ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای مسلح مدیریت کرونا در ایران را به عهده گرفتند

در نخستین اقدام نیروهای مسلح خیابان‌ها، جاده‌ها و فروشگاه‌ها را خلوت می‌کنند. بسیج نیروهای داوطلب برای جایگزین کردن کادر خسته مراکز درمانی هم در دستور کار است.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت در نخستین اقدام نیروهای مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران ظرف ۲۴ ساعت آینده «روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها» را با  انجام خواهند داد. رصد مردم از طریق یک سامانه نرم‌افزاری، بسیج بازنشستگان و داوطلبان برای کمک به کادر درمانی و تأمین تجهیزات مورد نیاز و همچنین احداث درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی در دستور کار قرار دارد.

سرلشکر محمد باقری

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شامگاه پنجشنبه ۲۲ اسفند با صدور فرمانی به رییس ستاد کل نیروهای مسلح دستور داد برای مقابله با کرونا در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» ایجاد کند. خامنه‌ای در این فرمان گفت: «این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال حمله‌ بیولوژیکی بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته باشد.»

همزمان وزارت بهداشت اعلام کرد که تا ظهر جمعه ۲۳ اسفند تعداد مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در ایران به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر رسیده است. سرلشکر سید محمد باقری بعد از پایان نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران تدابیری را که قرار است نیروهای مسلح برای مهار شیوع ویروس کرونا در ایران به کار ببندد در میان گذاشت. این اقدامات عبارت‌اند از:

    این سامانه در وزارت بهداشت طراحی شده و می‌بایست تا حداکثر ۱۰ روز آینده فعالیت خود را آغاز کند. افراد مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ می‌بایست از طریق این سامانه شناسایی شوند. آن‌ها در درمانگاه‌های ثابت و سیار برای معاینات بالینی بستری می‌شوند.

      به گفته باقری، وزارت دفاع خط تولید تجهیزات بیمارستانی از جمله ماسک تخصصی ان ۹۵ و تولید کیت تشخیص را ایجاد کرده و از اصناف هم برای تولید ماسک‌های معمولی کمک می‌گیرد.

        کادر درمانی در ۲۰ روز گذشته شبانه‌روز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایران به ویژه در کانون‌های شیوع بیماری کووید ۱۹، در استان‌های تهران، مرکزی، قم، اصفهان، گیلان و مازندران مشغول کارند. باقری اعلام کرد که بسیجی‌ها، سربازان متخصص، پزشکان و پرستاران بازنشسته و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی برای جایگزین کردن کادر خسته بسیج می‌شوند. داوطلبانی که آموزش ندیده‌اند، به مدت دو هفته آموزش می‌بینند که به کمک پرستاران بیایند.

          همچنین کمیته انتظامی امنیتی قرارگاه بهداشتی درمانی نیرو‌های مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها را انجام خواهد داد. به گفته باقری این کار هم ظرف ۲۴  ساعت آینده انجام خواهد شد.

          ۷۰ درصد ظرفیت بیمارستانی نیرو‌های مسلح نیز به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص داده می‌شود.

          در نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح، علاوه بر رئیس ستاد،  فرماندهان کل ارتش و سپاه پاسداران، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج، رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیرو‌های مسلح و معاونان ستادکل نیرو‌های مسلح حضور داشتند.

          روز گذشته وزیر بهداشت از بی‌توجهی مردم به شیوع کرونا در ایران انتقاد کرده بود. جامعه جراحان ایرانی با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داده که ویروس کرونا به دلیل دولت ناکارآمد و جامعه ناباور قربانیان بسیاری خواهد گرفت.

          بیشتر بخوانید:

          این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

          آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

          .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

          توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

          نظر بدهید

          در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

          نظرها

          • الهه راوند

            از پس گشنه صفت هستن به هر خانوار ۲۰۰ میدن آخه ۲۰۰ فقط پول یه وعده غذایی شما هم نمیشه خجالت بکشید.

