجه دولت را از يک شرکت خارجی پس بگيرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين پول برای انتقال حجاج به عربستان به حساب شرکت &quot;گاسکو&quot; واريز شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما سه سال پس از اين قضيه، يک مقام ديگر دادستانی گفت رنگين دادفر اسپنتا اين پول را به حساب دولت واريز کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در پی آن اسپنتا اعلام کرد که از فقيريار به دليل طرح &quot;اتهامات بی&zwnj;اساس&quot; به دادگاه شکايت خواهد کرد. تا اين&zwnj;که دادگاه ابتدايی حوزه سوم شهری کابل، روز دوشنبه سوم مهرماه پس از چهار سال برای رسيدگی به اين شکايت جلسه علنی تشکيل داد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>فضل احمد فقيريار حکم دادگاه اوليه را نپذيرفت و گفت برای اعاده حثيت خود به دادگاه تجديدنظر خواهد رفت</p> </blockquote> <p>احمد فريدعرب&zwnj;زاده، وکيل مدافع اسپنا در اظهاراتی فقيريار را متهم کرد که با طرح &quot;ادعاهای کذب&quot; به وجه موکلش در عرصه اجتماعی و سياسی ضربه زده است و بايد مجازات شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما فضل احمد فقيريار که اکنون بازنشسته شده است تأکيد کرد که او اين موضوع را پس از آن&zwnj;که اسپنتا به تعهد مبنی بر بازپس&zwnj;گيری پول ياد شده عمل نکرد، مطرح نمود و در اين مورد هيچ خصومتی در ميان نبوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سرانجام دادگاه معاون پپشين دادستانی افغانستان را به دليل اظهارات &quot;کذب&quot; در اين مورد مجرم شناخت و حکم نمود که ۱۵ هزار افغانی (معادل ۳۰۰ دلار) جريمه بپردازد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فقيريار اما اين حکم دادگاه اوليه را نپذيرفت و گفت برای اعاده حثيت خود به دادگاه تجديدنظر خواهد رفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دادگاهی در کابل معاون پيشين دادستانی افغانستان را به جرم "ادعای کذب" عليه مشاور امنيت ملی رئيس جمهور اين کشور به پرداخت جريمه نقدی محکوم کرد.

فضل احمد فقيريار، دو سال پيش اعلام کرده بود که رنگين دادفر اسپنتا، مشاور کنونی امنيت ملی رئيس جمهور در سال ۱۳۸۶ خورشيدی هنگامی که وزير خارجه بود نتوانسته است ۵۰۰ هزار دلار بودجه دولت را از يک شرکت خارجی پس بگيرد.

اين پول برای انتقال حجاج به عربستان به حساب شرکت "گاسکو" واريز شده بود.

اما سه سال پس از اين قضيه، يک مقام ديگر دادستانی گفت رنگين دادفر اسپنتا اين پول را به حساب دولت واريز کرده است.

در پی آن اسپنتا اعلام کرد که از فقيريار به دليل طرح "اتهامات بی‌اساس" به دادگاه شکايت خواهد کرد. تا اين‌که دادگاه ابتدايی حوزه سوم شهری کابل، روز دوشنبه سوم مهرماه پس از چهار سال برای رسيدگی به اين شکايت جلسه علنی تشکيل داد.

فضل احمد فقيريار حکم دادگاه اوليه را نپذيرفت و گفت برای اعاده حثيت خود به دادگاه تجديدنظر خواهد رفت

احمد فريدعرب‌زاده، وکيل مدافع اسپنا در اظهاراتی فقيريار را متهم کرد که با طرح "ادعاهای کذب" به وجه موکلش در عرصه اجتماعی و سياسی ضربه زده است و بايد مجازات شود.

اما فضل احمد فقيريار که اکنون بازنشسته شده است تأکيد کرد که او اين موضوع را پس از آن‌که اسپنتا به تعهد مبنی بر بازپس‌گيری پول ياد شده عمل نکرد، مطرح نمود و در اين مورد هيچ خصومتی در ميان نبوده است.

سرانجام دادگاه معاون پپشين دادستانی افغانستان را به دليل اظهارات "کذب" در اين مورد مجرم شناخت و حکم نمود که ۱۵ هزار افغانی (معادل ۳۰۰ دلار) جريمه بپردازد.

فقيريار اما اين حکم دادگاه اوليه را نپذيرفت و گفت برای اعاده حثيت خود به دادگاه تجديدنظر خواهد رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.