ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی‌اکبر جوانفکر بازداشت شد

<p>هم&zwnj;زمان با سخنرانی محمود احمدی&zwnj;نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل، علی&zwnj;اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی وی برای اجرای حکم محکوميت خود به زندان رفت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، علی&zwnj;اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئيس&zwnj;جمهور ايران، سرپرست مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ايران و مديرعامل اين خبرگزاری که پيشتر از سوی دادگاه کيفری استان تهران و هم چنين دادگاه انقلاب اسلامی تهران به دو مورد حبس تعزيری محکوم شده بود، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه چهارشنبه پنجم مهرماه برای اجرای حکم محکوميت خود ازسوی دادستانی استان تهران بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جوانفکر از سوی دادگاه کيفری استان تهران در ۲۵ آبان&zwnj;ماه سال گذشته به تحمل شش ماه حبس تعزيری به اتهام نشر مطالب خلاف موازين اسلامی و شش ماه حبس تعزيری ديگر به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی در روزنامه ايران محکوم شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين دادگاه همچنين وی را از هرگونه اشتغال و فعاليت مطبوعاتی در هر رده و سمتی اعم از دولتی و يا خصوصی به مدت سه سال محروم کرده بود.</p> <blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>ديوان عالی کشور تمامی موارد اتهامی جوانفکر را يک جرم تلقی و وی را به تحمل يک سال حبس تعليقی و سه سال محروميت از هر گونه فعاليت مطبوعاتی محکوم کرد</p> </blockquote> <p>روزنامه ايران در روز شنبه ۲۲ مردادماه سال گذشته، ويژه&zwnj;نامه&zwnj; &quot;خاتون&quot; را منتشر کرد که در آن مطالبی پيرامون حجاب اسلامی و جايگاه زن در اسلام به نقل از برخی شخصيت&zwnj;ها درج شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مصاحبه مهدی کلهر، مشاور فرهنگی محمود احمدی&zwnj;نژاد درباره چادر مشکی و سرمقاله ويژه&zwnj;نامه به قلم علی&zwnj;اکبر جوانفکر، از جمله مطالب مناقشه&zwnj;برانگيز اين ويژه&zwnj;نامه بودند که مورد انتقاد اصولگرايان مخالف دولت قرار گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين بخشی از مطالب آن که به انتقاد از گشت&zwnj;های ارشاد پرداخته و شماری از بازيگران زن ايرانی را به عنوان &quot;بانوی نقش&zwnj;آفرين ايران اسلامی&quot; معرفی کرده بود که با اعتراض اصو&zwnj;گرايان روبه&zwnj;رو شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دادستان تهران در روز انتشار ويژه&zwnj;نامه &quot;خاتون&quot; در روزنامه ايران، عليه سرپرست اين روزنامه به اتهام &quot;جريحه&zwnj;دار کردن عفت و اخلاق عمومی&quot; اعلام جرم کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سه ماه بعد از دادگاه کيفری استان تهران، ديوان عالی کشور با نقض اين حکم يک مورد مجازات شش ماه حبس تعزيری عليه علی&zwnj;اکبر جوانفکر را حذف و شش ماه حبس تعزيری ديگر عليه وی را قطعی کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ديوان عالی کشور تمامی موارد اتهامی جوانفکر را يک جرم تلقی و وی را به تحمل يک سال حبس تعليقی و سه سال محروميت از هر گونه فعاليت مطبوعاتی محکوم کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جوانفکر به&zwnj;تازگی نيز از اتهام وارده از سوی سازمان بازرسی کل کشور تبرئه شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

هم‌زمان با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی وی برای اجرای حکم محکوميت خود به زندان رفت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئيس‌جمهور ايران، سرپرست مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ايران و مديرعامل اين خبرگزاری که پيشتر از سوی دادگاه کيفری استان تهران و هم چنين دادگاه انقلاب اسلامی تهران به دو مورد حبس تعزيری محکوم شده بود، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه چهارشنبه پنجم مهرماه برای اجرای حکم محکوميت خود ازسوی دادستانی استان تهران بازداشت شد.

