ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین خبرها از شیوع کروناویروس در جهان

با گسترش کووید ۱۹ در کشورهای مختلف تدابیر در سراسر جهان نیز افزایش می‌یابد. چندین کشور دست به اقدامات بی‌سابقه زده‌اند و مدارس، رستوران‌ها و اجتماعات را ممنوع کرده‌اند. هزینه‌ها هم بیشتر شده.

کروناویروس در سراسر جهان همچنان گسترش می‌یابد و کشورهای مختلف برای مقابله با آن دست به تدابیر بی‌سابقه‌ای می زنند. مدارس، رستوران‌ها و اجتماعات ممنوع می‌شوند و همزمان هزینه‌ها و بار اقتصادی این اقدامات نیز افزایش می‌یابد.

بیمارستانی در ووهان چین برای مداوای مبتلایان به کرونا. (Photo by STR / AFP)

خبرگزاری رویترز، جمعه ۲۳ اسفند / ۱۳ مارس آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در مناطق مختلف جهان را گزارش داد.  این گزارش را به‌شکل تفکیک‌شده می‌خوانید:

 درگذشتگان و مبتلایان

- براساس گزارش دولت‌ها، بیش از ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

- در چین، به‌عنوان کشوری که شیوع کرونا از آن‌جا آغاز شد، هشت مورد جدید ابتلا گزارش شد. این میزان نسبت به روز قبل از آن که ۱۵ مورد بود کاهش یافته است. بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۱۳ نفر رسید. تعداد جان باختگان ۳ هزار و ۱۷۶ نفر بود که هفت نفر نسبت به روز چهارشنبه افزایش داشت.

اروپا

- لهستان نخستین مرگ در اثر کروناویروس را ثبت کرد. تا کنون ۴۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. عبور و مرور از مرزهای لهستان نیز تحت کنترل قرار گرفته است.

- در یونان نیز اولین نفری که در اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داد ثبت شد. او پیرمرد ۶۶ ساله‌ای بود که در اواخر فوریه از زیارت اماکن مذهبی اسرائیل و مصر بازگشته بود.

- در ایتالیا که اوضاع اقتصادی‌اش در اثر کرونا وخیم‌تر می‌شود، شمار فوتی‌ها از یک‌هزار نفر و تعداد کل مبتلایان به کرونا از ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر عبور کرد.

- در بریتانیا شمار ابتلا به ویروس کرونا ۲۹ درصد افزایش یافت و در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹۰ نفر رسید. ۱۰ نفر تاکنون جان باخته‌اند.

- شمار درگذشتگان در فرانسه به ۶۱ نفر رسید. این تعداد در روز چهارشنبه ۴۸ نفر بود. این کشور از روز دوشنبه همه مهد کودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها را می‌بندد.

- در بلژیک شمار مبتلایان شناسایی شده بسیار سریع افزایش یافته است. تاکنون ۳۱۴ مورد تأیید شده و سه نفر جان باخته‌اند. بر این اساس مدارس، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها تا سوم آوریل بسته خواهند ماند.

- در ترکیه از ۱۶ مارس مدارس به‌مدت یک هفته و دانشگاه‌ها سه هفته بسته می‌مانند و رویدادهای ورزشی تا پایان ماه آوریل بدون تماشاگر برگزار خواهند شد.

- اتریش ورود افراد از ایتالیا را ممنوع کرد و اجتماعات بیش از ۱۰۰ نفر نیز برگزار نخواهند شد. همچنین از هفته آینده مدارس تا ماه آوریل تعطیل خواهند بود. جمهوری چک هم مدارس و دانشگاه‌ها را بست.

- بلغارستان قصد دارد وضعیت اضطراری اعلام کند زیرا موارد تأیید شده ابتلا در این کشور از ۲۳ مورد عبور کرد.

- در برخی ایالت‌های آلمان از جمله زارلند مدارس تعطیل شده‌اند اما تصمیم‌گیری مرکزی درباره تدابیر لازم امروز جمعه ۲۳ اسفند / ۱۳ مارس در نشست مقامات محلی ایالت‌ها گرفته خواهد شد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بار دیگر نسبت به شیوع کرونا هشدار داد و از مردم خواست که در اماکن عمومی و اجتماعات حاضر نشوند. فدراسیون فوتبال آلمان تمامی مسابقات دست یک و دو این کشور را از هفته آینده لغو کرد.

