ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده‌سازی جدید و طرح شش اتهام تازه علیه نرگس محمدی در زندان

در جلسه تفهیم اتهام، بازپرس اعزامی به زندان زنجان به نرگس محمدی اعلام کرده که دو پرونده جدید علیه او در دادسرای ۳۳ تهران تشکیل شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی در ایران که هم اکنون در زندان زنجان به سر می‌برد، با تشکیل دو پرونده جدید و شش اتهام امنیتی بابت فعالیت‌های خود در دوران زندان مواجه شده است. در جلسه تفهیم اتهام، بازپرس اعزامی به زندان زنجان به نرگس محمدی اعلام کرده که این دو پرونده جدید علیه او در دادسرای ۳۳ تهران تشکیل شده است.

عکس از آرشیو

سایت کلمه روز پنج‌شنبه ۸ اسفند ماه با اعلام خبر تفهیم اتهام دو باره به نرگس محمدی در زندان زنجان، نوشت که اتهام‌های این زندانی در پرونده نخست، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و همچنین «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.

به گزارش همین منبع، انتشار بیانیه‌های سیاسی، تحصن اعتراضی در بند زنان زندان اوین و تشکیل کلاس‌های آموزشی در این بند از جمله مدارک مورد استناد دادستانی برای تفهیم اتهام بوده است.

در پرونده دوم اما که با شکایت غلامرضا ضیائی، رئیس زندان اوین علیه نرگس محمدی تشکیل شده، این زندانی به «اخلال در نظم زندان و بر هم زدن آسایش عمومی بند زنان از طریق برگزاری مجالس و نشست‌ها و خواندن سرود با صدای بلند» و همچنین توهین به ماموران دولت از جمله شخص او و افترای شکنجه شدن و ضرب ‌و شتم شدن توسط رئیس زندان، متهم شده است.

نرگس محمدی، نائب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیأت اجرایی شورای صلح ایران است. او اوایل دی ‌ماه امسال به همراه هفت زندانی سیاسی دیگر در اعتراض به کشتار معترضان در خیزش سراسری آبان ‌ماه در بند زنان زندان اوین دست به تحصن زده بود.

در پی این تحصن، مسئولان زندان اوین تحصن کنندگان را تهدید به باز شدن پرونده جدید علیه آنها کردند.

روز چهارم دی ‌ماه اما این زندانی سیاسی با ضرب و شتم از سوی مسئولان زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد.

تقی رحمانی، همسر خانم محمدی که فعال سیاسی و مقیم فرانسه است، در مورد ضرب و شتم این زندانی توسط رئیس زندان اوین در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که غلامرضا ضیائی در ضرب و شتم نرگس محمدی دخالت داشته و در حین انتقال این زندانی به زندان زنجان، چند بار او را به دیوار کوبیده است.

نرگس محمدی یک بار در سال ۱۳۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام به زندان افتاده بود. یک بار دیگر نیز در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ او توسط مأموران وزارت اطلاعات دستگیر شد که در دادگاه با اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تشکیل گروه غیرقانونی روبه‌رو شد.

در تابستان سال ۱۳۹۴ و پس از اعلام مخالفت نرگس محمدی با اعدام چند زندانی سنی مذهب در ایران، مقامات قضایی ایران او را به «همکاری با داعش» نیز متهم کردند.

در مهر ماه سال ۱۳۹۵، دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، این فعال حقوق بشر را به ۱۶ سال زندان محکوم کرد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.