ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: شمار مبتلایان در مازندران در یک روز دو برابر شد

در گیلان برای پذیرش بیماران بیمارستان صحرایی ایجاد شده،است. در البرز دانشگاه علوم پزشکی از مردم خواسته در خانه بمانند و نسبت به روزهای سخت‌تر پیش رو، هشدار داده است. در مازندران در یک روز آمار مبتلایان دو برابر شد.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ تن دیگر در ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. شمار مبتلایان هم به ۶ هزار ۵۶۶ نفر رسید. وضعیت در استان‌های گیلان، مازندران و البرز بحرانی و «قرمز» توصیف می‌شود. پرستاران گیلان همچنان از امکانات ضروری محروم هستند. در مازندران تنها در یک روز شمار افراد مبتلا دو برابر شد.

در ورودی مازندران خودروهاکنترل می‌شوند. تنها به خودروهای پلاک این استان اجازه ورود داده می‌شود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، ظهر یکشنبه ۱۸ اسفند شمار افراد مبتلا شده به کرونا را ۶ هزار و ۵۶۶ تن اعلام کرد. به گفته او ۱۹۴ تن نیز به این دلیل جانشان را از دست دادند.

براساس گزارش‌های رسمی تهران با ۱۸۰۵ مورد همچنان بالاترین آمار شیوع را دارد. در استان مازنداران اما شمار مبتلایان در روزهای گذشته افزایش یافت و ۶۲۰ مورد ابتلا گزارش شد. با این وضعیت مازندران پس از تهران و قم (۶۸۵ مورد) در رتبه سوم قرار دارد. در استان اصفهان نیز ۵۴۲ مورد ابتلا به کرونا به ثبت رسیده است.

وزارت بهداشت و درمان شمار مبتلایان در استان گیلان را هم ۴۹۶ نفر گزارش کرده است. منابع محلی و کاربران شبکه‌های اجتماعی اما شرایط این استان را «بسیار وحشتناک» و «بالاتر از وضعیت قرمز» توصیف کرده‌اند.

یکشنبه ۱۷ اسفند، محمدحسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت شرکت کرد. او در این جلسه شمار مبتلایان در استان گیلان را ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در طول ۱۵ روز گذشته ۲۰۰ نفر در گیلان به دلیل بیماری‌های تنفسی فوت کردند.

قربانی چند ساعت بعد در گفت‌وگو با سایت «دیار میرزا» گفت که نگفته است تمامی این افراد به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

به گفته قربانی، یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۱۲۰ تخت در کنار بیمارستان رازی راه‌اندازی شده و از دوشنبه ۱۹ اسفند آماده پذیرش بیماران است.

قربانعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی یک روز قبل از دولت خواسته بود که در رشت برای پذیرش بیماران کرونایی بیمارستان صحرایی احداث کند.

پرستاران گیلان خواستار کمک شدند

پرستاران بیمارستان‌های استان گیلان طی روزهای گذشته با فشار کاری و کمبود امکانات روبرو بودند. تا به حال مرگ سه پرستار در این استان تایید شده است. رئیس نظام پرستاری گیلان گفته که آنها به ماسک و تجهیزات ضروری دسترسی ندارند.

نظام پرستاری گیلان از «خیرین» و مردم خواسته بود برای تامین ماسک پرستاران کمک کنند.

به گفته نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت، ماسک و لوازم مورد نیاز پزشکان و پرستاران برای پنج روز آینده تامین شده است.

قربانی گفت که تا فردا کمبود ماسک در گیلان برطرف می‌شود.

در ورودی استان گیلان گروه‌های مردمی مانع ورود خودروهایی با پلاک سایر استان‌ها می‌شوند.

اعلام وضعیت قرمز در استان البرز

در استان البرز دانشگاه علوم پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواسته در خانه بمانند و « تا جایی که می‌شود» رفت و آمدها را کم و هر کار غیر ضرور را به بعد موکول کنند.

