ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دامنه هجوم ملخ‌های صحرایی به آبادان رسید

خبرگزاری‌ها از هجوم ملخ‌های صحرایی به آبادان خبر داده‌اند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده است این استان با فعال‌کردن گروه‌های پایش و هواپیماهای سمپاش، در حال مقابله با هجوم ملخ‌هاست. 

خبرگزاری‌های ایران از هجوم ملخ‌های صحرایی به آبادان خبر داده‌اند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده است این استان با فعال‌کردن گروه‌های پایش و هواپیماهای سمپاش، در حال مقابله با هجوم ملخ‌هاست.

حمله ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی ایران - براساس اعلام رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بودجه لازم برای مبارزه با آفت ملخ ۸۴ میلیارد تومان برآورد شده است اما سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون تنها ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را در اختیار استان های جنوبی قرار داده است.

 پنج استان جنوبی بوشهر، هرمزگان، فارس ، سیستان و بلوچستان و خوزستان با هجوم ملخ‌های صحرایی روبه‌رو هستند. در خوزستان گزارش‌ها حاکی از هجوم ملخ‌ها به شهر آبادان‌اند. خبرگزاری فارس یکشنبه ۱۸ اسفند با انتشار تصاویری اعلام کرد ملخ‌ها در دسته‌های بزرگ به شهر آبادان هجوم آورده‌اند. خبرگزاری رکنا نیز تصاویر جداگانه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد آسمان آبادان با حمله ملخ‌های بزرگ «سیاه شده است».

در همین رابطه محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هجوم ملخ‌ به آبادان را تایید کرد و گفت: ۱۵۲ گروه پایش در خوزستان برای مبارزه با آفت ملخ فعال شده‌اند. به نوشته وبسایت انتخاب، قاسمی‌نژاد بهبهان و هندیجان را مهمترین «کانون‌های ملخ» در خوزستان خواند و گفت: «در مزارع شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، شوش و دزفول میزان ملخ‌های مشاهده‌شده به شکلی نبوده که نیاز به مبارزه و سمپاشی خاصی باشد اما با توجه به شرایط، پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده شاهد هجوم سنگین ملخ‌ها به این مزارع باشیم».

به گفته او با توجه به پیش بینی سازمان کشاورزی و خواربار سازمان ملل (فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر رشد و هجوم آفت ملخ، استان خوزستان برای  مبارزه با ملخ آماده شده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان توضیح داد: از ۱۷ گروه عملیاتی مدنظر برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها ۷ گروه تاکنون فعال شده‌اند. ۱۹ فرودگاه آماده پرواز برای سمپاشی‌های هوایی مزارع در نظر گرفته شده است و در این زمینه تاکنون ۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت هوایی سمپاشی شده‌اند».

براساس اعلام رییس سازمان حفظ نباتات کشور سطح عملیات مبارزه با ملخ در جنوب ایران که در سال جاری جمعیت متراکم‌تری پیدا کرده،  به ۱۷ هزار و ۷۶۰ هکتار رسیده است که بخش اعظم آن به استان هرمزگان (بیش از ۱۱ هزار هکتار) مربوط می‌شود.

براساس گزارش‌ها استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶,۲ میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی، دامی و شیلاتی و عمل آوری بیش از ۱۲۴ نوع محصول، از نظر حجم تولیدات و تنوع محصولات رتبه نخست را در کشور دارد و تهدید محصولات این استان (از جمله گندم، شکر و ذرت) امنیت غذایی ایران را متاثر خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رگبار بلا

    زلزله ۴.۷ ریشتری در سالند گرد و خاک کرونا و حالا ملخ داستان فقط یک روز خوزستان