ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: «پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران» خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی شد

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران درباره احتمال شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان‌ها بیانیه‌ای صادر کرده و نوشته است این احتمال جان فعالین سندیکایی، سیاسی و مدنی زندانی را تهدید می‌کند.

شیوع کرونا در ایران نگرانی درباره شیوع این ویروس در زندان‌ها و ابتلای زندانیان را افزایش داده است. تا کنون خبرهایی از ابتلای نازنین زاغری‌ـ‌رتکلیف، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و امیر‌حسین مرادی، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ که به اعدام محکوم شده، منتشر شده است.

صحنه‌ای از بهداری اوین، زمینه عکس: ورودی زندان
صحنه‌ای از بهداری اوین، زمینه عکس: ورودی زندان

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران روز اول مارس / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ درباره احتمال شیوع گسترده ویروس در زندان‌ها بیانیه‌ای صادر کرده و نوشته است احتمال ورود این ویروس به زندان‌ها جان فعالین سندیکایی، سیاسی و مدنی زندانی را تهدید می‌کند. این تشکل با توجه به بالا بودن تعداد افراد جان باخته در اثر ابتلا به کرونا در ایران نسبت به سلامتی زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری این زندانیان شده است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران با توجه به شرایط نامناسب نگهداری زندانیان در زندان‌ها از جمله فضای ناکافی و نبود امکانات بهداشتی نوشته است در صورت ورود ویروس کرونا به زندان‌ها، صدها نفر به ویروس آلوده خواهند شد.

این پلاتفرم افزوده است:

«فعالین کارگری؛ مدنی و سیاسی را فورا از زندانها آزاد کنید.! اینها مرتکب هیج جرمی نشده‌اند. با آزادی آنها نه تنها خطری متوجه جامعه نیست بلکه در این شرایط بحرانی وجود افراد فداکار و از خود گذشته و توانایی نظیر این عزیزان در بیرون زندانها بیش از هر زمانی برای جامعه بسیار مفید است. برای نگهداری حتی یک روز آنها در زندان هیچ دلیل و توجیهی قابل قبول نیست. نگه داشتن آنها در زندان بازی با مرگ آنها است و مسئولیت این بازی خطرناک تماما با قوه قضائیه و بالاترین مقامات جمهوری اسلامی می‌باشد. ما آزادی فوری و سریع آنها را خواستاریم.»

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ــ ایران نوشته است از روابط خود با تشکل‌های جهانی کارگری و نهادهای دفاع از حقوق بشر برای اعمال فشار بر حکومت اسلامی جهت آزادی فعالان سندیکایی، سیاسی و مدنی استفاده خواهد کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.