ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی از سرعت شیوع کرونا و کمبود فضای درمانی در استان‌ها

نماینده مشهد در مجلس: اگر شیوع کرونا با همین سرعت ادامه پیدا کند، در ۲۰ روز آینده تعداد زیادی به کرونا مبتلا خواهند شد و وضعیت کشور رو به وخامت خواهد رفت.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی نسبت به سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونای جدید و «پر شدن بیمارستان‌ها» ابراز نگرانی کرد و گفت با تدوام این شرایط در ۲۰ روز آینده وضعیت خوبی نخواهیم داشت. طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به  ۸۰۴۲ نفر افزایش یافته و رقم قربانیان به ۲۹۱ نفر رسیده است. کارگران به بی‌اعتنایی کارفرماها نسبت به خطر کرونا معترض‌اند.

با سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونای جدید در ایران، درباره پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها نگرانی وجود دارد.

با توجه به گزارش‌ها از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید در استان‌های مختلف، به نظر می‌رسد مطابق با پیش‌بینی وزیر بهداشت، ایران به پیک بیماری کووید ۱۹ نزدیک می‌شود.

در خراسان نمایندگان این استان در مجلس، از سرعت گرفتن شیوع کرونا خبر داده‌اند. رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد سه‌شنبه به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: اگر شیوع کرونا با همین سرعت ادامه پیدا کند، در ۲۰ روز آینده تعداد زیادی به کرونا مبتلا خواهند شد و وضعیت کشور رو به وخامت خواهد رفت.

او اضافه کرد: «یکی از بیمارستان‌های مشهد پر شده و  بیمارستان دومی هم برای مبارزه با بیماری کرونا قرنطینه شده است که فکر می‌کنم با این مدل رشد در نیمه فروردین حتی به لحاظ تخت بیمارستانی مشکل داشته باشیم».

 شیران خراسانی درباره آمار قربانیان ویروس کرونا در خراسان گفت: «بحث آمار فوتی‌ها متاسفانه مانند نرخ تورم در کشور شده است هنگامی که می‌خواستیم تورم را مشخص کنیم کالاهایی که تورم‌شان بالا بود را حذف می‌کردیم امروز هم کسانی هستند که قاطعانه نمی‌توانیم بگویم بر اثر کرونا فوت شده‌اند و این افراد را از این دایره بیرون می‌کنند».

حمید گرمابی، نماینده نیشابور نیز تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در این شهر را تا سه‌شنبه ۱۱۰ نفر اعلام کرد و گفت:  احتمال می‌دهیم پیک بیماری در چند روز آینده بیشتر باشد.

نگرانی از پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها در یزد نیز وجود دارد. به نوشته خبرگزاری مهر محمدعلی طالبی، استاندار یزد سه‌شنبه ۲۰ اسفند اعلام کرده است که به دلیل شیوع کرونا ظرفیت بیمارستان‌های یزد تکمیل شده، و از سایر اماکن به جای بیمارستان برای بستری کردن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می‌شود. به گفته او در برخی از شهرستان‌های این استان هم بیمارستان صحرایی دایر شده است.

آخرین آمارهای وزارت بهداشت از ابتلا به کرونا

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید در ایران تا سه‌شنبه ۲۰ اسفند به ۸۰۴۲ نفر افزایش یافته است. همچنین مجموع قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۲۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران گفت: «از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید.

جهانپور گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.»

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان تهران با ۲۱۱۴ مورد ابتلا در جایگاه نخست، استان قم با ۷۵۱ مورد ابتلا در جایگاه دوم و استان مازندران با ۸۸۶ مورد ابتلا در جایگاه سوم قرار دارد.

آمار روزانه وزارت بهداشت بر اثر نتایج نتایج آزمایشگاهی (تست کرونا) از مبتلایان است. از بسیاری از مبتلایان که ممکن است حتی جان خود را هم از دست بدهند، تست کرونا انجام نمی‌شود، بلکه پزشکان بر اساس عکس‌برداری از ریه و تظاهرات بالینی، بیمار را به ظن ابتلا به کووید ۱۹ بستری می‌کنند.

«کرونای بی‌اعتمادی»

بسیاری از مسئولان به روند مقابله با ویروس کرونا، شیوه اطلاع‌رسانی و اقدام دولت برای برگرداندن ساعات کاری به حالت عادی معترض‌اند و می‌گویند حفظ وضعیت عادی در کشور هشدار لازم را القا نخواهد کرد و به قطع زنحیره انتقال منجر نخواهد شد.

فردین فرمند، نماینده مردم میانه سه‌شنبه به تضاد میان آمارهای مختلف از تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران و عدم اعتماد شهروندان به این آمارها اشاره کرد و گفت: «کرونای بی‌اعتمادی بدتر از ویروس کروناست و آسیب‌هایش بیشتر است».

شیران خراسانی نیز در این زمینه گفت: «مشکل متاسفانه از جایی آغاز شد که ما مبارزه با ویروس را در بیمارستان‌هایمان شروع کردیم در صورتی که باید با این ویروس در کوچه، خیابان، منزل و محل کار مبارزه کرد و نگذاریم شیوع پیدا کند. فقط به فکر تهیه آمبولانس افتادیم و برای سایر امور اقداماتی نکردیم در حالی که حتی برای مینی‌بوسی که کارگران را به کارخانه می‌برد هم باید فکر می‌کردیم زیرا خطر شیوع در آن مینی‌بوس است نه در آمبولانس».

نگرانی درباره سلامت کارگران

در همین رابطه نگرانی‌های زیادی درباره سلامتی کارگران وجود دارد. هنوز سیاست واحدی برای مقابله با کرونا در محیط‌های کارگری اتخاذ نشده است و علاوه بر ساعات کار طولانی، نامناسب بودن وضعیت بهداشتی در واحدهای کارگری اکنون بیش از پیش سلامت کارگران را تهدید می‌کند.  براساسا گزارش‌ها از یک معدن زغال‌سنگ در کرمان (معدن همکار) پس از شیوع کرونا در این استان، کارفرما ساعت کار کارگران را که تاکنون ۱۶ ساعت کار پیوسته بوده، تنها ۲ ساعت کاهش داده است.

این معدن نزدیک به ۷۸۰ کارگر دارد و به گفته کارگران در هر شیفت نزدیک به ۳۵۰ کارگر در حدود ۳۰ حمام دوش می‌گیرند و از رختکن‌های مشترک استفاده می‌کنند. کارگران می‌گویند از سوی کارفرما نگرانی مبنی بر ابتلای کارگران به کرونا دیده نمی‌شود و آن‌ها به صورت مرتب مواد بهداشتی دریافت نمی‌کنند.

در اهواز نیز کارگران مجتمع فولاد اهواز قصد داشتند در اعتراض به نبود امکانات پیشگیری از ابتلاء به کرونا اعتصاب کنند، اما مدیران مجموعه این مجتمع را تا «اطلاع ثانوی» تعطیل کردند. کارگران این مجتمع  بارها خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه و تهیه ماسک و دستکش از سوی مدیریت این شرکت شدند، اما بی‌اعتنایی مدیریت سبب شد آن‌ها جلساتی برای سازماندهی یک اعتصاب برگزار کنند.

با شیوع ویروس کرونا، کارگران واحدهای بسیاری در مناطق مختلف ایران از جمله در گیلان و خوزستان به عدم اتخاذ تصمیمات لازم برای پیشگیری از ابتلای آن‌ها به بیماری اعتراض کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.