ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط آزاد ريال؛ يک دلار ۳۵ هزار ريال شد

<p>ارزش ريال ايران ۱۳ درصد سقوط کرد و در بازار آزاد به رکورد ۳۵ هزار ريال در برابر هر دلار رسيد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای مثقال در آخرين گزارش خود از بازار ارز ايران که امروز دوشنبه ۱۰ مهر (يکم اکتبر) حدود ساعت ۱۵ منتشر شد، قيمت ارزهای عمده ديگر مانند يورو را ۴۵ هزار و ۶۰۰ ريال و پوند انگلستان را ۵۶ هزار و ۱۰۰ ريال اعلام کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين وب&zwnj;سايت همچنين قيمت ارز در بانک ايران را نيز منتشر کرده که گويای فاصله عميق ميان نرخ ارز در بازار و نرخ دولتی آن است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين گزارش، نرخ دلار در بانک ايران ۱۲ هزار و ۲۶۰ ريال، يورو ۱۵ هزار و ۷۶۰ ريال و پوند انگليس ۱۹ هزار و ۸۳۳ ريال است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>مدير يک شرکت وارداتی به خبرگزاری فرانسه گفت: اين يک فاجعه است. يکی از مشتری&zwnj;ها تنها در يک روز يک ميليارد دلار ضرر کرد</p> </blockquote> <p>خبرگزاری فرانسه، روند نزولی ارزش ريال ايران در روز دوشنبه را &quot;بسيار غيرمعمول&quot; و نوعی &quot;سقوط آزاد&quot; توصيف کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين خبرگزاری همچنين نوشته است برخی وب&zwnj;سايت&zwnj;ها که خبر اين تغييرات چشمگير در بازار ارز را منتشر کردند، بلافاصله در ايران سانسور شدند که از جمله آنها می&zwnj;توان به سايت &quot;مظنه&quot; (Mazanex.com) اشاره کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روز گذشته هر دلار آمريکا در بازار ايران به قيمت ۳۰ هزار و ۵۰۰ ريال مبادله شد که با در نظر گرفتن قيمت امروز آن (۳۵ هزار ريال) در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت جهشی چهار هزار و ۵۰۰ ريالی را تجربه کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نرخ جديد به شرکت&zwnj;های ايرانی صدمه&zwnj;ای جدی وارد می&zwnj;آورد. مدير يک شرکت وارداتی به خبرگزاری فرانسه گفت: &quot;اين يک فاجعه است. يکی از مشتری&zwnj;ها تنها در يک روز يک ميليارد دلار ضرر کرد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری کار ايران (ايلنا) در گزارشی از وضعيت بازار ارز ايران به نقل از صرافان نوشت، عدم عرضه ارز در صرافی&zwnj;ها باعث سقوط ارزش ريال شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين گزارش، &quot;در حال حاضر رکود در صرافی&zwnj;های تهران حاکم شده و مردم به جای اين که ارز خود را در صرافی&zwnj;ها تأمين کنند، به اجبار بازار سياه را انتخاب کرده&zwnj;اند. همين عامل سبب شده تا بازار سياه تعيين&zwnj;کننده قيمت دلار و جايگزين بازار رقابتی شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايلنا نوشت: &quot;اين روزها در مرکز کلان&zwnj;شهر تهران، بازار سياه ارز در جريان است به&zwnj;طوری که در حال حاضر مهم&zwnj;ترين مراکز عرضه ارز سبزه ميدان، خيابان ۱۵ خرداد و حوالی چهار راه استانبول هستند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری مهر نيز در گزارشی نوشت در پی نوسانات شديد در بازار ارز، اکثر صرافی&zwnj;های ميدان فردوسی تهران بعد از ظهر امروز کرکره&zwnj;های صرافی خود را پائين کشيدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس آخرين آمار تارنمای مثقال، قيمت تمام سکه بهار آزادی طرح قديم ۱۳ ميليون ريال و قيمت تمام سکه بهار آزادی طرح جديد نيز ۱۳ ميليون و پنج هزار ريال است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

ارزش ريال ايران ۱۳ درصد سقوط کرد و در بازار آزاد به رکورد ۳۵ هزار ريال در برابر هر دلار رسيد.

تارنمای مثقال در آخرين گزارش خود از بازار ارز ايران که امروز دوشنبه ۱۰ مهر (يکم اکتبر) حدود ساعت ۱۵ منتشر شد، قيمت ارزهای عمده ديگر مانند يورو را ۴۵ هزار و ۶۰۰ ريال و پوند انگلستان را ۵۶ هزار و ۱۰۰ ريال اعلام کرد.

