ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: صنایع خودرو به تعطیلی کارخانه یا خرید تجهیزات بهداشتی تن نمی‌دهند

کرونا در حال پیشروی است اما کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی‌ها نه امکانات بهداشتی و پیشگیرانه در اختیار کارگران قرار می‌دهند و نه حاضر به تعطیل کردن موقت کارگران هستند.

کرونا در حال پیشروی و تهران یکی از مراکز بحران است اما مدیران کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی‌ها نه امکانات بهداشتی و پیشگیرانه در اختیار کارگران قرار می‌دهند، و نه حاضر به تعطیل کردن موقت کارگران هستند. هرچند خبرهایی از ابتلای کارگران خودروسازی از جمله ایران خودرو به کوید ۱۹ و مرگ بر اثر این بیماری منتشر شده است.

کارگران ایران خودرو ــ عکس زینتی است

کارگران ایران خودرو در روزهای گذشته اعتراض کرده‌اند که بسته‌های بهداشتی در اختیار آن‌ها قرار نگرفته و تنها کارکنان حراست شرکت دستکش و ماسک در اختیار دارند. تعداد سرویس‌های بهداشتی کارخانه کم است و بهداشت لازم برخوردار نیستند. حمل و نقل کارگران با اتوبوس و کار در سالن‌های پرجمعیت خطر آلوده شدن آن‌ها به کرونا را افزایش داده است.

مجتبی حاجی‌ز‌اده، رئیس «اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی» جمعه ۲۳ اسفند در این زمینه به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت صنعت خودروسازی با این که به ثروتمندترین صنعت کشور تبدیل شده اما امکانات لازم را برای پیشگیری از ابتلای کارگران اختصاص نداده‌اند. برخی از آن‌ها به صورت نیمه‌تعطیل کار می‌کنند و برخی دیگر از کارگران خود خواسته‌اند تا ۲۸ اسفند سرکار حاضر شوند.

رئیس «اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی» افزود:

«زمانی که به انداز‌ه‌ کافی در شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی، تجهیزات بهداشتی نداریم و نمی‌توان سلامت کارگران را تضمین کنیم، چرا باید آنها را به اجبار برای کار کردن متقاعد کنیم. حداقل فایده مرخصی دادن به کارگران قطعه‌‌سازی و خودروسازی‌ها این است که صدها هزار کارگر به خانه می‌روند و «خود قرنطینگی» را انجام می‌دهند که در نتیجه فشار موجود از روی دوش دولت برای قرنطینه کردن شهرها، برداشته می‌شود».

ایلنا به نقل از «یک منبع آگاه» نوشته است در جلسه روز پنجشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در رابطه با تاثیرات ویروس کرونا بر صنایع، خبر مرگ یکی از کارگران ایران خودرو بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا اعلام شده اما روابط عمومی شرکت ایران خودرو حاضر به توضیح در این باره نیست.

کارخانه ایران خودرو جمعه ۲۳ اسفند اعلام کرد از روز شنبه آینده خطوط تولید این کارخانه تا پایان تعطیلات نوروز تعطیل و برای انجام تعمیرات بنیادی در اختیار کارکنان بخش خدمات فنی خود قرار می‌گیرد. چنانچه از بیانیه ایران خودرو پیداست کارکنان بخش خدمات فنی این کارخانه تمام ایام تعطیلات نوروز هم باید کار کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    جمهوری اسلامی؛ «گورهای آهکی» سهم مردم از آبادی دنیا و آخرت! - واشنگتن پست به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد در گورستان‌های نزدیک قم، گودال‌هایی به وسعت یک زمین فوتبال برای دفن دستجمعی جانباختگان کُروناویروس حفاری و آماده شده است. - مایک پمپئو خطاب به خامنه‌ای: آقای خامنه‌ای می‌داند که بهترین دفاع بیولوژیکی از مردم ایران، گفتن حقیقیت در مورد ویروس ووهان (کُرونا) در زمانی بود که از چین به ایران رسید و شیوع پیدا کرد. - بهرام پارسایی نماینده مجلس: سازمان هواپیمایی در کنار ماهان‌ایر متهم ردیف اول ورود کرونا به کشور است. من معتقدم اگر بر فرض توقف پروازها به قطع ارتباطات اقتصادی ایران با چین می‌انجامید باز هم می‌ارزید به این مشکلی که امروز گریبانگیر کشور شده است. - روز که خمینی نخستین سخنرانی خود را در خاک سرزمینی که آمده بود تا بر آن حکم براند، در یک قبرستان انجام داد، و در سخنان پوچ و توخالی وعده‌ی «مرفه کردن زندگی مادی و معنوی» و «ساختن مسکن» و «مجانی شدن آب و برق و اتوبوس» می‌داد، همزمان تاریخ نقشی از آینده ایران تحت سلطه‌ی نظام جدید را به همگان یادآوری کرد: مرگ و نابودی و گورستان! - امروز پس از ۴۱ سال وسعت «گورهای آهکی» بیماران جانباخته از ویروس کُرونا را از فضا و ماهواره نیز می‌توان دید!

  • Neda

    «رابرت دنیرو» هنرپیشه سرشناس آمریکایی با انتشار ویدیوی حمله بسیجی وحشی به یکی از بانوان هموطنمان به دلیل حجاب نوشته؛ در روز روشن در ایران زنی که در حال راه رفتن در خیابان بود به دلیل حجابش، مورد حمله و آزار و اذیت فیزیکی یکی از گماشتگان رژیم ایران قرار می گیرد. اگر در آینده گفتند که حجاب اجباری مشکل بزرگی نیست، این فیلم را به آنها نشان دهید. بسیاری از زنان ایرانی با این مسئله روبرو هستند!

  • Pouya Bakhtiari

    - حرف مردم ایران : چرا دولت و نهادهای نظامی و امنیتی جلوی پروازهای ماهان به چین را نگرفتند؟ چرا بلافاصله قم و شهرهای آلوده قرنطینه نشدند؟ چرا در حالی که مردم در ایران با کمبود ماسک و اقلام بهداشتی روبرو بوده‌اند آنها را برای خوش‌خدمتی به چین ارسال کردند؟ در حالی که دولت از جمله روحانی و سعید نمکی وزیر بهداشت گفتند تمام پروازها به چین لغو می‌شود چرا حمید عرب‌نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان سر از دفتر سفیر چین در تهران در آورد و برای ادامه همکاری با دولت پکن اعلام آمادگی کرد؟! -پاسخ سخنگوی وزارت خارجه ایران به پیشنهاد کمک ترامپ: پزشک آمریکایی نیاز نداریم!! جواد ظریف :«اکنون همان مقام آمریکایی با بی شرمی تمام تا آنجا پیش رفته که علنا ارسال دارو برای مردم ایران را به گروگان خود گرفته؟!! و فروش دارو را به زیاده خواهی‌های غیرقانونی و نامربوط مشروط کرده است!!. - مایک پمپئو، پیش از این، به طور رسمی به ایران پیشنهاد کمک داد و ابراز امیدواری کرد که این کشور پیشنهادش را بپذیرد. اما مقامات حکومت فریب، با رد این پیشنهادها خواستار لغو تحریم‌ها شدند. این در حالی است که جمهوری اسلامی، از صندوق بین‌المللی پول، پنج میلیارد دلار کمک درخواست کرده است(برای ارسال موشک به عراق و یمن و لبنان و افغانستان و...)!. - نه تنها شهرها قرنطینه و اماکن مذهبی تعطیل نشد بلکه ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، این روش را ناکارآمد و مربوط به قبل از جنگ جهانی اول دانست!.