          • چهره هیولایی سرمایه داری

            بعد از 40 سال حکومت دینی، از بزرگترین قربانیان- اخلاق است- نمونه اش گرانفروشی و احتکار.... و بیرحمی وحشتناک اهالی تجارت و کسبه است. حتی در این وضع کسادی بازار، همچنان گرانفروشی و انواغ تقلب و کلاهبرداری را ادامه میدهند. چهره هیولایی سرمایه داری تحت حکومت دین سالار!!!

          • رضا

            تو این 20 روزه 10 هزار جور حرف زدند... این هم مهملی بر روی بقیه ی مهملاتشان!

          • sattar beheshti

            حکومت دروغ و تکذیب شیوع کورونا را به استهزا می گیرد و اعلام می کند که این ویروس چندان خطرناک نیست. سپس با دیدن نتایج حماقت اش، روش سرکوبگرانه را برای مقابله با رشد و گسترش این ویروس در پیش می گیرد!. خامنه ایِ با صدور فرمان نظامی برای مقابله با حمله ی بیولوژیکی کورونا!، دستگاه سرکوبگرش را به حرکت در آورده تا با بزن و بگیر و ببند، با مبتلایان به کورونا مبارزه کند!. پاسدار باقری به عنوان مجری طرح سرکوب اعلام کرده که در قدم نخست با رصد ملی، به شناسایی بیماران و افراد مشکوک به داشتن بیماری، و حبس و ایزوله کردن آن ها اقدام خواهد کرد. علاوه بر این با روش های سرکوبگرانه ی نظامی طی ۲۴ ساعت آینده به خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها خواهد پرداخت!. کاریکه کره شمالی کرد و افراد مبتلا را کشت !

          • حقیقتگو

            حکومت آخوندی دانسته وواقف است که ویروس کرونا نیازی به مدیریت ندارد و ویروس هم بدون مدیریت چنین شکل و شمایلی به کارش ادامه میدهد و ادامه خواهد داد ...ولی رژیم آخوندی و ارگان های حکومتی و سپاه پاسداران دانسته که با خطر تظاهرات اکثریتی مردمی مواجه خواهند شد تحت عنوان مدیریت ویروس کرونا درحقیقت خفقان و استبداد و ضرب و شتم و نارضایتی عمومی و دستگیرهای انچنانی را مدیریت خوهند کرد ...اقشارکم درآمد و مقروض به بانک ها و نداشتن هیچ اندوخته مالی و حتی نداشتن توانائی درپرداخت اجاره و هزینه زندگی که حالا دچاربیماری ها روحی وروانی شده اند و باید به فاجعه علی خامنه ای تن دردهند همچون بمبی می ماند که هرلحظه امکان انفجارش میرود...

          • کیوان

            طبق معمول و‌‌‌ به روال همبشگی پاسخ نظام‌ به کرونا هم‌ میلیتاریستی است . همانگونه که برای مهار تورم یا کنترل نرخ ارز تا نرخ‌‌ سیب زمینی پیاز و مبارزه با اعتراضات صنفی یا برخورد با بدحجابی به باتوم‌ درمانی می پردازد .

          • نام مستعار

            چه اموری در ایران در اختیار سپاه نیست؟ انشاالله بزودی باقری هم سقط شه.

          • ٱیت.... شنگولیان

            بسم الله تعالی اسم مبارزه با مردم کوچه و بازار برای رد گم کردن عوض شده .بدستور حضرت آغا برای رد گ"مدیریت کرونا در ایران" رد گم کردن شده "مدیریت کرونا در ایران" تا در سربنیست کردن معترضین آتوئی بدست معاندان نظام مقدس اسلامی معاندان نظام مقدس در بلاد کفر داده نشود.البته با تبلیغ و بزرگنمائی راحتتر بتوان حضرت آغازاده آغ مجتبی جان گوگولی مگولی رو بعداز بهبودی از بیماری کرونا بتخت سلطنت ولایت وقیه نشاند. السلامم و علیکم برحمت الله و برکاته

          • reza

            مگر در حکومت نظامی خلافت شیعه کاری هم مانده که نظامی ها انجام ندن؛همه امور مملکت دست نظامی هاست.