اين وب‌سايت همچنين قيمت ارز در بانک ايران را نيز منتشر کرده که گويای فاصله عميق ميان نرخ ارز در بازار و نرخ دولتی آن است.

بر اساس اين گزارش، نرخ دلار در بانک ايران ۱۲ هزار و ۲۶۰ ريال، يورو ۱۵ هزار و ۷۶۰ ريال و پوند انگليس ۱۹ هزار و ۸۳۳ ريال است.

مدير يک شرکت وارداتی به خبرگزاری فرانسه گفت: اين يک فاجعه است. يکی از مشتری‌ها تنها در يک روز يک ميليارد دلار ضرر کرد

خبرگزاری فرانسه، روند نزولی ارزش ريال ايران در روز دوشنبه را "بسيار غيرمعمول" و نوعی "سقوط آزاد" توصيف کرده است.

اين خبرگزاری همچنين نوشته است برخی وب‌سايت‌ها که خبر اين تغييرات چشمگير در بازار ارز را منتشر کردند، بلافاصله در ايران سانسور شدند که از جمله آنها می‌توان به سايت "مظنه" (Mazanex.com) اشاره کرد.

روز گذشته هر دلار آمريکا در بازار ايران به قيمت ۳۰ هزار و ۵۰۰ ريال مبادله شد که با در نظر گرفتن قيمت امروز آن (۳۵ هزار ريال) در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت جهشی چهار هزار و ۵۰۰ ريالی را تجربه کرده است.

اين نرخ جديد به شرکت‌های ايرانی صدمه‌ای جدی وارد می‌آورد. مدير يک شرکت وارداتی به خبرگزاری فرانسه گفت: "اين يک فاجعه است. يکی از مشتری‌ها تنها در يک روز يک ميليارد دلار ضرر کرد."

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) در گزارشی از وضعيت بازار ارز ايران به نقل از صرافان نوشت، عدم عرضه ارز در صرافی‌ها باعث سقوط ارزش ريال شده است.

بر اساس اين گزارش، "در حال حاضر رکود در صرافی‌های تهران حاکم شده و مردم به جای اين که ارز خود را در صرافی‌ها تأمين کنند، به اجبار بازار سياه را انتخاب کرده‌اند. همين عامل سبب شده تا بازار سياه تعيين‌کننده قيمت دلار و جايگزين بازار رقابتی شود."

ايلنا نوشت: "اين روزها در مرکز کلان‌شهر تهران، بازار سياه ارز در جريان است به‌طوری که در حال حاضر مهم‌ترين مراکز عرضه ارز سبزه ميدان، خيابان ۱۵ خرداد و حوالی چهار راه استانبول هستند."

خبرگزاری مهر نيز در گزارشی نوشت در پی نوسانات شديد در بازار ارز، اکثر صرافی‌های ميدان فردوسی تهران بعد از ظهر امروز کرکره‌های صرافی خود را پائين کشيدند.

بر اساس آخرين آمار تارنمای مثقال، قيمت تمام سکه بهار آزادی طرح قديم ۱۳ ميليون ريال و قيمت تمام سکه بهار آزادی طرح جديد نيز ۱۳ ميليون و پنج هزار ريال است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    ارز خارجی که حاصل فروش نفت زیر زمینی کشور ایران و متعلق به همه ساکنان ایران است خامنه ای و دولتی ها کیسه کردن و به مردم می فروشند!!!!!!!!!!!!!!....در اصل باید مردم حقوق دولتی ها رو بدن....... انکار که حکومت چی ها برای بدست آوردن ارز خارجی لحاف و تشکشان خونه شون رو فروختن !!! کشورهای غیر نقتی باید کالاهای ساخته شده داخلی رو که برای ساختش و تولیدش کلی پول خرجش کردن به خارجی بفروشند و در مقابل ارز خارجی دریافت کنند ..بله این گونه ارز را باید مردم از دولتی ها بخرن ....نه اینکه ارز متعلق به مردم رو به مردم بفروشند !!! علنا" خارجی نفت رو مفت بار زده و برده و و پولش رو در ایران به مردم می فروشه !!! این رو بهش میگن حکومت کنسرن نفت مک زن غربی و محافظان ریشو و چماق بدستشون در ایران !!! بی خیالش داداش ...هی آقا نزن جلو دیگه ...از ساعت پنج صبح ساعت تا حالا که دوونیم بعد از ظهره تو صف مرغ دولتی وایسادیم دیگه ...چیه دستپاچه شدی اکبیری من نزدم جلو ..من یه سئوال کوتاه از فروشنده مرغ داشتم...بله همه سئوال کوتاه دارن ....برو آقا ته صف ...میزنمت ها تو دهنت ها .... گفتم سئوال داشتم دیگه ....!!!