ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش نگرانی از شیوع کرونا در ایران و تأکید مقامات بر آمادگی

وزیر بهداشت ایران شمار افراد مشکوک به داشتن ویروس کرونا در ایران را ۲۸۵ نفر اعلام کرده و از مردم خواسته است روش‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا را رعایت کنند.

وزیر بهداشت ایران گفته همه نیروهای این وزارت‌خانه برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده‌اند. مقامات سازمان بهداشت جهانی گفته‌اند شیوع ویروس جدید کرونا (کووید۱۹) در ایران «بسیار نگران کننده» است. همزمان باشگاه خبرنگاران جوان ایران صبح شنبه سوم اسفند ماه اعلام کرد نتیجه آزمایش کرونای شهردار منطقه ۱۳ تهران مثبت بوده است. روابط عمومی این شهرداری این خبر را رد کرده است.

مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران پیش‌تر با ماسک در یک مراسم عمومی حاضر شده بود

در حالی که خبر ورود ویروس کرونا به ایران با تاخیر و به دنبال مرگ چند فرد مبتلا اعلام شد و مقام‌های رسمی به دلیل تاخیر در اعلام اخبار مربوط به این بیماری و سهل‌انگاری در کنترل و پیشگیری آن زیر انتقاد قرار دارند، باشگاه خبرنگاران جوان گزارش کرده که مرتضی رحمان‌زاده، از شب جمعه با علائم ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده.

کیانوش جعفری، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ اما گفته این خبر صحت ندارد.

جعفری گفته شهردار منطقه ۱۳ «از دو هفته پیش گرفتار سرماخوردگی شدید بوده و به علت ناراحتی ریوی در بیمارستان بستری شده است.»

آمار مبتلا شدگان به کرونا در ایران

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران شمار افراد مشکوک به داشتن ویروس کرونا در ایران را ۲۸۵ نفر اعلام کرده و از مردم خواسته است تا روش‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس را رعایت کنند.

وزیر بهداشت ایران گفته:

«توصیه می‌کنم مردم نهراسند. همه نیرو‌های ما در راه مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند.»

دیروز مقامات ایران تأیید کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۸ نفر رسیده و چهار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

یک مقام وزارت بهداشت ایران پیش‌تر گفته بود بیش از ۷۳۵ مورد، با علائم شبه‌آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شده‌اند.

روز گذشته، وزیر بهداشت ترکیه گفت که سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، به او گفته است از ۷۵۸ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس جدید کرونا، ۱۸ مورد تست شده و نتیجه مثبت بوده است. از این تعداد، پنج نفر تا کنون به دلیل ابتلا به بیماری کرونای جدید یا کووید۱۹ فوت شده‌اند.

با توجه به این اخبار تقاضا برای ماسک زیاد شده و مراکز درمانی دچار کمبود ماسک شده‌اند. این مراکز همچنین به اندازه کافی کیت تست کرونا ندارند.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در بخش‌نامه‌ای بر لزوم رعایت مقررات فروش، توزیع و عرضه ماسک پزشکی تاکید کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هموطن

    متاسفانه مثل بقیه قضایا مردم برایشان مهم نیستند.در حالیکه کل جهان رفت و آمد به چین را ممنوع کرده است .ایران برای بدست آوردن دل چینی ها هواپیماهای مسافربری در اختیارشان گذاشت و هیچ کنترلی رور ورود اتباع از دیگر کشورها نداشت .نتیجه آن شد که هم حدس می زدند اپیدمی کرونا .وزرارت بهداشت نیز مانند کشور چین تا چند نفر فوت نکردند .اعلام موضوع نکرد . حالا باید افغانستان و عراق مرزهای خود را بروی ایران ببندند .تا بیش از پیش عزت ایران در جهان کمتر شود

  • اصفهان

    اصفهان: «چنگیز! حیا کن! سیاستو رها کن!»؛ گردهمایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در اعتراض به بی اعتنایی «طاهره چنگیز»، رئیس فاسد این دانشگاه، به وظایف مراقبت بهداشتی دانشگاه در برابر بیماری «کرونا»

  • شرکت هواپیمایی «ماهان»، عامل اصلی پخش «کرونا» در ایران است.

