ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس کرونا ــ بخش اول

سازمان بهداشت جهانی (World Health Organization) در راستای آگاهی‌بخشی عمومی و نحوه صحیح پیشگیری از این بیماری، توصیه‌ها و نکات آموزشی را منتشر کرده است که رعایت آنها به سادگی می‌تواند از ابتلا به بیماری برای خود ما و دیگران جلوگیری نمایند.

ویروس کرونا در ماه‌های گذشته در سراسر جهان از جمله ایران شیوع پیدا کرده است. از آنجایی که هنوز درمانی برای این بیماری کشف نشده، نگرانی و ترس عمومی درباره آن بسیار زیاد است. از سوی دیگر در مدت زمان کمی منجر به مرگ بیش از دو هزار نفر (عمدتا در چین) شده است که به نسبت دیگر بیماری‌های واگیردار قبلی مانند سارس و ابولا، سرعت واگیری و میزان مرگ و میر داشته است.

سازمان بهداشت جهانی (World Health Organization) در راستای آگاهی‌بخشی عمومی و نحوه صحیح پیشگیری از این بیماری، توصیه‌ها و نکات آموزشی را منتشر کرده است که رعایت آنها می‌تواند به سادگی از ابتلا به بیماری کرونا برای خود ما و دیگران جلوگیری نمایند.

مرتباً دست‌های خود را بشویید

دست‌های خود را مرتباً با صابون و آب بشویید. اگر دستان‌تان زیاد کثیف نیست، از مایع ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید.

چرا باید دست‌ها را شست؟ شستن دست‌ها با آب و صابون یا مایع ضدعفونی کننده الکلی در صورتی که اگر ویروس بر روی دست شما وجود داشته باشد، باعث از بین رفتن آن می‌شود.

بهداشت تنفس را تمرین کنید

هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج خمیده یا دستمال بپوشانید، بلافاصله دستمال را درون سطل بسته رها کنید و دستان خود را با مایع ضدعفونی کننده الکلی یا آب و صابون تمیز کنید.

پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه از شیوع میکروب و ویروس جلوگیری می‌کند. زیرا اگر با دستان خود جلوی عطسه یا سرفه را بگیرید، ممکن است افراد یا اشیائی را که لمس می‌کنید، آلوده نمایید.

حفظ فاصله با دیگران

حداقل ۱ متر فاصله بین خود و سایر افراد، بخصوص افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند و یا تب دارند، حفظ کنید.

وقتی شخصی که به یک بیماری تنفسی آلوده است، مانند کرووید-۲۰۱۹، سرفه یا عطسه، قطرات کوچک حاوی ویروس را پخش می‌کند و اگر خیلی نزدیک باشید، ممکن است از راه تنفس ویروس به شما منتقل شود.

از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید

دست‌ها بسیاری از سطوح و اشیاء را لمس می‌کند که ممکن است به ویروس آلود باشند. اگر دست‌های آلوده را به چشم، بینی یا دهان خود بمالید، می‌توانید ویروس را از سطح دست به خودتان انتقال دهید.

اگر تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید

هر وقت تب، سرفه و مشکل در تنفس داشتید، لازم است سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید، زیرا این علائم ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا وضعیت جدی دیگری باشد. علائم تنفسی با تب می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و بسته به تاریخچه و شرایط سفر شخصی شما و یا افرادی که با آنها در ارتباط بوده‌اید، به ویروس کرونا از طریق آنها مبتلا شده باشید.

به عنوان یک احتیاط عمومی، هنگام بازدید از بازارهایی که در آنها حیوانات زنده وجود دارد، بازارهای مرطوب یا بازار محصولات حیوانات، اقدامات بهداشت عمومی را انجام دهید.

از شستن منظم دست با صابون و آب آشامیدنی پس از دست زدن به حیوانات و محصولات حیوانی اطمینان حاصل کنید و از دست زدن به چشم، بینی یا دهان اکیداً خودداری کنید. از تماس با حیوانات بیمار یا محصولات حیوانی فاسد اجتناب کنید. از هرگونه تماس با حیوانات دیگر در بازار (به عنوان مثال، گربه‌های ولگرد، سگ، جوندگان، پرندگان، خفاش‌ها) به شدت جلوگیری کنید. از تماس با زباله‌های حیوانی آلوده یا مایعات موجود در خاک یا مغازه‌ها و امکانات بازار خودداری کنید.

از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده خودداری کنید

مصرف گوشت، شیر یا اندام حیوانات را با احتیاط انجام دهید تا از آلودگی متقاطع با غذاهای پخته نشده، مطابق رویه‌های ایمنی سالم مواد غذایی جلوگیری شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اشکان

    سپاس فراوان بابت ترجمه و پست کردن این توصیه ها practise اینجا پیشه کردن و به کار بستن معنی می دهد؛ نه تمرین.