ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماهان‌ایر: پس از دستور توقف پروازها ۹ پرواز به چین انجام شده است

شرکت ماهان در یک پست اینستاگرامی نوشته است که این شرکت دیگر برنامه‌ای برای پرواز به مقصد چین ندارد و برقراری پروازهای آن منوط به مجوز سازمان هواپیمایی کشوری است.

پس از اعلام رسمی وجود بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایران انتقادات به شرکت هواپیمایی ماهان برای ادامه پروازها به چین افزایش یافته است. این شرکت اذعان کرد پس از دستور توقف پروازها به چین، پنج پرواز مسافری به این کشور داشته است. چهار پرواز باری هم به شانگهای و پکن صورت گرفته که «محموله آن کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به چین بابت کنترل بحران ویروس کرونا» بوده است.

پروازهای ماهان ایر به چین متوقف نشده بود ــ عکس: آرشیو

شرکت ماهان در یک پست اینستاگرامی در این باره نوشته است که این شرکت دیگر برنامه‌ای برای پرواز به مقصد چین ندارد و برقراری پروازهای آن منوط به مجوز سازمان هواپیمایی کشوری است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) دوشنبه پنجم اسفند به نقل از ماهان نوشت:

«نظر به اینکه براساس مصوبه روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ برابر با ۲ فوریۀ ۲۰۲۰ هیأت دولت، این شرکت طبق مجوز‌های صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجاز به انجام پرواز‌های باری به مقصد چین شده است، از آن تاریخ تاکنون دو پرواز باری به مقصد پکن و دو پرواز باری به مقصد شانگ‌های انجام داده که محموله آن بار صنایع کشور و کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به چین بابت کنترل بحران ویروس کرونا بوده است.»

بنا بر اعلام این شرکت، پروازهای مسافری از ۱۲ بهمن تا ۱۶ بهمن به مقصد شهرهای پکن، شانگهای، گوانگجو و شنزن انجام شده و «هدف از آن انتقال کارکنان شرکت‌های چینی از ایران بوده است». یک پرواز هم به مقصد ووهان و برای انتقال دانشجویان ایرانی این شهر صورت گرفته است.

در این حال امروز حشمت‌الله فلاح‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس به پنهان‌کاری و لاپوشانی مسئولان درباره شیوع کرونا در ایران انتقاد کرد و در مقایسه برخورد دولت چین با دولت ایران گفت:

«در گذشته با یک هیات بلند پایه سیاسی وارد چین شدیم در همان ایام بیماری‌هایی از نوع کرونا در دنیا شایع شده بود و دیدم در آنجا حتی چینی‌ها پروتکل‌های دیپلماتیک را رعایت نمی‌کردند و در فرودگاه به گونه‌ای با هیات ایرانی برخورد کردند که شأن هیات به این دلیل که جان ملت چین برایشان بسیار اهمیت دارد، نادیده گرفته شد.»

احمد امیرآبادی فراهانی‌ دوشنبه ۵ اسفند در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت در قم دست‌کم در روز ۱۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند. به گفته نماینده قم، در این شهر تاکنون ۵۰ نفر در اثر کرونا درگذشته‌اند.

وزارت بهداشت این آمار را تکذیب کرد.

منتقدان دولت می‌گویند که پنهان‌کاری حکومت درباره قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا سبب بی‌اعتمادی مردم شده و به نگرانی و اضطراب را دامن زده است.

امروز اعلام شد علاوه بر کرونا بیماری‌های ویروسی دیگر از جمله آنفولانزای نوع B در جامعه شیوع یافته است. مردم با مشاهده علائمی مانند عطسه و سرفه و آبریزش بینی گمان می‌برند به کرونا مبتلا شده‌اند. ازدحام مردم در بیمارستان‌ها نه تنها امدادرسانی را مختل کرده، بلکه زمینه شیوع کووید ۱۹ را هم افزایش داده است. یک مقام وزارت بهداشت از مردم خواست به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند. مطب پزشکان و مراکز جامع سلامت مسئول پذیرش بیماران‌اند. سامانه تلفنی ۱۹۰ نیز مرجع پاسخگویی به مردم است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.