ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: با ویروس زندگی کنیم تا بگذرانیم

رئیس جمهوری تأیید کرد که ریاست ستاد مقابله با کرونا را به عهده گرفته است. روحانی تلاش کرد در قدم اول از هراس مردم بکاهد.

رئیس جمهوری تأیید کرد که ریاست ستاد مقابله با کرونا را به عهده گرفته است. روحانی تلاش کرد در قدم اول از هراس مردم بکاهد.

حسن روحانی: با ویروس زندگی کنیم تا بگذرانیم

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در جلسه هیات دولت تأیید کرد که ریاست ستاد مقابله با کرونا را به جای وزیر بهداشت به عهده گرفته است. روحانی گفت:

«نمی‌خواهم بگویم این ویروس را کوچک بپنداریم اما بزرگ‌تر از چیزی که هست نبینیم. با آن زندگی کنیم تا بگذرانیم.»

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبر ، از نامه علی لاریجانی، رییس مجلس به رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا خبر داده و گفته بود خامنه‌ای خواسته است که روحانی مسئولیت را به عهده بگیرد. رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۱ اسفند در جلسه هیات دولت با تایید این خبر گفت:

«نمایندگان مجلس نامه نوشتند که من مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا را به عهده داشته باشم، حداقل هفته‌ای یک جلسه با مدیریت من برگزار می‌شود.»

روحانی از مردم خواست به شایعاتی که درباره او منتشر می‌شود توجه نکنند. رئیس جمهوری گفت:

«کرونا هست باید آن را شکست دهیم و‌اصول را رعایت کنیم. نباید ترس و اضطراب در میان مردم ایجاد کنیم. یک دفعه می‌گویند فلان استان نابود شد! من با استاندار صحبت می‌کنم می‌گوید من ۱۲ نفر فوتی داشتم. اگر ۱۲ فوتی داریم ۱۲۰ نفر ترخیص می‌شوند. نمی‌خواهم بگویم این ویروس را کوچک بپنداریم اما بزرگ‌تر از چیزی که هست نبینیم. با ان زندگی کنیم تا بگذرانیم.»

همزمان با این تحولات وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای از رئیسان بیمارستان‌های کشور خواسته است که از این پس نه فقط نتایج آزمایشگاهی [تست کرونا) بلکه تشخیص بالینی پزشکان را مبنای ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در نظر بگیرند. ممکن است از این پس آمار مبتلایان  به کرونا در ایران  مانند ووهان چین افزایش بیابد.

جامعه جراحان ایرانی روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داد که ویروس کرونا به دلیل دولت ناکارآمد و جامعه ناباور تا ۱۵ اردیبهشت قربانیان بسیاری خواهد گرفت:

«ما در میانه یک داستان آخر زمانی ایستاده‌ایم. ویروسی مرگبار، دولتی ناکارآمد و جامعه‌ای که باور نکرده و  یا نمی‌خواهد باور کند فاجعه‌ای مهیب در کمین است. تا ۱۵ اردیبهشت بسیار کسانی که همین حالا در میان ما هستند دیگر در میان ما نخواهند بود.»

جامعه جراحان که پیش از این با پیوند عضو از اعضای محکومین به اعدام اعتراض کرده بود، از مردم ایران خواست از سفر خودداری کنند. جامعه پزشکی ایران در نامه‌هایی به روحانی خواهان «سامان یافتن بیشتر خدمات»، «هماهنگی بیشتر» و «نتیجه‌گیری بهتر» شده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مردم متحد

    کمپین جوانان شهرستان جوانرود برای ضدعفونی کردن در سطح شهر علیه ویروس کرونا. #مردم_متحد #همیاری_همدلی

  • حرکت خود جوش ضد عفونی کردن

    جوانان دهگلان به حرکت خود جوش ضد عفونی کردن شهر دهگلان برای مقابله با کرونا پیوستند. دولت کسانی هستند که برای رفاه و آسایش و سلامت مردم خود را به خطر می اندازند نه کسانیکه جان شهروندان را با جنایتهایشان با مرگ و نابودی روبرو می کنند.

