ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت محمد مرسی با هرگونه دخالت نظامی خارجی در سوريه

<p>محمد مرسی، رئيس جمهوری مصر معتقد است تلاش&zwnj;های مشترک اين کشور، ايران، عربستان سعودی و ترکيه می&zwnj;تواند به درگيری&zwnj;های نظامی در سوريه پايان بخشد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمد مرسی، در حاشيه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نيويورک، روز گذشته دوشنبه سوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) در گفت&zwnj;وگو با شبکه تلويزيونی پی&zwnj;بی&zwnj;اس آمريکا گفت اگر چه خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت است اما با هرگونه دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوريه مخالف است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مرسی دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوريه را &quot;يک اشتباه بزرگ&quot; خواند و افزود: &quot;مصر با چنين اقدامی مخالف است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نخستين رئيس&zwnj;جمهور غيرنظامی مصر همچنين تأکيد کرد که ملت&zwnj;های عرب بايد &quot;از مردم سوريه در راه آزادی حمايت کنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>محمد مرسی: شما نمی&zwnj;توانيد بحران سوريه را بدون آن&zwnj;که اين چند کشور (ايران، مصر، ترکيه و عربستان) در مذاکرات آن دخيل باشند حل کنيد</p> </blockquote> <p>وی با بيان اين&zwnj;که &quot;مهم&zwnj;ترين کار پايان دادن به خون&zwnj;ريزی&zwnj;ها در سوريه است&quot;، افزود: &quot;اسد هيچ راهی جز رفتن ندارد... راهی برای اصلاحات سياسی باقی نمانده است و مردم خواهان تغيير هستند و بايد به خواسته مردم احترام گذاشت.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد مرسی در اين گفت&zwnj;وگو توضيح داد که به&zwnj;منظور ارائه راه حل&zwnj;هايی برای مناقشه سوريه، نمايندگان کشورهای مصر، ايران، عربستان سعودی و ترکيه را گرد آورده است و فکر می&zwnj;کند از آن&zwnj;جا که اين کشورها مواضع گوناگونی در قبال سوريه دارند و به&zwnj;طور مستقيم نيز با مسائل آن درگير هستند بتوانند راه حلی برای بحران سوريه بيابند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جمهوری اسلامی ايران از حکومت بشار اسد دفاع می&zwnj;کند در حالی که عربستان و ترکيه از مخالفان اسد حمايت می&zwnj;کنند و مصر نيز خواهان برکناری رئيس&zwnj;جمهور سوريه است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مرسی در همين رابطه گفت: &quot;به همين دليل است که من اين کشورها را برای مذاکره برگزيدم. شما نمی&zwnj;توانيد اين بحران را بدون آن&zwnj;که اين چند کشور در مذاکرات آن دخيل باشند حل کنيد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مرسی اظهار اميدواری کرد که رهبران اين چهار کشور بتوانند در مورد سوريه با هم ديدار داشته باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نخستين سخنرانی محمد مرسی در مجمع عمومی سازمان ملل فردا، چهارشنبه ايراد خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همين حال بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی امروز سه&zwnj;شنبه چهارم مهرماه (۲۵ سپتامبر) خود در مجمع عمومی سازمان ملل بحران سوريه را &quot;فاجعه&zwnj;ای منطقه&zwnj;ای با پيامدهای جهانی&quot; خواند و خواستار اقدام شورای امنيت برای پايان دادن به آن شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دبيرکل سازمان ملل گفت: &quot;اين يک تهديد جدی و فزاينده برای صلح و امنيت جهانی است و توجه شورای امنيت را می&zwnj;طلبد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>فعالان سياسی می&zwnj;گويند از مارس سال گذشته و آغاز قيام مردم سوريه عليه حکومت بشار اسد حدود ۳۰ هزار تن در اين کشور کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

محمد مرسی، رئيس جمهوری مصر معتقد است تلاش‌های مشترک اين کشور، ايران، عربستان سعودی و ترکيه می‌تواند به درگيری‌های نظامی در سوريه پايان بخشد.

محمد مرسی، در حاشيه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نيويورک، روز گذشته دوشنبه سوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی پی‌بی‌اس آمريکا گفت اگر چه خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت است اما با هرگونه دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوريه مخالف است.

مرسی دخالت نظامی کشورهای خارجی در سوريه را "يک اشتباه بزرگ" خواند و افزود: "مصر با چنين اقدامی مخالف است."

نخستين رئيس‌جمهور غيرنظامی مصر همچنين تأکيد کرد که ملت‌های عرب بايد "از مردم سوريه در راه آزادی حمايت کنند."

محمد مرسی: شما نمی‌توانيد بحران سوريه را بدون آن‌که اين چند کشور (ايران، مصر، ترکيه و عربستان) در مذاکرات آن دخيل باشند حل کنيد

وی با بيان اين‌که "مهم‌ترين کار پايان دادن به خون‌ريزی‌ها در سوريه است"، افزود: "اسد هيچ راهی جز رفتن ندارد... راهی برای اصلاحات سياسی باقی نمانده است و مردم خواهان تغيير هستند و بايد به خواسته مردم احترام گذاشت."

محمد مرسی در اين گفت‌وگو توضيح داد که به‌منظور ارائه راه حل‌هايی برای مناقشه سوريه، نمايندگان کشورهای مصر، ايران، عربستان سعودی و ترکيه را گرد آورده است و فکر می‌کند از آن‌جا که اين کشورها مواضع گوناگونی در قبال سوريه دارند و به‌طور مستقيم نيز با مسائل آن درگير هستند بتوانند راه حلی برای بحران سوريه بيابند.

جمهوری اسلامی ايران از حکومت بشار اسد دفاع می‌کند در حالی که عربستان و ترکيه از مخالفان اسد حمايت می‌کنند و مصر نيز خواهان برکناری رئيس‌جمهور سوريه است.

مرسی در همين رابطه گفت: "به همين دليل است که من اين کشورها را برای مذاکره برگزيدم. شما نمی‌توانيد اين بحران را بدون آن‌که اين چند کشور در مذاکرات آن دخيل باشند حل کنيد."

مرسی اظهار اميدواری کرد که رهبران اين چهار کشور بتوانند در مورد سوريه با هم ديدار داشته باشند.

نخستين سخنرانی محمد مرسی در مجمع عمومی سازمان ملل فردا، چهارشنبه ايراد خواهد شد.

در همين حال بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی امروز سه‌شنبه چهارم مهرماه (۲۵ سپتامبر) خود در مجمع عمومی سازمان ملل بحران سوريه را "فاجعه‌ای منطقه‌ای با پيامدهای جهانی" خواند و خواستار اقدام شورای امنيت برای پايان دادن به آن شد.

دبيرکل سازمان ملل گفت: "اين يک تهديد جدی و فزاينده برای صلح و امنيت جهانی است و توجه شورای امنيت را می‌طلبد."

فعالان سياسی می‌گويند از مارس سال گذشته و آغاز قيام مردم سوريه عليه حکومت بشار اسد حدود ۳۰ هزار تن در اين کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.