- اوکراین اعلام کرد که اجتماعات و مراسم عمومی را محدود خواهد کرد و مدارس و دانشگاه‌های کی‌یف را خواهد بست.

آمریکا

با شیوع کرونا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور ممنوعیت سفر اروپایی‌ها به ایالات متحده را برای مدت ۳۰ روز صادر کرد. بریتانیا از این قاعده مستثناست.

- پس از آن‌که تست کرونای همسر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در روز پنج‌شنبه مثبت اعلام شد، ترودو به‌مدت دو هفته در قرنطینه خواهند ماند. شمار مبتلایان به کرونا در کانادا به ۱۳۸ مورد رسید که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

- در کوستاریکا که ۲۲ مورد ابتلا ثبت شده است تمامی کلاس‌های دانشگاه‌ها به حالت تعلیق در آمدند.

آسیا

- کره جنوبی در روز جمعه برای اولین بار از زمان شیوع کرونا در ماه ژانویه بهبودهای بیشتری از درمان مبتلایان جدید گزارش داد. این کشور ۱۱۰ مورد جدید ابتلا را در مقایسه با ۱۱۴ مورد روز قبل ثبت کرده است. آمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۷ هزار و ۹۷۹ مورد رسیده است.

- براساس اعلام سازمان ملل، روز پنج‌شنبه تست کرونای یک دیپلمات زن فیلیپینی در این سازمان مثبت ارزیابی شد.

- یک پیر ۸۰ ساله به چهارمین بیمار مبتلا به کرونا در هنگ‌کنگ تبدیل شد که به علت این بیماری درگذشت.

- استان هوبئی چین اعلام کرد که کارگران حمل و نقل عمومی در ووهان و کسانی که در مراکز تهیه لوازم پزشکی و وسایل مورد نیاز روزانه کار می‌کنند می‌توانند به همراه برخی از صنایع که در زنجیره تأمین ملی یا جهانی مؤثرند، به سر کار خود بازگردند.

- هند گفت در تلاش برای جلوگیری از شیوع کروناویروس بخش اعظم صدور ویزا به این کشور را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

- شمار کامل مبتلایان به کرونا در ژاپن از یک‌هزار و ۳۸۰ نفر عبور کرد.

- تایلند پنج مورد دیگر ابتلا به کرونا را ثبت کرد. مجموع کل مبتلایان در این کشور به ۷۵ نفر رسید.

- چند هفته پس از آن‌که ویتنام اعلام کرد که همه ۱۶ مورد مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند، پس از فرود یک هواپیما از بریتانیا شمار مبتلایان رو به افزایش است.

خاورمیانه و آفریقا

- عربستان سعودی ۱۷ مورد جدید ابتلا را کشف کرد که ۱۱ مورد آن‌ها مصری بودند.

- ایران از مرگ ۷۵ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. بدین ترتیب شمار جان‌باختگان در این کشور ۴۲۹ نفر رسید که در خاورمیانه از همه کشورها بیشتر است.

- گابن و غنا روز پنج‌شنبه اولین موارد ابتلا به کرونا را ثبت کردند و به‌ترتیب به نهمین و دهمین کشور جنوب صحرای آفریقا تبدیل شدند که در آن‌ها کروناویروس شیوع پیدا کرده است.

- روز پنج‌شنبه آفریقای جنوبی اولین مورد از انتقال موضعی ویروس کرونا را اعلام کرد.

استرالیا

- دولت استرالیا گفته است که می‌تواند ۱۷,۶ میلیارد دلار (۱۱,۴ میلیارد دلار آمریکا) به اقتصاد کشور وارد کند تا از شیوع کرونا جلوگیری کند.

وضعیت اقتصادی

- دولت اندونزی برای حمایت از اقتصاد خود بسته‌های محرک ۱۲۰ تریلیون روپیه (۸,۱ میلیارد دلار) آماده کرده است زیرا شیوع کرونا فعالیت‌های جهانی را مختل کرده است.

- اسپانیا چهار شهر را در قرنطینه قرار داد و اقدامات لازم برای مقابله با تأثیرات اقتصادی را اعلام کرد.

- جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت این کشور برای مبارزه با شیوع کرونا یک میلیارد دلار (۷۲۸ میلیون دلار آمریکا) هزینه می‌کند و آماده انجام اقدامات بیشتری است.

