ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آریان رجبی، جوان ۲۰ ساله مریوانی یکی دیگر از جان‌باختگان اعتراض‌های آبان ۹۸

بر اساس اطلاعات یک منبع آگاه، آریان رجبی ۲۰ ساله در جریان اعتراض‌های سراسری آبان‌ ۹۸ پس از گرانی بنزین، در شهر مریوان توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

با گذشت بیش از چهار ماه از اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸، هنوز ابعاد دقیق سرکوب خون‌بار این اعتراضات مشخص نیست. حکومت تاکنون هیچ آماری از تعداد کشته‌شده‌ها در جریان این اعتراضات منتشر نکرده است. آریان رجبی یکی دیگر از جان‌باخته‌های اعتراض‌های آبان ۹۸ است که تاکنون اطلاعات دقیق درباره او وجود نداشت. بر اساس اطلاعاتی که از طریق یک منبع آگاه به دست زمانه رسیده، آریان رجبی ۲۰ ساله در جریان اعتراض‌های سراسری آبان‌ ۹۸ پس از گرانی بنزین، در شهر مریوان توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

تصاویری از آریان رجبی که به دست زمانه رسیده است

آریان رجبی که پیش‌تر با نام‌های «آرین رجبی» و «آرین فرجی» خبر کشته شدن او در جریان اعتراض‌های سراسری آبان‌ماه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، به گفته یک منبع آگاه شنبه ۲۵ آبان بر اثر شلیک نیروهای امنیتی در مریوان زخمی و پس از گذشت سه روز، سه‌شنبه ۲۸ آبان درگذشت.

پیکر آریان رجبی پس از تحویل به خانواده به روستای «حسن اوله» در نزدیکی شهر مریوان منتقل و درآنجا به خاک سپرده است. او متولد ۲۳ دی ۱۳۷۸ بود و هنگام مرگ تنها ۲۰ سال داشت.

تصاویری از مزار آریان رجبی در روستای «حسن اوله» در نزدیکی شهر مریوان که به دست زمانه رسیده است

در جریان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ که در واکنش به گرانی بنزین شکل گرفت، در شهر مریوان شماری از معترضان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی جان باختند و هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان این شهر در دست نیست.

دانیال استواری، مهران تاک، عثمان نادری، بهروز ملکی و ارشاد رحمانیان از دیگر جان باخته‌های اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ در مریوان هستند.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون از ارائه آمار دقیق کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان خودداری کرده است. سازمان عفو بین‌الملل تعداد جان باختگان اعتراض‌های سراسری آبان را تاکنون بیش از ۳۰۴ نفر اعلام کرده است.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران نیز در بخش بزرگی از تازه‌ترین گزارش خود چهارشنبه ۱۹ فوریه۳۰ بهمن منتشر شد، به سرکوب شدید معترضان در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ پرداخته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.