ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمام پروازهای هواپیمایی ایران به اروپا به حالت تعلیق درآمد

تمامی پروازهای اروپایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به حالت تعلیق درآمده است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: فشارهای آمریکا موجب توقف پروازها شده و نه کرونا.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد؛ از روز یکشنبه ۱۸ اسفند تمامی پروازهای این شرکت به مقصد اروپا به حالت تعلیق درآمده است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: تعلیق پروازها ارتباطی با شیوع کرونا در ایران ندارد و از فشارهای آمریکا نشات می‌گیرد.

عکس: آرشیو

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده «رایزنی برای رفع تعلیق و برقراری دوباره پروازها به مقاصد اروپایی» در حال انجام است. این شرکت در باره علت تعلیق پروازهایش به مقاصد اروپایی توضیح نداده و تنها اعلام کرده تمامی پروازها به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

پیش از این برخی کشورها برای جلوگیری از شیوع کرونا مرزهایشان با ایران را مسدود کرده بودند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اما «فشارهای آمریکا بر صنعت هوانوردی ایران» را دلیل تعلیق پروازها دانسته و گفته است که لغو پروازها ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.

او به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته است: اروپایی‌ها مقرراتی را برای انجام پروازهای مسافری و باری به مقاصد مختلف وضع کرده‌اند و اجرای این قوانین و مقررات به داشتن نرم افزارهایی مشروط شده است که این نرم افزارها به صورت انحصاری در اختیار آمریکا است و آمریکا آن را به ایران نمی دهند.

به گفته اسعدی سامانی در حال حاضر هیچ پرواز باری و مسافری توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی به مقصد کشورهای اروپایی انجام نمی‌شود و تنها هواپیمایی ماهان تا هشتم فروردین ۱۳۹۹ برای پرواز به بارسلونا مجوز دارد.

او گفته است که برخی از پروازهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز که عمدتا باری است از ایران به مقصد کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattar beheshti

    اکثر مقامات حکومتی امنیتی و پاسدارو تایید شده وزارت اطلاعات وپیروی اصل حکومت جهل و اختلاس و دروغ و تکذیب و فریب هستند...

  • عفت منافی

    اگر هواپیمایی ماهان میتواند به اسپانیا پرواز کند، پس نرم افزار را دارد؟ این دلیل نرم افزاری جعلیست، چون فقط این بابا گفته و هیچ منبع مستقلی در دنیا چنین ادعایی نکرده. فرای آن، کدام فرودگاه دنیا حاضر است پرواز از ایران بپذیرد، بدون ۱۴ روز قرنطینه؟ فراتر از آن، با کدام مسافر و یا بار ایران ایر میخواهد هواپیما را پر کند؟ جنازه‌های انباشته شده در غسالخانه ها؟ دنیا در مصاف با کروناست، ج.ا. در مصاف با حقیقت.