- در ایتالیا، جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که ایتالیا هزینه‌های کمک به اقتصاد را افزایش می‌دهد و ۲۵ میلیارد یورو (۲۸,۳ میلیارد دلار) برای مقابله با بحران رو به رشد اختصاص می‌دهد.

بازارها

- بازارهای سهام جهانی سقوط کردند. هراس از کروناویروس تقریباً در تمامی بخش‌های اقتصادی تأثیر منفی گذاشته است. صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارش جدیدی گفته است خسارت‌های اقتصادی ویروس کرونا با هیچ بحران دیگری قابل مقایسه نیست و آسیب‌های اقتصادی این ویروس، تا کنون از بحران مالی جهانی در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ نیز شدیدتر بوده است.

لغو مراسم و اجتماعات

-  یک روز پس از آن‌که دونالد ترامپ گفت توكیو باید به دلیل شیوع کرونا المپیک را به تعویق بیندازد، مقام‌های ارشد دولت ژاپن گفتند تصمیم دارند المپیک «مطمئن و ایمن» برگزار کنند. پیش از این وزیر المپیک ژاپن گفته بود به دلیل ویروس کرونا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ احتمالاً با تأخیر برگزار می‌شود. مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو در پشت درهای بسته در المپیای باستانی روشن شد.

- شرکت والت دیسنی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از این آخر هفته تا پایان ماه می‌خواهد پارک‌های موضوعی خود در کالیفرنیا، فلوریدا و پاریس را ببندد.

- - تأثیر ویروس کرونا بر ورزش با لغو مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک استرالیا به نیمکره جنوبی نیز کشیده شد.

- نشست بزرگ دو سالانه سازمان تجارت جهانی که قرار است در ماه ژوئن در قزاقستان برگزار شود لغو شد.

- کنسرت بعدی باب دیلن در ژاپن به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد.

- هند دستور داد مسابقات آتی بین‌المللی کریکت در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر برگزار شود.

- اتحادیه ملی بسکتبال (NBA)، لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا و معتبرترین لیگ بسکتبال جهان، روز چهارشنبه پس از آن‌که تست کرونای اوتا جز، یکی از بازیکنان بسکتبال مثبت ارزیابی شد، اعلام کرد که مسابقات فصل را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند.

- جلسه وزیران کشاورزی و آب «گروه۲۰» که ۱۷ تا ۱۹ مارس در عربستان سعودی برنامه‌ریزی شده بود به تعویق افتاد.

- فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) کنگره سالانه خود را که قرار بود در ماه ژوئن در اتیوپی برگزار شود به مدت سه ماه به تعویق انداخت.

- مسابقات قهرمانی اسکیت جهان که قرار بود از ۱۶ تا ۲۲ مارس در مونترال کانادا برگزار شود، لغو شد.

- فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، مسابقات قهرمانی اروپا را از آوریل به ژوئن منتقل کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بدون شک نتنها انسان ها درشیوع وگسترش ویروس کرونا سهم دارند بلکه ذرات وغبارهائی که با جرانات کنوکسیون وچرخشی هوائی آنهم درسطح تمام کره زمین سهم بسزائی داشته ودارند...بارها درگزارشات سازمان هوا شناسی درآلمان خبر از ریزش ریزگردهائی همچون ماسه های بسیارنرم و سبک از صحرای عربستان و کویرهای کشورهای اقریقائی در سطح کشورآلمان است که بسیارتعجب اور هم می باشد و بدفعات هم می گویند که این ریزگردها حامل میکروب ها هم هستند !!!درقشر هوائی بالای ابرها جریانات هائی معروف به استریم هستند که گاه سرعت آنها به بیش ازدوهزارکیلومتر درساعت میرسد واین جریانات هوائی استریمی هم نیم کره جنوبی وهم درنیم کره شمالی کره زمین درجریان بوده ومی باشد وگردش کره زمین هم به انها سرعت مطلبوب را می بخشد ...دردوران جنگ جهانی دوم ژاپنی ها برای بمباران کردن امریکا بالن هائی مملو مواد منفجره را ازطریق استریم هوائی به امریکا فرستادند...حالا اگر ویروس ها ومیکروب ها سواربرگردوغبار وناشی ازگرم شدن کره زمین و برانگیخته شدن کنوکسیون های گرمائی سوار برجریانات استریمی شوند بدون شک درسطح تمامی کره زمین پخش خواهد شد..