  • ورودی و خروجی شهرهای آلوده به کرونا باید بسته شود

    ورودی و خروجی شهرهای آلوده به کرونا باید بسته شود سوری، متخصص اپیدمیولوژی: ▪️در شرایط اپیدمی بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران حتما باید سطحی از قرنطینه اجرا شود. ▪️باید جلوی ورود و خروج به شهرهای آلوده گرفته شود و مناطق کمتر آلوده مصون نگه داشته شوند. ▪️وزارت بهداشت باید قرنطینه را اعلام کند و مدیریت کلان جامعه را بر عهده داشته باشد و نیروهای نظامی و انتظامی اجرا کنند./ ایرنا

  • شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان موافقت نکرد

    شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان موافقت نکرد نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان: ▪️حجم بالای بیماران کرونایی و خالی نبودن ظرفیت بیمارستان‌ها باعث شد که با همکاری سپاه یک بیمارستان سیار 120 تخت‌خوابی در رشت راه‌اندازی کنیم و هم‌اکنون کادر درمانی مستقر در آن آماده خدمات دهی هستند. ▪️از بین 200 نفری که در این مدت در گیلان فوت کردند تنها آزمایش 33 نفر آنها مثبت اعلام شد و جواب تست برخی نیز هنوز مشخص نیست لذا نمی‌توان با قاطعیت گفت تمامی این افراد به‌دلیل کرونا درگذشتند. ▪️طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم./تسنیم ▪️▪️پ.ن: نماینده تام الاختیار اگر ریگی به کفش ندارد چرا دلایل شورای امنیت ملی را علنی اعلام نمی کند تا دیگران هم قانع شوند؟ ▪️مخالفت شورا پشت هر بهانه ای که پنهان شود یک معنا بیشتر ندارد. قرنطینه بدون تامین مالی فرودستان، کارگران، بی ثبات کاران، روزمزدبگیران عملی نیست. همین را نمی خواهند گردن بگذارند. مقاومت در برابر قرنطینه یعنی حاضریم مردم دسته جمعی بمیرند و تمام کادر درمان کشور را هم نابود میکنیم، اما مخارج یک ماه زندگی در قرنطینه را تامین نمی کنیم. مخالفت با قرنطینه همان ادامه کشتار آبان و ساقط کردن هواپیمای مسافربری است؛ همان خط جنایت و تباهی حاکمیت است که به پایان خط رسیده و مثل انگلی از پیکر زخمی و رنجدیده ملت ارتزاق می کنند

  • مردم گیلان تصمیم شورای امنیت ملی را نقض می کنند!

    مردم گیلان تصمیم شورای امنیت ملی را نقض می کنند! ▪️اردوی کار: در حالی که با قرنطینه شهرها و مهار آمد و شد، چین توانست آمار ابتلا به کرونا را بشدت کاهش دهد و بیماری را کاملا مهار کند و ایتالیا برای مقابله به گسترش این ویروس سراسر این کشور را با وجود هزینه های هنگفت اقتصادی قرنطینه کرده است، به گزارش تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفته که «شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان موافقت نکرد.» ▪️عدم موافقت شورای امنیت ملی با قرنطینه گیلان جز اشاغه مرگ و میر بیشتر معنای دیگری ندارد! مردم همانطور که به صورت خودجوش اقدام به بستن شهرها و جلوگیری از ورود مسافران نوروزی کرده اند، تصمیم شورای امنیت ملی را هم برای حفظ جان خود نقض می کنند.

  • نطفه های کمیته مدیریت بحران توسط جوانان در #کرمانشاه در حال شکل گیری است.

    نطفه های کمیته مدیریت بحران توسط جوانان در #کرمانشاه در حال شکل گیری است. سپاه با به انحصار درآوردن کمکهای سازمان جهانی بهداشت لباسهای اهدایی این سازمان را در اختیار گاردهای ویژه در آماده باش خود قرار داده است.

  • تشکیل کمیته های مدیریت بحران در سطح شهر و محلات

    برخلاف میل مافیای سپاه پاسداران، جوانان و مردم پیرانشهر، از ورود کامیونهای حمل کالا و عبور آنها به مرز جلوگیری کردند. تشکیل کمیته های مدیریت بحران در سطح شهر و محلات را در دستور قرار دهیم. دولتی در کار نیست. #kolbarnews @kolbarnews

  • جنایت علیه مردم ایران

    کارگران را بدون ماسک و دستکش راهی کارخانه ها میکنند اما خودشان در جلسه هیئت دولت با ماسک به فاصله بیش از چند متر حضور پیدا می کنند.تقسیم ظالمانه امکانات بهداشتی یعنی این ! جنایت علیه مردم ایران شاخ و دم ندارد.

  • فریبرز رییس‌دانا⁩

    #فریبرز_رییس‌دانا⁩، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران، با علائم مشکوک به ⁧ #کرونا⁩ شبِ گذشته در بیمارستان تهران‌پارس بستری شد.

  • خودمدیریتی

    مردم در #ثلاث‌باوجانی خودشان برای مقابله با #کرونا دست به کار شده‌اند و با همبستگی شهر خود را ضدعفونی کردند. #خودمدیریتی

  • اعتصاب عمومی برای مقابله با کرونا

    #سقز وارد اعتصاب عمومی برای مقابله با کرونا شد. ▪️بیشتر بازار و مغازه‌های سقز تعطیل است و‌مردم در خانه‌هایشان مانده‌اند. #در_خانه_می‌مانیم