در این اطلاعیه آمده است: روزهای بسیار سخت تری در پیش است و اگر هشدارها را جدی نگیریم، خطر ابتلا به کرونا همه را به طور جدی تهدید می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی البرز از همه شهروندان خواسته «در خانه بمانند»، «به خرید و قدم زدن ‌در خیابان‌ها، پاساژها و پارک‌ها و ترددهای غیر ضرور جدا پایان دهند» و «از حضور در هر تجمعی به شدت پرهیز کنند».

در یک خبر دیگر، حسین اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در واکنش به وجود بازار موازی و غیررسمی فروش دارو به بیماران مبتلا به کرونا، گفت که «دارو به اندازه کافی برای مبتلایان کرونا در داروخانه دانشکده داروسازی در کلینیک ویژه بیمارستان امام علی که به صورت شبانه‌روزی فعال است وجود دارد و با نسخه متخصص مربوطه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و نیازی نیست که از بازار سیاه تهیه شود».

مازندران: یک هزار و ۶۰۶ نفر مبتلا شدند

در مازندران شمار بیماران کرونا ناگهان افزایش یافت. عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته است تنها در ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان در استان دو برابر شده است. به گفته او یک هزار و ۶۰۶ نفر در مازندران به کرونا مبتلا هستند و تا به حال ۲۱ تن هم به این دلیل فوت کرده‌اند.

طی روزهای گذشته پلیس برخی محورهای منتهی به استان مازندران را مسدود کرد اما علی رمضان‌زاده،جانشین فرمانده پلیس استان یکشنبه ۱۸ اسفند گفت: تمامی محورهای مواصلاتی مازندران باز است.

به گفته او، با این وجود مردم بومی، سازمان‌های غیردولتی و هلال‌احمر مانع ورود خودروها با پلاک غیر از استان مازندران می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران هم از تعطیلی کامل مراکز تفریحی و اقامتی این استان تا اطلاع ثانوی خبر داده است.

مسجد جمکران همچنان باز است

براساس گزارش رسانه‌های داخلی، ۲۲ استان ایران اعلام کرده‌اند که امکان ارائه خدمات نوروزی به مسافران را نخواهند داشت. پروازها به جزیره کیش و قشم هم به عنوان دو مقصد تفریحی و تجاری محدود شده و قرار است تنها یک شرکت هواپیمایی اجازه پرواز به کیش را داشته باشد.

با این حال در قم هنوز اقدامی برای قرنطینه این استان صورت نگرفته و تنها گفته شده است که به مسافران غیربومی اجازه ورود به استان قم داده نمی‌شود.

پیش از این خبرهایی مبنی بر تعطیلی مسجد جمکران به عنوان یکی از زیارتگاه‌های شیعیان در قم منتشر شده بود، اما صبح امروز یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی این مسجد گفت که «مسجد جمکران بسته نشده و باز است».

همه‌گیری کرونا در راه است؟

خلاف وعده مسئولان دولتی مبنی بر کنترل پیشروی کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در ایران روز به روز افزایش می‌یابد. کوروش احمدی، متخصص طب اورژانس در ایران شامگاه شنبه ۱۷ اسفند در یک برنامه تلویزیونی گفت که پیک این بیماری در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت است و پیش‌بینی می‌شود که افراد بیشتری مبتلا شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جامعه پزشکان

    حالا برو به جای خرید وساءل پزشکی لوازم جنگی بخر بده به حوثی ها و حزب الله و اسد مفتخور. خجالت بکشیدو بروید گم شوید شما نمیتوانید مملکت رو اداره کنید چون دگم بدنیا امدید. مملکت را بدهید بدست جامعه پزشکان. صد در صد از شما بهتر کار میکنند.

