ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکمنستان به کامیون‌های ایرانی اجازه ورود نمی‌دهد

۱۸۰۰ کامیون در دو نقطه مرزی لطف‌آباد و سرخس معطل مانده‌اند. فرماندار درگز می‌گوید: معلوم نیست این ناوگان تا چه مدت باید در مرز معطل بمانند.

ترکمنستان از ورود کامیون‌های ایرانی به خاکش جلوگیری می‌کند. مقام‌های مسئول در ایران آمارهای متفاوتی از کامیون‌های متوقف شده بیان می‌کنند. یک مقام دولتی از توقف حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون در پشت مرزهای ترکمنستان خبر داد.

ترکمنستان برای جلوگیری از شیوع کرونا به کامیون‌های ایرانی اجازه ورود نمی‌دهد. کامیون‌ها در مرز لطف‌آباد و سرخس معطل مانده‌اند.

علی فراهی، فرماندار درگز جمعه ۹ اسفند به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، گفت: حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون حامل بار پشت مرز ترکمنستان متوقف شده‌اند و معلوم نیست این ناوگان تا چه مدت باید در مرز معطل بماند.

به گفته او، دولت ترکمنستان حتی به کامیون‌های ترکمنستانی حامل مواد غذایی هم اجازه ورود نمی‌دهد.

محمد رضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس هم توقف کامیون‌ها در مرز سرخس با ترکمنستان را تایید کرد اما گفت که آمار دقیقی از شمار کامیون‌های معطل در مرز ندارد.

حمید محمدی فاز افزود، رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز شمار کامیون‌های متوقف شده در مرز سرخس را ۲۰۰ دستگاه اعلام کرد، و گفت: این ناوگان بیشتر ایرانی و از سایر ملیت‌های غیرترکمن هستند.

محمود امتی، نایب رییس شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی خراسان رضوی اما شمار کامیون‌های متوقف شده در دو نقطه مرزی لطف‌آباد و سرخس را حدود ۱۸۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: حدود هزار و ۵۰۰ کامیون و محموله ترانزیتی در حال انتقال به مرز لطف آباد و ۳۰۰ کامیون و محموله ترانزیتی نیز در مسیر سرخس قرار دارند.

دولت ترکمنستان پیش از این  به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مرزهای زمینی و هوایی با ایران را مسدود کرده بود.

امتی از دولت ترکمنستان خواست برای ترخیص محموله‌های معطل مانده با ایران همکاری کند و «دستکم اجازه دهد این ناوگان با بررسی و پایش سلامت راننده از نظر ابتلا به کرونا، از خاک ترکمنستان عبور کرده و راهی مقاصد خود در کشورهای آسیای مرکزی شود».

او گفت اگر دولت ترکمنستان همچنان مانع ورود کامیون‌ها شود، «گمرک و کشتیرانی، راهداری و مرزبانی با هماهنگی ایجاد شده محموله کامیون‌های متوقف شده پشت مرز ترکمنستان را در یک مکان و فضای مشخص تخلیه می‌کند و در صورت امکان راه آهن محموله های ترانزیتی تخلیه شده را از طریق خطوط ریلی به کشورهای مقصد در آسیای مرکزی بارگیری کند».

پیش از این عراق نیز مانع ورود کامیون‌های ایرانی از مرز مهران شده بود. صبح امروز خبرگزاری‌های ایران از تمدید انسداد مرز مهران به مدت ۱۴ روز دیگر خبر دادند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان که ظهر جمعه ۹ اسفند اعلام شد، کرونا (کووید ۱۹) تا به حال جان ۳۴ نفر را در ایران گرفته است. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان ایران شمار مبتلایان به این ویروس را ۳۸۸ تن اعلام کرد.

به دنبال شیوع کرونا در ایران، بسیاری از کشورهای منطقه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با ایران را تا اطلاع ثانونی مسدود کردند.

در همین زمینه:

شیوع کرونا در ایران: با بسته شدن مرز مهران هزار کامیون صادراتی معطل ماندند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.