    شرکت هواپیمایی «ماهان»، عامل اصلی پخش «کرونا» در ایران است. بهرام پارسایی، نماینده ی مجلس جمهوری اسلامی، گفت: «منفعت‌طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و همچنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید». مقصود پارسایی از «یک ایرلاین داخلی»، شرکت هواپیمایی «ماهان» است که به خانواده ی هاشمی رفسنجانی تعلق دارد. شرکت ماهان، پس از جهانی شدن خطر شیوع کرونا از چین، بدون توجه به خطر بهداشتی برای کشور، همچنان پروازهای بی کنترل خود میان ایران و چین را ادامه داده و نهادهای مسؤول حکومتی نیز دست آن را در این خطرآفرینی باز گذاشته اند. خانواده ی فاسد هاشمی رفسنجانی، زیر پوشش مؤسسه ی «خیریه» ی «مولی الموحدین»، ثروتی نجومی از تاراج دارایی های عمومی کشور به چنگ آورده که شرکت هواپیمایی ماهان یکی از آنهاست. ۹۸.۱۲.۳

  • شوشتر، بیمارستان "خاتم الانبیا": کرونا وارد شد!

    شوشتر، بیمارستان "خاتم الانبیا": کرونا وارد شد!

  • مشهد: کرونا وارد شد!

    مشهد: کرونا وارد شد!

  • خانه نشین شدن محسن هاشمی رفسنجانی به خاطر ویروس کرونا و واکنش در شبکه های اجتماعی

    خانه نشین شدن محسن هاشمی رفسنجانی به خاطر ویروس کرونا و واکنش در شبکه های اجتماعی ▪️اردوی کار: محسن هاشمی رفسنحانی در توئیتر نوشت: «بخاطر دیدار من و برخی اعضای شورا با شهردار منطقه ۱۳ که مشکوک به #کرونا است، امروز برای انجام تست به بیمارستان مراجعه خواهم کرد و فعلا در خانه هستم. البته فعلا علائم کرونا را ندارم اما نتیجه تست بعد از ۴۸ ساعت مشخص می شود. دیگر اعضای شورا نیز حتما تست کرونا خواهند داد.» واکنش ها: ▪️آرش: اونقدر گاوید بجای اینکه مرزها رو کنترل و پروازهای چین رو کنسل میکردید همینطور مشغول کاسبی بودید، وقتی هم که ویروس وارد شد چند هفته مخفی کردید که چیزی نیست خودش حل میشه، ۲۲ بهمن رو هم که نمیشد کنسل کرد از جون مردم مهمتر بود... حالا که به خودتون رسیده دوزاریتون افتاده که جدی است @gussipp ▪️حسین رزاق: دیروز با دکتر ظریف هم روبوسی کردید؟ @hoseinrazzagh ▪️مریم...: میخواین حالا قبل از تست گرفتن یه سری به بیت بزنین؟ @maryam71156 ▪️بلاک آبان: دست بوسی اغا برید حتما قبلش. به سر هم به سران سپاه بزنید از اینکه امنیت برامون اوردن تشکر کرده و صورتای ماهشونو ببوسید @aban_black ▪️کیومرث سرخاکی: آقا نمیشه یه سر تشریف ببرید شورای نگهبان و بخاطر برگزاری عالی انتخابات همه اعضای شورای نگهبان را ببوسید و‌ تشکر کنید؟ با تچکر @kioumar14354848 ▪️پ.ن: حدود 440 واکنش دیگر ذیل توئیت محسن هاشمی رفسنجانی هست که بیش از 90 درصد آنها ارزوی دیدار وی با رهبران و سران نظام و ابتلایش به کرونا را تکرار کرده است. واکنش به توئیت محسن هاشمی رفسنجانی یک نمونه از درجه خشم و نفرت کاربران شبکه های اجتماعی از مقامات اصلی حکومت را بازتاب می دهد.

