ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پزشکیان: رهبری گفت روحانی رئیس ستاد مقابله با کرونا باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی از رهبر جمهوری اسلامی خواست برای مقابله با کرونا به روحانی اختیارات ویژه بدهد. خامنه‌ای موافقت کرد.

خامنه‌ای نگران ابعاد شیوع کرونا در ایران است: نایب رییس مجلس شورای اسلامی از نامه رییس مجلس به رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا خبر داد و گفت خامنه‌ای خواسته است که روحانی مسئولیت را به عهده بگیرد.

بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بقیه الله (عکس: حسن ظریف‌منش. تسنیم)

دوشنبه گذشته کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان دعوت کرده بود که درباره شیوع کروناویروس جدید در ایران توضیح دهد. مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته به شبکه خبر رفت که در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی مردم را از نتایج این نشست آگاه کند. پزشکیان در بخشی از این گفت‌وگو گفت:

«رییس مجلس نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند، محتوای نامه تا جایی که خبر دارم برای این بود که مسئولیت ریاست مقابله با کرونا را از دوش وزارت بهداشت بردارند و به عهده دولت بگذارند، در جلسه مذکور هم پیشنهاد این بود که ریاست ستاد به معاون اول رییس‌جمهور یا فردی دیگر واگذار شود. آنطور که شنیدم رهبری (در پاسخ به این نامه) نوشته‌اند که رییس‌جمهوری باید خودشان مسئولیت را بر عهده بگیرند و عملیات مقابله با این بیماری را راهبری کنند.»

همزمان با این تحولات، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران و همچنین گروهی از پزشکان ایرانی در نامه‌هایی جداگانه خواهان آن شدند که مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه یا رئیس جمهوری با اخذ اختیارات ویژه از رهبر جمهوری اسلامی قرار گیرد. جامعه پزشکی ایران در این نامه‌ها خواهان «سامان یافتن بیشتر خدمات»، «هماهنگی بیشتر» و «نتیجه‌گیری بهتر» شده بودند.

جامعه جراحان ایرانی با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داده است که ویروس کرونا به دلیل دولت ناکارآمد و جامعه ناباور تا ۱۵ اردیبهشت قربانیان بسیاری خواهد گرفت:

«ما در روزهای آینده دوستان زیادی را از دست خواهیم داد. بستگانی را پدران مادران خواهران و برادرانی را فرزندانی را مرگ هیچگاه تا این اندازه به ما نزدیک نبوده است ما در میانه یک داستان آخر زمانی ایستاده‌ایم. ویروسی مرگبار، دولتی ناکارآمد و جامعه‌ای که باور نکرده و  یا نمی‌خواهد باور کند فاجعه‌ای مهیب در کمین است. تا ۱۵ اردیبهشت بسیار کسانی که همین حالا در میان ما هستند دیگر در میان ما نخواهند بود.»

جامعه جراحان که پیش از این با پیوند عضو از اعضای محکومین به اعدام اعتراض کرده بود، نوشته مرگ در پشت خانه نشسته است:

«مسیری که پیش می‌رویم جاده‌ای یکطرفه به قلب بزرگ‌ترین بحرانی است که تاکنون تجربه کرده‌ایم. اگر در خانه نمانیم اگر قرنطینه را به عنوان تنها راه حل انتخاب نکنیم اگر به خوش خیالی در مورد مرگ و میر دو درصدی ادامه دهیم اگر سفر کنیم اگر سفر کنیم اگر سفر کنیم اگر در یک ماه آینده به خود سخت نگیریم بر مرگ‌های بسیاری سوگوار خواهیم بود در خانه بمانید در خانه بمانید در خانه بمانید و اجازه ندهید کسانی که دوستشان دارید از خانه خارج شوند مرگ در پشت خانه نشسته است.»

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت هم از شرایط جنگی سخن در میان آورده و گفته روحانی خود باید شخصاً در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.

کنترل مبادی شهرها با ارتش و سپاه، احداث بیمارستان‌های صحرایی، تأمین لوازم حفاظت شخصی برای پزشکان و پرستاران و منع برگزاری تجمعات از اقداماتی است که به طور موثر انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    ؤزیم فاجعه ساز وتحریم شده که فاجعه برروز وشیوع ویروس را هم ضمیمه کارنامه استبدادوخفقان وکشتارو به دلت وخواری کشناندن ایران هم دارد حالا انکارویروس کرونا تبدیل به جنگ نظامی شده است که رئیس جمهور و آنهم یک اخوند تمام مبتذل و پادوی درباررهبر باید فرماندهی برای مقابله انکارنظامی با ویروس کرونا را بعهده بگیرد!! خامنه ای درزمان بروززلزله کردستان درایران نبود و پاسداران ازجناب وی پیام های آنچنانی صادرمی کردند زیراکه این خدای اسلام برای معالجه ودرمان وهمچنین دریافت چمدان های مملو ازدستورات کاخ کرملین درروسیه بود ...حالا خدای اسلام علی خامنه ای درایران نیست ودرروسیه تحت محافظت و درمان های آنجنانی قراردارد...روسیه که تعجب آور و سئوال آور ازبروز ویروس کرونا مبرا بوده است !!!سالهای سال عناصرحکومتی و سپاه پاسداران همچون شمخانی وظریف و شرکاء به کاخ کرملین شرفیاب شدند و حتی دریای خزر را هم تقدیم روسیه کردند و خدای اسلام علی خامنه ای شخصا" دردربارش پوتین را پذیرفت ...ولی نتیجه به این نتیجه که روس ها ی محترم نه داروئی نه تجهیزات پزشکی ونه دکتری ونه حتی ماسکی برای مردم فرستادند...روس ها خوشحالند که ایرانی ها تلف میشوند و به اهداف پلید و امپریالیستی وفاشیستی شان درایران نزدیک تر میشوند...یک اخوند مبتذل تک تومانی حالا فرماندهی برای مقابله با ویروس را بعهده گرفته است و یک تنه شمشیرزنان به جنگ ویروس کرونا میرود !!!بیشرف ها خچالت بکشید ..تمامی توانائی وفرماندهی کردن تان درجهت چپاول و کشتارمردم بوده است

  • امیر

    خامنه ای هم اکنون در روسیه (مسکو یا سن پترزبورگ) است و خبر قرنطینه وی در جنوب ایران (کیش) شایعه رژیم برای مزدورانش است که از نبودن وی بشک افتاده اند.