ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فارس: اسحاق جهانگیری به کرونا مبتلا شد

اگر خبر این خبرگزاری امنیتی صحت داشته باشد، جهانگیری چهارمین عضو کابینه روحانی است که به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده است.

خبرگزاری فارس اعلام کرد اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری اسلامی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و در قرنطینه است. اگر خبر این رسانه امنیتی نزدیک به سپاه پاسداران صحت داشته باشد، جهانگیری چهارمین عضو کابینه روحانی است که به این بیماری مبتلا شده است.

اسحاق جهانگیری در جلسه چهارشنبه ۲۱ اسفند هیات دولت غایب بود

در روزهای اخیر خبر ابتلای اسحاق جهانگیری به کرونا در برخی رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. دو روز قبل اما روابط عمومی دفتر معاون اول با تکذیب این خبر اعلام کرده بود که جهانگیری در دفتر کارش مشغول کار است. خبرگزاری امنیتی فارس اما سرانجام چهارشنبه ۲۱ اسفند خبر ابتلای جهانگیری به کووید ۱۹ را تایید کرد. فارس علاوه بر اسحاق جهانگیری، اسامی سه عضو دیگر کابینه روحانی را نیز به عنوان کسانی که در دولت به کرونا مبتلا شده‌اند آورده است: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت.

 بر اساس گزارش فارس، اسحاق جهانگیری در قرنطینه است، رضا رحمانی از بیمارستان مرخص شده و دوران نقاهت را می‌گذراند، علی اصغر مونسان نیز در قرنطینه است  و معصومه ابتکار هم در قرنطینه و در حال درمان است.

— خبرگزاری فارس (@FarsNews_Agency) March 11, 2020

آخرین بار اسحاق جهانگیری جمعه ۹ اسفند و پس از پایان پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت حضور داشت. در این جلسه که به ریاست جهانگیری برگزار شد، منصور غلامی، وزیر علوم، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، امیر حاتمی، وزیر دفاع،  محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و همینطور رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی شهر تهران و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت حضور داشتند. گفته می‌شود که پس از این جلسه جهانگیری در منزل تحت قرنطینه و درمان قرار گرفت.

دولت روحانی تاکنون درباره ابتلا و یا عدم ابتلای اسحاق جهانگیری به کرونا سکوت کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه ۲۱ اسفند در سخنانی که در جلسه هیات دولت ایراد کرد نسبت به شایعاتی اطراف خود او و دولتش هشدار داد. روحانی گفت:

«این روزها به شایعات در این زمینه نباید توجه کنیم؛ این شایعات گاهی وقت‌ها در فضای مجازی است و به رسانه‌های داخلی و روزنامه هم سرایت می‌کند و گاهی وقت‌ها به صدا و سیما. نمی‌دانم چگونه شده و یک دیوار حفاظتی و ماسک و چیزی باید بگذارند، به آنها اصابت می‌کند و یک گوینده خبری مثلاً دلش تنگ می‌شود برای رئیس جمهوری و می‌گوید من دو روز است رئیس جمهور را ندیدم. این خوب است و من تشکر می‌کنم از اینکه لطف و محبت دارند. اما همه سر کار خودشان هستند و بدون استثناء در حال تلاشند.»

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به جهانگیری هم اشاره کرد و گفت اگر مشکلی برای او به عنوان رئیس جمهوری پیش بیاید، جلسه ستاد مقابله با کرونا را معاون اول برگزار می‌کند:

«اخیراً بعضی از دوستان نامه نوشتند، بعضی از نمایندگان محترم مجلس و دیگران که من ستاد را به عهده داشته باشم؛ دوستان بدانند حداقل هفته‌ای یک جلسه ستاد با ریاست و مدیریت خود من تشکیل می‌شود؛ در هفته‌ای که الان رو به پایان است، از شنبه جلسه گذاشته بودیم و هفته آینده هم جلسه داریم؛ در ایام تعطیلات عید هم باز جلسه خواهیم داشت؛ خود من جلسات را هفته‌ای یکبار می‌گذارم؛ اگر مشکلی داشتم معاون اول می‌گذارد و خود ستاد ملی به ریاست خود آقای دکتر نمکی به طور منظم در هفته هر چند بار لازم باشد جلساتش گذاشته می‌شود.»

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبر، از نامه علی لاریجانی، رییس مجلس به رهبر جمهوری اسلامی برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا خبر داده و گفته بود خامنه‌ای خواسته است که روحانی مسئولیت را به عهده بگیرد. پزشکیان اما چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت:

«مقصود از این نامه، مصوبات شورای عالی امنیت ملی در موضوع مقابله با کرونا بود.»

اسحاق جهانگیری آخرین بار ۱۷ اسفند در توییتر تولد امام اول شیعیان را تبریک گفته و خواهان آمرزش روح کسانی شده بود که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    تعجب تان نمیشود که چهل سال چه درمجالس و چه درمساجد وچه دررادیو و تلویزون ها و چه درمطبوعات وغیره شعارمرگ برامریکا ومرگ اسرائیل ومرگ براستکبارجهانی و سلام برروسیه وچین سرمی دانند ..که انکارمرگ نه امریکا ونه اسرائیل را کشت بلکه گوینده گان ومریدانی که چنین شعارهائی میدانند ...تعجب تان نمیشود سلام برچین روزی به مرگتان منجرشود؟ سلام برروسیه هم فایده ای نداشت که نه داروئی و نه درمانی ونه حتی تخت بیمارستانی ونه ماسکی برایتان فرستادند؟ وحتی ازوردوتان به روسیه جلوگیری می کند...حالا سپاه پاسداران را خوشحالی فراگرفته است که دولت بی کفایت با ویروس کرونا معدوم شود و مهره های سپاهی دولتی را تشکیل دهند...ازجناب ظریف خندان چه خبر؟