ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده قم: تاکنون ۵۰ نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند

به گفته احمد امیرآبادی فراهانی، بیش از ۲۵۰ نفر در قم در قرنطینه هستند. نماینده قم از کمبود امکانات پزشکی در این شهر خبر داد و گفت: «بسته‌های پیشگیری هنوز به مردم نرسیده است».

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد که تاکنون ده‌ها تن در قم بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و شمار به مراتب بیشتری در قرنطینه هستند.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، امیرآبادی ، دوشنبه ۵ اسفند اعلام کرد که تا کنون ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (COVID-19) جان داده‌اند و اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند.

نماینده قم از کمبود امکانات پزشکی در این شهر خبر داد و گفت: «بسته‌های پیشگیری هنوز به مردم نرسیده است و در بعضی داروخانه‌ها نیز ماسک پیدا نمی‌شود».

این نماینده مجلس در ادامه گفت که مشکلات فراوانی برای پرستاران به‌وجود آمده و امکانات کمی وجود دارد. قم با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی کووید ۱۹ مواجه است. همچنین پرستاران لباس مناسب را در اختیار ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می‌کنند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده‌اند، گفت: «آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته‌اند، عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است».

 به گفته او در ۴۸ ساعت گذشته چهار متخصص ریه به بیمارستان‌های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

این نماینده مجلس عملکرد دولت در کنترل این ویروس را ناموفق خواند و گفت:« متاسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی‌کند. درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه‌ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است».

امیرآبادی فراهانی دراین‌باره گفت:« در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می‌گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می‌گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌ها است. همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته‌اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید».

او درخصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه و مخالفت مراجع تقلید گفت: «هیچیک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم است». به گفته او شورای تامین باید تصمیم بگیرد که این حرم بسته شود و تاکنون چنین تصمیمی به تولیت آستان مطهر ابلاغ نشده است.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اولین فوتی‌های مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن فوت کرده‌اند و پس از آزمایشاتی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آنها انجام داده‌اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وضعیت قم بحرانی است. خبرگزاری ایلنا خبر داده که دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در طی روزهای گذشته در تماس مکرر با بیماران مبتلا به کرونا بوده نیز در قرنطینه قرار گرفته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.