جوانفکر از سوی دادگاه کيفری استان تهران در ۲۵ آبان‌ماه سال گذشته به تحمل شش ماه حبس تعزيری به اتهام نشر مطالب خلاف موازين اسلامی و شش ماه حبس تعزيری ديگر به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی در روزنامه ايران محکوم شده بود.

اين دادگاه همچنين وی را از هرگونه اشتغال و فعاليت مطبوعاتی در هر رده و سمتی اعم از دولتی و يا خصوصی به مدت سه سال محروم کرده بود.

ديوان عالی کشور تمامی موارد اتهامی جوانفکر را يک جرم تلقی و وی را به تحمل يک سال حبس تعليقی و سه سال محروميت از هر گونه فعاليت مطبوعاتی محکوم کرد

روزنامه ايران در روز شنبه ۲۲ مردادماه سال گذشته، ويژه‌نامه‌ "خاتون" را منتشر کرد که در آن مطالبی پيرامون حجاب اسلامی و جايگاه زن در اسلام به نقل از برخی شخصيت‌ها درج شده بود.

مصاحبه مهدی کلهر، مشاور فرهنگی محمود احمدی‌نژاد درباره چادر مشکی و سرمقاله ويژه‌نامه به قلم علی‌اکبر جوانفکر، از جمله مطالب مناقشه‌برانگيز اين ويژه‌نامه بودند که مورد انتقاد اصولگرايان مخالف دولت قرار گرفت.

همچنين بخشی از مطالب آن که به انتقاد از گشت‌های ارشاد پرداخته و شماری از بازيگران زن ايرانی را به عنوان "بانوی نقش‌آفرين ايران اسلامی" معرفی کرده بود که با اعتراض اصو‌گرايان روبه‌رو شد.

دادستان تهران در روز انتشار ويژه‌نامه "خاتون" در روزنامه ايران، عليه سرپرست اين روزنامه به اتهام "جريحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی" اعلام جرم کرده بود.

سه ماه بعد از دادگاه کيفری استان تهران، ديوان عالی کشور با نقض اين حکم يک مورد مجازات شش ماه حبس تعزيری عليه علی‌اکبر جوانفکر را حذف و شش ماه حبس تعزيری ديگر عليه وی را قطعی کرد.

ديوان عالی کشور تمامی موارد اتهامی جوانفکر را يک جرم تلقی و وی را به تحمل يک سال حبس تعليقی و سه سال محروميت از هر گونه فعاليت مطبوعاتی محکوم کرد.

جوانفکر به‌تازگی نيز از اتهام وارده از سوی سازمان بازرسی کل کشور تبرئه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    این جناب هم قربانیه نشان دادن زورگیری و قلدری حکومت پاسداران " مافیای نفتی" شد که برای ترساندن و تو دهنی زدن به آن گروه از مردم ناراضی ایران شد که هنوز مانند بقیه میلیون ها در منجلاب بی غیرتی و بی حالی سیاسی فرو نرفته اند ...تحریم ها کار را به آنجا رسانده است که مزدوران رژیم در کنار کشتن و کباب کردن گوشت مرغ و گوسفند به گوشت مردم ناراضی رو می آورند ....!!!!آقا پول و بودجه نیست دیگه حقوق مزدوربودن اسلامیت رو پرداخت کنیم ...برو پی کارت ...چی پول نمی دی ...نه نداریم که بدیم ....ما کلی به خاطر ولایت فقیه مردم رو چوب و چماق زخمی کردیم ...حالا میگی حقوق بهم نمی دی....نه گفتم که عزیز انقلابی بودجه نداریم چون تحریم شدیم ....یا برو تریاک بفروش یا برو خونه پول دارها دزدی و گروگان گیری !!!