  • سلامت وابستگان حکومت مهم تر از سلامت مردم!

    سلامت وابستگان حکومت مهم تر از سلامت مردم! ▪️اردوی کار: امروز خبر رسیده که در واکنش به ابتلای احتمالی شهردار ناحیه 13 تهران و خانه نشین شدن محسن هاشمی رفسنجانی و انجام تست کرونا، جلسات شورای شهر تهران تعطیل شده است. این در حالی است که به عنوان نمونه هم اکنون مراکز علمی تهران که هر روز تعداد کثیری از مردم از جمله از شهر قم به آن رفت و آمد دارند نه تعطیل شده و نه هیچ کنترل خاصی اعمال می شود. مردم می پرسند که به چه دلیل شورای شهر بسرعت تعطیل می شود اما سایر مراکزی که در معرض خطر بیشتر قرار دارند حق تعطیلی ندارند؟ آیا سلامت مسئولان، کارگزاران، و مدیران این نظام از سایرین مهم تر است؟ #کرونا

  • شاهد علوی

    ظاهرا باشگاه خبرنگاران جوان تائید کرده تست کرونای مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران مثبت بوده و ایشان به کرونا مبتلا شده است. این شهردار در حالی‌که ماسک زده و بیمار بوده است چند روز پیش (یکشنبه) در جلسه‌ای کنار اعضای شورای شهر تهران ایستاده بود. چسپیده به محسن هاشمی و نزدیک رئیس روابط عمومی شورای شهر. حتی اگر این افراد با او دست نداده باشند چون نزدیک ایشان ایستاده‌اند (کمتر از فاصله ۳ متری ضروری) ممکن است به کرونا آلوده شده باشند. به این ترتیب احتمالا اعضای شورای شهر و به طور مشخص محسن هاشمی (رفسنجانی)، به ویروس کرونا آلوده شده و الان احتمالا حامل و ناقل این ويروس است. جالب‌تر این‌که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، که با رحمان‌زاده هنگام ابتلا دیدار کرده و همنشین بوده است، دیروز جمعه در حسینیه جماران هنگام رای دادن با جواد ظریف و حسن خمینی دست داده و روبوسی کرده است. کرونا برای بیماران قلبی، بسیار کشنده است و محمدجواد ظریف، قبلا به خاطر ناراحتی قلبی بستری شده است و الان که با محسن هاشمی، حامل و ناقل احتمالی ویروس کرونا، دست داده و روبوسی کرده است، اگر به کرونا مبتلا شود ... انا‌لله‌ و انا‌ الیه راجعون! اما، به جد خشمگینم از این‌که محسن هاشمی، حسن خمینی یا محمدجواد ظریف (خدارحمتش کند) به عقل‌شان نرسیده جمعه برای عرض سلام خدمت حضرت آقا برسند و یک ماچ پرمهر و آبدار از دست حضرتش بگیرند. آقا این‌ها چرا این‌قدر بی‌شعور و وقت‌نشناس هستند؟ این‌ها کجایشان ولایی است؟ والله که منافقند! از شانس بد ما، بعید نیست باشگاه خبرنگاران جوان این‌بار هم خلف وعده نکرده باشد و بنابر عادت مالوفش خبر کذب منتشر کرده باشد و آقای رحمان‌زاده سلامت باشند. امیدوارم خبر کذب باشد و آقای رحمان‌زاده حالش خوب شود اما به حق پنج‌تن ال‌عبا! دعا می‌کنم که محمد‌جواد، حسن یادگار، محسن مترو و حضرت آقا کرونا بگیرند! پ.ن: چون زبان فارسی با سوتعبیر گره خورده است و این چند نکته بالا در توئیتر ایجاد سوتفاهم کرد عرض کنم که از گسترش کرونا نه حاکمان تبهکار، که مردم بی‌پناه زیان می‌بینند و طبعا من به شوخی هم به استقبال گسترش کرونا نمی‌روم. دوستی گفت این چند خط جوری است که گویی از ذوق تلف شدن تبهکاران، به استقبال گسترش کرونا رفته‌ام. قطعا چنین نیست.