ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عشق در دورهٴ کرونایی:‌ رادیو محله بیروت برای زمان قرنطینه

رادیوی آنلاین مشارکتی در بیروت: «ما چپ و راست عشق توزیع می‌کنیم. چرا که در این روزها، همه‌ی ما نیازمند عشقیم. تنها چیزی که کم داریم، بوسه و بغل است. اما شاید آنها را وقتی که به ما گوش می‌کنید، حس کنید.»

«ما چپ و راست عشق توزیع می‌کنیم. چرا که در این روزها، همه‌ی ما نیازمند عشقیم. تنها چیزی که کم داریم، بوسه و بغل است. اما شاید آنها را وقتی که به ما گوش می‌کنید، حس کنید.»

این جمله‌ها را «چندتا دوست» در محله زقاق بلاط بیروت نوشته‌اند. آنها یک رادیوی آنلاین مشارکتی به اسم «رادیو محله» در دوران شیوع ویروس جدید کرونا راه‌ انداخته‌اند تا به کسانی که در قرنطینه اند، عشق برسانند: «رادیو محله یک رادیوی مشارکتی است در دورانی که مشارکت به خاطر زندگی در قرنطیه دشوار شده است.»

تصویری از صفحه رادیو محله بیروت

بیماری کرونا (covid-۱۹) اکنون بیش از ۱۵۹ هزار تن را در ۱۵۵ کشور و قلمرو در سرتاسر جهان مبتلا کرده و جان پنج هزار و ۹۶۰ تن را گرفته. چین، ایتالیا، ایران و کره جنوبی، به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان را دارند.

به بسیاری توصیه شده که در صورت مشاهده علائمی همچون تب و سرفه خشک خود را در قرنطینه قرار دهند. کسانی که در ارتباط با بیماران شناخته‌شده بوده اند، در قرنطینه قرار می‌گیرند. روش اصلی مقابله با کرونا «فاصله‌گیری اجتماعی» اعلام شده است. روشی که هزینه‌ی آن دورشدن بدن‌ها از هم و کم‌شدن عاطفه‌های انسانی است.

با وجود این، ابتکارعمل‌های محلی اینجا و آنجا برای ادامه همدلی و همبستگی اجتماعی سر برآورده اند که ربطی به دولت‌ها ندارند: مثل رقصیدن ایرانی‌ها در مکان‌های خصوصی و عمومی با ماسک و دستکش، یا رادیو محله بیروت برای دوران قرنطینه.

چند هنرمند رادیو محله در «مانشن» در بیروت زندگی می‌کنند؛ خانه‌هایی قدیمی که هنرمندان در بیروت اتاق‌های آنها را با قیمت ارزان اجاره می‌کنند و به استودیو یا محلی زندگی‌ تبدیل‌شان می‌کنند.

رادیو محله برنامه‌هایش را این‌طور توصیف می‌کند:

«برنامه ما کاملاً خودجوش است. ما موسیقی را به اشتراک می گذاریم که دوست داریم به ان گوش کنیم، ما کتاب می‌خوانیم و پیام‌های صوتی مادرهایمان را پخش می کنیم. چیزهایی از آرشیو ایستگاه‌رادیوهای تاریخی و غیره. شما ما را در حالی خواهید شنید که به دوستان‌مان در بیروت و خارج آن سلام می‌کنیم.»

شوندگان زیادی از لبنان، ایران،‌ افغانستان، پاکستان، کشورهای اروپایی و ... برای این رادیو موسیقی‌های درخواستی‌شان را روی یک صفحه دراپ‌باکس آپلود می‌کنند، پیام می‌فرستند، یا متن می‌خوانند. یک‌شنبه‌ صبح موسیقی کسانی همچون هایده و گوگوش و احمد ظاهر با فایل‌های ارسالی شنوندگان پخش شد. به قول رادیو محله، هدف این است که «با سرعتی کم، موسیقی بشنویم.»

این رادیو در لینک زیر در دسترس است:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.