ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل حامد آیینه‌وند: با وجود شیوع کرونا، به درخواست مرخصی پاسخی داده نمی‌شود

حسین بیات، وکیل حامد آیینه‌وند می‌گوید تاکنون چند بار برای ملاقات به زندان اوین مراجعه کرده، اما اجازه ملاقات با زندانیان سیاسی به وکیل و یا اعضای خانواده‌ آنها داده نمی‌شود.

در هفته‌های گذشته ویروس کرونا به شکل گسترده‌ای در ایران شیوع یافت و تقریبا به همه کشور سرایت کرد. هم‌زمان خبرهایی مبنی بر احتمال شیوع آن در زندان‌ها، از جمله زندان تهران بزرگ (فشافویه) و زندان اوین منتشر شد. خانواده بسیاری از زندانیان سیاسی با انتشار دادخواست یا ارسال نامه به مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواستار آزادی، اعطای مرخصی یا دادن عفو مشروط به زندانیان شدند. تاکنون با پیگیری‌های انجام شده تعداد محدودی از زندانیان سیاسی به مرخصی آمدند.

حامد آیینه‌وند، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی که در زندان اوین به سر می‌برد، به صورت رسمی درخواست مرخصی کرده است، اما به گفته حسین بیات، وکیل حامد آیینه‌وند فعلا با درخواست مرخصی موکلش موافقت نشده است. حسین بیات در گفت‌وگو با زمانه درباره آخرین وضعیت موکلش، حامد آیینه‌وند، شرایط بحرانی زندان اوین، فقدان امکانات و تدابیر لازم برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به ویروس کرونا گفت.

گفت‌وگو با حسین بیات، وکیل حامد آیینه‌وند را بشونید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

به گفته حسین بیات، حامد آیینه‌وند به صورت رسمی درخواست مرخصی کرده است، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده است و در حال حاضر به درخواست زندانیان سیاسی در دستور کار قوه قضاییه قرار ندارد:

«من دیروز مراجعه کردم که خب به دلیل کاهش ساعات اداری که حدود ساعت ۱۱ و نیم بود، به من اجازه ورود ندادند. امروز هم که مراجعه کردم آن مسئول نیروی انتظامی که آنجا بود گفت به ما دستور دادند که پاسخگوی هیچ مراجعه کننده‌ای پیرامون زندانیان امنیتی نباشیم. یعنی اگر وکیلی یا یکی از اعضای خانواه زندانیان سیاسی آمد، فعلا شما پاسخگو نباشید تا یک‌شنبه هفته آینده.»

هفته گذشته یا شدت گرفتن خطر شیوع ویروس کرونا به داخل زندان‌ها، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، چهارشنیه ۷ اسفند با صدور بخشنامه‌ای دستور «مرخصی مشروط و محدود برای رخی زندانیان» را صادر کرد. همچنین با دستور علی اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های ایران «تمامی فعالیت‌های اجتماع‌محور در زندان‌های کشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق» درآمد.

حسین بیات معتقد است موافقت با مرخصی برخی از زندانیان سیاسی، ارتباطی با دستور رئیس قوه قضاییه ندارد، چرا که شاهد تحول ویژه‌ای در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی نیست و اگر چنین می‌بود بایستی با درخواست مرخصی تعداد بیشتری از زندانیان سیاسی موافقت می‌شد.

    حامد آیینه‌وند، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل، هفتم تیر ماه ۹۷ توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت و ۴۵ روز را در سلول انفرادی گذراند.

    آیینه‌وند به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» در مدت زمان کوتاهی تفهیم اتهام شد. اتهام «توهین به رهبری» اما در احکام صادر شده برای او مورد اشاره قرار نگرفته است.

    حامد آیینه‌وند توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل شش سال حبس محکوم شد و این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.