  • اكبر دهقانى ناژوانى

    با سلام و درود فراوان! بنده اكبر دهقانى ناژوانى هستم. خدمت دوستان عزيز و ارجمند و هم میهنان گرامی در هر کجا که هستند عرض شود كه بنده متخصص فیزیک هستم.اين مقاله که بنده نوشته ام. مطلب علمى است و بخشی از کتابی می باشد که بنده در آلمان منتشر کرده ام و در شرايطى كه بيمارى ويروس كرونا در ايران و ساير كشورهاى جهان قربانى مى گيرد خيلى به ما كمك مى كند كه بهتر اين ويروس را بشناسيم و بهتر بتوانيم با آن مقابله كنيم و اميدوارم كه با اين تئورى علمى حداقل تهاجم و غلبه اين ويروس را ترمز بزنيم و يا بتوانيم بر آن غلبه كامل پيدا بكنيم. شما عزيزان در هر کجا که هستید لطف كنيد آن را بخوانيد و سريع آن را منتشر كنيد و یا دست به دست به دوستان و هموطنان عزیز برسانید که تا عزيزانمان آن را بخوانند و به آن عمل کنند . از مدد و همكارى شما عزیزان صميمانه تشكر مى كنم. موفق و پیروز باشید، پاینده و سرفراز ایران عزیز ما! اكبر دهقانى ناژوانی ***

  • حقیقتگو

    چندین تابلو ی خوشگل وهشداردهنده به ورودی کوچه و یا خیابانی بزنید که این کوچه و یا خیابان بدلیلی یکطرفه است وفقط کافیست مدتی به تردد اتومبیل سوران درجهت خلاف آن نگاه کنید ..بپرسید که مگرتابلو یکطرفه را ندیده اید؟ جواب متوجه نشدم ...هیجان کاری داشتم ندیدم ...اصلا" توچه کاره هستی که سئوال می کنی؟ مگراین کوچه و یا خیابان به تو وخانواده ات تعلق دارد؟ ..برو فلان فلان شده کنار بزاررد شم دیگه ؟ ویا ببخشید من محلی نیستم متوجه نشدم واین باررا فقط خلاف جهت میروم ...وبربسیاری ازسکنه کوچه ویا خیابان هم امرعادی است که تابلوی هشداردهنده عبور یکطرفه هیچ معنی ندارد زیراکه خودشان هم چنین می کنند و تابهال اتفااقی نیافتاده است ..حالا اگربرحسب اتفاق دراثر خلاف جهت راندن درکوچه و یا خیابان یکطرفه سکنه مردمی کشته ومجروح شوند آنوقت اقشارمردمی ظاهرشده و داد هوارزنان برسر راننده اتومبیل که مگر کور بودیت و تابلوی عبوریکطرفه را ندید !!حالا برتمامی جمعیت انسانی ایران فاجعه ویروس کرونا روشن شده است که واگیری آنچنانی دارد و داروئی ندارد و سرانجامش به فوت ختم میشود ولی با تمامی این هشدارها که برحقیقت استواراست بسیاری انکارکه کور وگرهستند ودرخلاف جهت درمبتلا کردن وکشتن دیگران می رانند..ؤزیم آخوندی تمام وامانده و بی کفایت وورشکسته و حصرشده بین المللی که حتی روسیه عزیزش نه دکتری ونه ماسکی برایش فرستاد وتنها به مردمان وامت اسلامی آنچنانی اش درخانه ماندن و نگاه کردن به درودیوارهای خانه با شکم خالی و لذت از پرداخت نکردن اجاره خانه و قبوض آب وبرق وتلفن و اقتصاد بانک و هزینه زندگی پیشنهاد می کند و به امید یزک نمیربهارمیاد خربزه با خیارمیاد باید چه گفت...چهل سال ویروس ها اسلامی ثروت و رفاه وآزادی وپیشرفت و هویت و احترام و شخصیت ایرانی بودن و آینده نسل ایرانی را طعمه کردند که انکارنه انکار...شاید ویروس کرونا شاید هم موهبتی باشد که زمینه ساز آنچه باشد که دردوران ویروس اسلام وویروس های عبابردوش ازدست دادند پس بگیرند و این رژیم ویروسی را معدوم کنند..

  • تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

    هموطن قرنطینه‌شو