ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در جهان: ۱۶ میلیون نفر در شمال ایتالیا قرنطینه شدند

نخست وزیر ایتالیا دستور قرنطینه مناطق شمالی را صادر کرد. تمامی مسابقات ورزشی، مراسم مذهبی و فرهنگی، سینما و تئاتر و کلاس‌های آموزشی تعطیل خواهد بود و افراد تنها برای کارهای «اجتناب‌ناپذیر» اجازه عبور و مرور خواهند داشت.

ایتالیا پس از چین بیشترین آمار مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را دارد. نخست وزیر این کشور دستور قرنطینه استان‌های شمالی را صادر کرده است. ونیز و میلان بیش از دیگر مناطق از این تصمیم متاثر خواهند بود.

کرونا ویروس - میلان - ایتالیا - کرونا (Photo by ANDREAS SOLARO / AFP)

به گزارش خبرگزاری‌ها، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد منطقه لومباردی و ۱۴ استان این کشور به منظور کنترل شیوع کرونا قرنطینه است. شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا شنبه ۷ مارس/ ۱۷ اسفند ۱۲۰۰ تن افزایش یافت و به ۵۸۸۳ مورد رسید.

تنها در روز شنبه ۱۲۰۰ تن به شمار مبتلایان به این ویروس افزوده شد و طی ۲۴ ساعت ۵۰ نفر به این دلیل جان خود را از دست دادند. شمار کشته‌شدگان ویروس کرونا در ایتالیا نیز از ۲۰۰ تن فرا تر رفته است.

براساس دستورالعمل قرنطینه کسی اجازه ورود و خروج در منطقه لومباردی و ۱۰ منطقه دیگر  را نخواهد داشت. این تصمیم حداقل تا سوم آوریل ادامه خواهد داشت.

در این دوره زمانی تمامی مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی و مذهبی نیز ممنوع خواهد بود. رستوران‌ها و کافه‌ها تنها در صورتی که یک متر فاصله میان مشتریان را حفظ کنند، اجازه فعالیت خواهند داشت اما مدارس، سینما، سالن‌های تئاتر و رقص اجازه فعالیت ندارند.

نخست وزیر ایتالیا گفت که این محدودیت که زندگی ۱۶ میلیون تن در مناطق قرنطینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد به منظور کنترل شیوع کرونا و جلوگیری از افزایش فشار بر بیمارستان‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

به گفته او این محدودیت علاوه بر لومباردی در مناطق پارما، پیاچنزا، پیسارو، ترویزو و چند منطقه دیگر اعمال می‌شود و تنها برای کارهای ضروری و اجتناب ناپذیر به افراد اجازه ورود و خروج در این مناطق داده می‌شود.

روز گذشته، شنبه ۸ مارس نیکلا زینگارتی رهبر حزب دموکراتیک ایتالیا اعلام کرد که جواب آزمایش کرونای او نیز مثبت است.

ایتالیا هم اکنون پس از چین به عنوان مبدا آغاز این بیماری، بالاترین شمار مبتلا و فوت شده را دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.