ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری در افغانستان دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشت

<p>بر اثر يک حمله انتحاری در شهر خوست در جنوب افغانستان، دست&zwnj;کم ۱۴ تن از جمله ۳ سرباز ناتو و يک مترجم اين نيرو&zwnj;ها کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>مهاجم که مواد منفجره را به کمرش بسته بود ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه ۱۰ مهرماه هنگامی که شماری از نظاميان خارجی و نيروهای امنيتی افغانستان از جاده مقابل ساختمان ولايت خوست در حال عبور بودند به حمله انتحاری دست زد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان (آيساف) در اطلاعيه&zwnj;ای تأييد کرد که در اين رويداد سه نظامی اين سازمان و يک مترجم آنان در دم کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يک منبع پليس خوست نيز تأييد کرد که مبارک شاه، فرمانده واحد واکنش سريع پليس اين ولايت نيز بر اثر اين حمله کشته شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>۳۷ تن که بيشتر آنان غير نظامی هستند نيز بر اثر اين حمله زخمی شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>امير پادشاه منگل، رئيس اداره بهداشت ولايت خوست گفت که ۳۷ تن که بيشتر آنان غير نظامی هستند نيز بر اثر اين حمله زخمی و برای درمان به بيمارستان دولتی شهر خوست منتقل شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دکتر منگل وضعيت سلامتی شماری از زخمی&zwnj;شدگان را وخيم خواند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تاکنون هيچ گروهی از جمله طالبان که همواره مسئوليت اين&zwnj;گونه حمله&zwnj;ها را برعهده می&zwnj;گيرند، در اين مورد اظهار نظر نکرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خوست که در مرز مشترک با مناطق قبايلی پاکستان قرار دارد از مناطق نا&zwnj;امن افغانستان به&zwnj;شمار می&zwnj;رود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در خردادماه سال جاری نيز اين شهر شاهد يک حمله خونين انتحاری بود که براثر آن ۱۸ تن که بيشتر آنان غيرنظامی بودند، کشته و ۳۰ تن نيز زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر يک حمله انتحاری در شهر خوست در جنوب افغانستان، دست‌کم ۱۴ تن از جمله ۳ سرباز ناتو و يک مترجم اين نيرو‌ها کشته شدند.

مهاجم که مواد منفجره را به کمرش بسته بود ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه ۱۰ مهرماه هنگامی که شماری از نظاميان خارجی و نيروهای امنيتی افغانستان از جاده مقابل ساختمان ولايت خوست در حال عبور بودند به حمله انتحاری دست زد.

نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان (آيساف) در اطلاعيه‌ای تأييد کرد که در اين رويداد سه نظامی اين سازمان و يک مترجم آنان در دم کشته شده‌اند.

يک منبع پليس خوست نيز تأييد کرد که مبارک شاه، فرمانده واحد واکنش سريع پليس اين ولايت نيز بر اثر اين حمله کشته شده است.

۳۷ تن که بيشتر آنان غير نظامی هستند نيز بر اثر اين حمله زخمی شده‌اند

امير پادشاه منگل، رئيس اداره بهداشت ولايت خوست گفت که ۳۷ تن که بيشتر آنان غير نظامی هستند نيز بر اثر اين حمله زخمی و برای درمان به بيمارستان دولتی شهر خوست منتقل شده‌اند.

دکتر منگل وضعيت سلامتی شماری از زخمی‌شدگان را وخيم خواند.

تاکنون هيچ گروهی از جمله طالبان که همواره مسئوليت اين‌گونه حمله‌ها را برعهده می‌گيرند، در اين مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

خوست که در مرز مشترک با مناطق قبايلی پاکستان قرار دارد از مناطق نا‌امن افغانستان به‌شمار می‌رود.

در خردادماه سال جاری نيز اين شهر شاهد يک حمله خونين انتحاری بود که براثر آن ۱۸ تن که بيشتر آنان غيرنظامی بودند، کشته و ۳۰ تن نيز زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.