ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت بریتانیا با برگزاری اجلاس پنج عضو دائمی شورای امنیت

پوتین پیشنهاد برگزاری نشست رهبران پنج کشور عضو دائم شورای امنیت را برای بررسی مشکلات جهان در سال ۲۰۲۰ ارائه داده بود. بریتانیا به‌عنوان آخرین کشور با این اجلاس موافقت کرد.

بریتانیا اعلام کرد که با طرح ولادیمیر پوتین برای برگزاری اجلاسی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به‌منظور گفت‌وگو درباره صلح، امنیت بین‌المللی و مشکلات جهان موافق است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد - عکس از خبرگزاری فرانسه - AFP PHOTO / HECTOR RETAMAL

به‌گزارش رویترز، سفارت بریتانیا در مسکو جمعه ۲۳ اسفند / ۱۳ مارس موافقت خود را با برگزاری نشست رهبران پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی مشکلات جهان در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

سفارت بریتانیا در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده آورده است که «بریتانیا در کل از ایده دیدار بین سران کشورهای عضو دائم شورای امنیت‌ با هدف بحث در مورد مشکلات مربوط به صلح و امنیت بین‌المللی حمایت می‌کند. ما برای گفت‌وگو در مورد جزئیات بیشتر در مورد این پیشنهاد با دولت روسیه در تماس هستیم.»

سخنگوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز اعلام کرد که او نامه‌ای از طرف روسی دریافت کرده است که به طور رسمی «در موعد مقرر» به آن پاسخ خواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بهمن‌ماه گذشته (ژانویه) در کنفرانس بین‌المللی هولوکاست و قربانیان جنگ جهانی دوم در اسرائیل، ایده نشست رهبران چین، آمریکا، بریتانیا، فرانسه و روسیه، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کرده و گفته بود کشورهای بنیانگذار سازمان ملل که سهم اصلی در شکست متجاوز در پایان جنگ جهانی دوم و ایجاد سازوکار حل مشکلات پس از جنگ را داشتند، اکنون نیز نقش مهمی در جست‌وجوی پاسخ‌های جمعی برای چالش‌های پیش روی جهان حاضر ایفا می‌کنند.

پوتین از این کشورها خواسته بود تا برای بحث درباره صلح و امنیت جهانی اجلاس ویژه‌ای تشکیل دهند.

فرحان حق، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل، از هرگونه تلاش برای برگزاری گفت‌وگو بین نمایندگان پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت استقبال کرد و در پی آن چین و فرانسه نیز با این نشست موافقت کردند اما لندن گفت تنها در صورتی پیشنهاد پوتین را می‌پذیرد که واشنگتن آماده شرکت در چنین اجلاسی باشد.

پس از آن، یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور مایل به دیدار با رهبران روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه با هدف گفت‌وگو درباره کنترل تسلیحات است.

بدین ترتیب بریتانیا آخرین کشور از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است که با این پیشنهاد موافقت می‌کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه اعلام کرد که بریتانیا علاقه خود را به طرح ولادیمیر پوتین ابراز داشت و بهترین مکان برای این نشست می‌تواند هفتادوپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد باشد که قرار است ۱۵ تا ۳۰ سپتامبر در نیویورک برگزار شود.

پسکوف افزود این نشست پیشنهادی مسیری طولانی خواهد داشت و صحبت از ایجاد تغییرات در اثر کروناویروس زودرس است.

تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در سراسر جهان روز جمعه ۲۳ اسفند / ۱۳ مارس از پنج هزار نفر و شمار مبتلایان به این ویروس از ۱۴۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دخو

    طبقات حاکم این پنج کشور دلیل اصلی تمامی بی امنیتی, بی ثباتی و بی عدالتی در جهان هستند. این پنج کشور بزرگترین تولید کنندگان ابزار آلات پیشرفتهء جنگی در جهان می باشند, و اساسی ترین مداخله گران در امور کشورهای جهان و همدیگر اند. حالا این تبهکاران بین المللی میخوان بیان و بعد از این همه جنایتهاشون بازم برای مردم جهان تعیین تکلیف کنند. به قول مش قاسم, خدا آخر عاقبت همه ما را به خیر کند!