ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ سفرها از اروپا به آمریکا را متوقف کرد

وزیر خارجه آمریکا از بیماری کووید ۱۹ به عنوان «ویروس ووهان» نام برد و اعلام کرد آمریکا این همه‌گیری را به یاد خواهد سپرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه ۱۲ مارس/ ۲۲ اسفند اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع کروناویروس جدید ورود شهروندان اروپایی به مدت ۳۰ روز به خاک آمریکا ممنوع می‌شود. بریتانیا از این قاعده مستثنی است.

دونالد ترامپ بامداد سه‌شنبه ۲۶ شهریور/۱۷ سپتامبر بعد از دیدار و گفت‌وگو با سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد بحرین (عکس: آرشیو)

به گزارش آسوشیتدپرس ترامپ اتحادیه اروپا را متهم کرد که با سرعت نسبت به خطر گسترش ویروس واکنش نشان نداده و مانع از ورود مسافران چینی به خاک کشورهای اروپایی نشده. ترامپ به تأکید اعلام کرد که منشأ کروناویروس جدید در آمریکا مسافران اروپایی هستند که به ایالات متحده سفر کرده‌اند. به این ترتیب بر اساس مصوبه رئیس جمهوی همه پروازها از اروپا به آمریکا از نیمه شب جمعه ۱۳ مارس/ ۲۳ اسفند به مدت ۳۰ روز تعلیق می‌شود این محدودیت شامل بریتانیا نمی‌شود

در آمریکا تاکنون ۱۱۰۰ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ به ثبت رسیده. تعداد کشته‌شدگان هم ۳۷ نفر اعلام شده است. سیاتل مرکز شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکاست. مدارس سیاتل به مدت یک هفته تعطیل شده است.

ترامپ خاطرنشان کرد که دولت او هر اقدامی را که برای حفظ جان شهروندان ضرورت داشته باشد انجام خواهد داد. ترامپ وعده حمایت مالی از کسانی را داد که به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ در قرنطینه به سر می‌برند. رپیس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد کسب و کارهای کوچک از تسهیلات مالیاتی برخوردار می‌شوند.

شاخص‌های سهام در بازرهای اروپا تحت تأثیر سخنان رئیس جمهوری آمریکا حدود ۸ درصد کاهش یافتند و شاخص‌های سهام در بازارهای آمریکا ۴ درصد افت قیمت داشتند.

کارزار علیه چین

در همان حال مقامات وزارت خارجه آمریکا کارزاری را علیه چین به راه انداخته‌اند.  مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکایی‌ها می‌بایست همه‌گیری جهانی ویروس جدید کرونا را به یاد بسپرند به عنوان ویروسی که ساخته چین است. پمپئو از کووید ۱۹ به عنوان «ویروس ووهان» نام برد.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی در بنیاد هریتیج که یک اندیشکده محافظه‌کار در واشنگتن است گفت:

«گزارش‌های شهروندی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت چین پزشکانی را که با این ویروس سر و کار داشتند وادار به سکوت کرد و لاجرم مبارزه با همه‌گیری ویروس دو ماه به تعویق افتاد.»

اوبراین گفت اگر این دو ماه در اثر پنهانکاری‌های دولت چین از دست نمی‌رفت، جامعه جهانی ساده‌تر می‌توانست مانع ازگسترش ویروس جدید کرونا شود.

به گزارش آسوشیتدپرس یک رسانه نظامی در چین ادعا کرده است که کروناویروس جدید یک سلاح بیولوژیکی است که ایالات متحده علیه چین و متحدانش به کار گرفته است.

دولت چین اعلام کرده که با نهادهای بین‌المللی برای مقابله با ویروس جدید کرونا همکاری می‌کند. برخی مقامات سپاه پاسداران هم ادعاهای مشابهی را در روزهای گذشته مطرح کرده‌اند. از سوی دیگر دولت جمهوری اسلامی هم به پنهانکاری برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس متهم شده است. علی مطهری نماینده تهران با صراحت اعلام کرد که ویذوس کرونا قبل از ۳۰ بهمن در ایران شیوع یافته است.

 ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت:

«دولت چین با کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا همکاری تنگاتنگی دارد. ما تیم‌های پزشکی به این کشورها اعزام کردیم و به سایر کشورها هم برای مقابله با ویروس کمک می‌کنیم. ما فقط یک جهان داریم و می‌بایست با هم همبسته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.