ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"احتمال لغو حکم اعدام ملک‌پور پس از توبه"

<p>وکيل سعيد ملک&zwnj;پور گفت موکلش در زندان از کارهای خود &quot;ابراز ندامت و توبه&quot; کرده است. محمود عليزاده طباطبايی گفته است خواهان تخفيف در مجازات ملک&zwnj;پور شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>وکيل ملک&zwnj;پور امروز شنبه هشتم مهرماه به خبرگزاری مهر گفت: &quot;سعيد ملک&zwnj;پور پس از محاکمه در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد که حکم مجازات او از سوی قضات ديوان عالی کشور تأييد شد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سعيد ملک&zwnj;پور، ۳۵ ساله، فارغ&zwnj;التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شريف&nbsp; و&nbsp; برنامه&zwnj;نويس نرم&zwnj;افزار کامپيوتری است که از مهر ماه سال ۱۳۸۷، پس از آن&zwnj;که از کانادا وارد ايران شد، در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی به خاطر اتهام &quot; تبليغ عليه نظام از طريق طراحی سايت&zwnj;های مستهجن، توهين به مقدسات، توهين به رهبری، توهين به رئيس&zwnj;جمهور، ارتباط با گروه&zwnj;های معاند نظام، و فساد فی&zwnj;الارض&quot; به اعدام محکوم شده است و چندی پيش طی اعترافات تلويزيونی اين اتهامات را پذيرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>سعيد ملک&zwnj;پور به خاطر اتهام &quot;تبليغ عليه نظام از طريق طراحی سايت&zwnj;های مستهجن، توهين به مقدسات، توهين به رهبری، توهين به رئيس&zwnj;جمهور، ارتباط با گروه&zwnj;های معاند نظام، و فساد فی&zwnj;الارض&quot; به اعدام محکوم شده است</p> </blockquote> <p>محمود عليزاده طباطبايی افزود: &quot;موکلم در زندان از اقدامات قبلی خود ابراز ندامت کرده و توبه خود را اعلام کرد، با توبه موکلم خواستار تخفيف در مجازات او شديم که مسئولان قضايی هنوز در اين رابطه تصميم&zwnj;گيری نکرده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سعيد ملک&zwnj;پور&nbsp; پس از پخش اين اعترافات در&nbsp; نامه&zwnj;ای به آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران گفت که تمامی اعترافات او &quot;تحت فشار زياد، شکنجه، تهديد و وعده&zwnj;های دروغين مبنی آزادی به قيد وثيقه، تسهيل شرايط و نرمش&quot;صورت گرفته است. در اين نامه، او از &quot;شلاق، تهديد به تجاوز جنسی، جلسات بازجويی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می&zwnj;شدند&quot;، نوشته بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه،&nbsp; آذرماه سال گذشته وی را به اتهام &quot;افساد فی&zwnj;الارض&quot; به اعدام محکوم کرد که اين رأی پس از رفع نقص، از سوی ديوان عالی کشور تأييد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بهمن ماه سال گذشته گزارشگران بدون مرز، فدراسيون بين&zwnj;المللی جامعه&zwnj;های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر ايران، در بيانيه مشترکی به تأئيد حکم اعدام سعيد ملک&zwnj;پور اعتراض کرده&zwnj; بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين در اسفندماه سال گذشته ۵۱ نفر از هم&zwnj;بنديان سابق سعيد ملک&zwnj;پور که بيشتر آنان را روزنامه&zwnj;نگاران و بازداشت&zwnj;شدگان پس از انتخابات خرداد ۸۸ تشکيل می&zwnj;دادند با امضای شهادت&zwnj;نامه&zwnj;ای، خواستار توقف اجرای حکم او شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

وکيل سعيد ملک‌پور گفت موکلش در زندان از کارهای خود "ابراز ندامت و توبه" کرده است. محمود عليزاده طباطبايی گفته است خواهان تخفيف در مجازات ملک‌پور شده است.

وکيل ملک‌پور امروز شنبه هشتم مهرماه به خبرگزاری مهر گفت: "سعيد ملک‌پور پس از محاکمه در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد که حکم مجازات او از سوی قضات ديوان عالی کشور تأييد شد."

سعيد ملک‌پور، ۳۵ ساله، فارغ‌التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شريف  و  برنامه‌نويس نرم‌افزار کامپيوتری است که از مهر ماه سال ۱۳۸۷، پس از آن‌که از کانادا وارد ايران شد، در زندان به‌سر می‌برد.

وی به خاطر اتهام " تبليغ عليه نظام از طريق طراحی سايت‌های مستهجن، توهين به مقدسات، توهين به رهبری، توهين به رئيس‌جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی‌الارض" به اعدام محکوم شده است و چندی پيش طی اعترافات تلويزيونی اين اتهامات را پذيرفت.

سعيد ملک‌پور به خاطر اتهام "تبليغ عليه نظام از طريق طراحی سايت‌های مستهجن، توهين به مقدسات، توهين به رهبری، توهين به رئيس‌جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی‌الارض" به اعدام محکوم شده است

محمود عليزاده طباطبايی افزود: "موکلم در زندان از اقدامات قبلی خود ابراز ندامت کرده و توبه خود را اعلام کرد، با توبه موکلم خواستار تخفيف در مجازات او شديم که مسئولان قضايی هنوز در اين رابطه تصميم‌گيری نکرده‌اند."

سعيد ملک‌پور  پس از پخش اين اعترافات در  نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران گفت که تمامی اعترافات او "تحت فشار زياد، شکنجه، تهديد و وعده‌های دروغين مبنی آزادی به قيد وثيقه، تسهيل شرايط و نرمش"صورت گرفته است. در اين نامه، او از "شلاق، تهديد به تجاوز جنسی، جلسات بازجويی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می‌شدند"، نوشته بود.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه،  آذرماه سال گذشته وی را به اتهام "افساد فی‌الارض" به اعدام محکوم کرد که اين رأی پس از رفع نقص، از سوی ديوان عالی کشور تأييد شد.

بهمن ماه سال گذشته گزارشگران بدون مرز، فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر ايران، در بيانيه مشترکی به تأئيد حکم اعدام سعيد ملک‌پور اعتراض کرده‌ بودند.

همچنين در اسفندماه سال گذشته ۵۱ نفر از هم‌بنديان سابق سعيد ملک‌پور که بيشتر آنان را روزنامه‌نگاران و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات خرداد ۸۸ تشکيل می‌دادند با امضای شهادت‌نامه‌ای، خواستار توقف اجرای حکم او شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    مفسد فی‌الارض، رحيمی و لاريجانی و مصباح و ياران هستند که مملکت را تبديل بزندان بزرگ کرده اند تا به دزدی و چپاول بپردازند.