ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میزان مشارکت در انتخابات مجلس: فقط ۴۲ درصد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور  آمار مشارکت در انتخابات را ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر برابر با ۴۲.۵۷ درصد کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات اعلام کرد. پایین‌ترین نرخ مشارکت در تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی.

با گذشت نزدیک به ۴۸ ساعت از پایان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور  آمار مشارکت در انتخابات را ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر برابر با ۴۲.۵۷ درصد کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات اعلام کرد. رقمی که پایین‌ترین نرخ مشارکت در تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی است. مخالفان و منتقدان گوناگون جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر خواهان تحریم انتخابات شده بودند. با این وجود وزیر کشور گفت که مشارکت در این انتخابات کاملا قابل قبول است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میزان مشارکت در نمایش دوم اسفند ۱۳.۴۲% بوده است

    میزان مشارکت در نمایش دوم اسفند ۱۳.۴۲% بوده است. از ۵۷,۹۱۸,۱۶۰ واجدین شرایط شرکت در رای گیری فقط ۷,۷۷۲,۶۱۷ نفر رای داده اند. مقداری برابر فقط ۱۳.۴۲ %. ◾️ برپایه این سند که به امضای وزیر کشور جمهوری اسلامی رسیده است، میزان مشارکت در نمایش بنام انتخابات دوم اسفند ۱۳.۴۲ درصد بوده است. اما بنابر دستور شورای عالی امنیت ملی رقم اعلام شده ۴۲.۵۷ درصد بوده است. بر این اساس جمهوری اسلامی هیچ گونه مشروعیتی ندارد.

  • Faryad

    - کامنتی از یک فرد ساکن ایران در سایت حکومتی عصر ایران با لایک شدن ۳۰۰ نفر : مجلس دیگر در راس امور نیست. تصمیمات در جاهای دیگری گرفته می شود. من روز آدینه بسیار با خودم کلنجار رفتم. چون تصمیم گرفته بودم رای ندهم. ولی آخرش رفتم و رای دادم. ولی دختر و دامادم، سه پسرم و همسرم هیچ کدام رای ندادند. یعنی در یک جمع 7 نفره فقط من رای دادم. یعنی در خانواده ما فقط 14.3 درصد رای دهنده بود. همین را بسط بدهید به کل جامعه ایران. این را هم بگویم که تمام اعضای خانواده ما در انتخابات پیشین پای ثابت انتخابات بودند ولی این بار با صندوق رای قهر کرده بودند.

  • Reza

    تقیه و دروغ مصلحت آمیز !!! از ارکان مذهب اسلام بویژه شیعی مذهب ست، بالا بری پایین بیای، دروغ و دورویی و ریا توی ذات حکومت مذهبی- نظامی نهادینه شده.

  • Pouya Bakhtiari

    اطلاعیه شماره ۲۵ستاد انتخابات؛ عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست!!».(مشرق- ۲اسفند۹۸) - کدخدایی: استفاده از اثر انگشت برای رأی‌گیری الزامی نیست، اثر انگشت به هیچ‌وجه الزامی نبوده و مشکلی هم پیش نخواهد آمد!!». (تسنیم- ۲اسفند۹۸)

  • sattar beheshti

    - حکومت جعل و دروغ و تکذیب در صورتیکه در اکثر حوزه ها پرنده پر نمیزد میزان شرکت را با ۴۲.۵۷ درصد اعلام کرد! - «دبیر ستاد انتخابات کشور سیداسماعیل موسوی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تا ساعت ۱۱:۴۵، بیش از ۵میلیون نفر در سراسر کشور رأی داده‌اند. - محمود واعظی رئیس دفتر روحانی، و کدخدایی از باند خامنه‌ای گفتند شاهد بالاترین مشارکت! در فاصله ساعت ۸ تا ۱۲ظهربودندو مشارکت مردم بیشتر از ۴سال پیش بود، از ۵۸میلیون واجد شرایط برای رأی دادن، فقط ۵میلیون نفر شرکت کردند. به عبارت دیگر آن ۱۹.۵میلیون بقیه (از ۴۲.۵۷ درصد کل واجدین شرایط) ظاهراً قرار بوده بعدازظهر و عصر جمعه به پای صندوق‌های رأی بروند که این فرض با گفته رئیس دفتر روحانی و سخنگوی شورای نگهبان همخوانی ندارد که گفته بودند: قبل از ظهر بیشترین مشارکت مردم را شاهد بودند؟!. - وزارت کشور قبل از ساعت ۱۸۰۰ ساعت پایان رأی‌گیری اعلام کرد که زمان رأی دادن با دو ساعت تمدید تا ساعت ۲۰۰۰خواهد بود. روزنامه گاردین در مقاله‌ای از تهران:تمدید زمان رأی‌گیری در حالی رخ داد که در برابر صندوقهای رأی‌گیری از رأی دهندگان خبری نبود!.

  • farid

    - دروغ که خناق نمیشود؟ حکومت جعل و دروغ در صورتیکه در اکثر حوزه ها پرنده پر نمیزد میزان شرکت را ۴۲ درصداعلام کرد! - در تهران سردار خلبان محمدباقر قالیباف فامیل خامنه ای با دهها پرونده اختلاس در شهرداری که نادیده گرفته شد با ۱.۲۶۵.۲۸۷ رای آول شد؟! - بی بی سی فارسی پخش مستقیم کرد! - ساندیسخوران را جلوی دوربین سیمای جعل و دروغ آوردند و حتی غذای مجانی دادند و بعدا گفتند شناسنامه و استامپ کردن انگشت هم لازم نیست ؟! (برای پر کردن صندوقها با آرای جعلی ) ولی حداکثر ۱۰-۱۵ درصد واجدین شرکت کردند( خیلی از کلیپها در شبکه های اجتماعی گویای تار و عنکبوت انداختن ورودی حوزه ها دارد )؟؛ - لیست از قبل تهیه شده شامل اقوام دفتر بیت و دوستان احمدی نژاد نوچه بیت و امنیتی های مورد تایید جنتی را بعنوان نمایندگان مجلس نخودی اعلام کردند ! - یکی از ساندیسخوران جلوی دوربین سیمای دروغ در تهران سوتی دادو گفت : من از ورامین آمده ام ! و مجری حزب الهی سریع رد شد!

  • جهان پهلوان غلامرضا تختی

    اعتصابات رسما از امروز شروع شد. کار بی کار. زنده باد آزادی. اعتصابات تا پایان ولایت مطلقه جهل و ظلم.

  • سیامک

    از کار انداختن حضور حداکثری و اعتصاب عمومی چند روزه آن‌هم در اوج اپیدمی ویروسی که دولت و نهادهای ذی‌ربط آن از مواجهه و ‌مهار مرگ ناشی از آن عاجزند، نه یک ایده‌ی نوشتاری که یک ضرورت است. چگونه می‌توان از خواست اعتصاب عمومی سخنی نگفت، مادامی که حق بهره‌مندی از تست ابتلا به کرونا نیز در دست اقلیت صاحب قدرت و سرمایه است؟ چگونه می‌توان مابین خطر بیکارشدگی از معیشت و قرارگیری در شرایط اضطراری اپیدمی ویروس در جامعه قرار داشت و به بی‌کفایتی و چپاول ساختاری دولت‌های پیاپی معترض نبود؟ سیامک