ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در جهان: حجاج ترکیه پس از بازگشت از مکه قرنطینه شدند

کرونا همچنان پیش می‌رود. دولت‌ها مقررات سخت‌گیرانه و محدودیت‌های بیشتری برای کنترل این بیماری اجرا کردند. در ترکیه اما فاش شد که یک گروه از حجاج این کشور تازه از مکه برگشته و قرنطینه شده‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان همچنان افزایش می‌یابد و دولت‌ها نیز بر سخت‌گیری‌ها و تدابیر حفاظتی می‌افزایند. در تازه‌ترین خبرها؛ آلمان مرزهایش با چند کشور را بست، رئیس جمهوری لبنان وضعیت اضطراری اعلام کرد. در اسپانیا تنها در یک روز شمار مبتلا شدگان ۲۰۰۰ نفر افزایش یافت. در ترکیه حجاج بازگشته از مکه در دو خوابگاه دانشجویی قرنطینه شدند. در ایتالیا قرنطینه همچنان ادامه دارد. مردم شبها از میان پنجره و یا بر بالکن خانه‌هایشان آواز دستجمعی می‌خوانند. با این حال از ظهر دیروز تا امروز ۳۶۸ نفر دیگر در این کشور بر اثر کرونا جان دادند.

روزهای کرونایی در ایتالیا، پیش از آنکه همه قرنطینه شوند. رم فوریه ۲۰۲۰ Photo by Andreas SOLARO / AFP

شمار مبتلا شدگان به ویروس کرونا در اسپانیا تنها در یک روز ۲۰۰۰ تن افزایش یافت. شمار فوتی‌های این بیماری نیز ۱۵۲ مورد افزایش داشت. بر این اساس تا به حال ۷۷۰۰ مورد ابتلا به این ویروس در اسپانیا شناسایی شده است. کرونا در اسپانیا تا به حال جان ۲۸۸ نفر را گرفته است. دولت اسپانیا از شامگاه شنبه ۲۴ اسفند/ ۱۴ مارس مقرارت تازه‌ای برای مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ به اجرا گذاشت. نخست وزیر اسپانیا شامگاه شنبه در تلویزیون وضعیت اضطراری اعلام کرد و گفت که به مدت ۱۵ روز تمامی مناطق قرنطینه خواهند شد و ممکن است که تمدید شود.

ماراتن بارث در  بریتانیا لغو نشد

در بریتانیا با وجود تعطیلی لیگ برتر فوتبال و مسابقات ورزشی، مسابقات دو نیمه مارتن باث برگزار شد. وزیر بهداشت بریتانیا هم به بی‌بی‌سی گفت که از سالمندان خواسته می‌شود برای مدت طولانی در خانه بمانند. پیش از این نیز مسابقات لیگ برتر فوتبال بریتانیا به مدت سه هفته تعطیل شده بود. شمار فوتی‌های کرونا در بریتانیا تا ظهر شنبه ۲۴ اسفند/ ۱۴ مارس ۲۱ نفر اعلام شده است. با این حال دولت بریتانیا به پنهان کردن آمار واقعی متهم است.

آلمان‌ مرزهایش با چهار کشور را بست

در آلمان نیز از شامگاه شنبه ۱۴ مارس مقررات تازه‌ای وضع شد. مهدکودک‌ها، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل شدند، کافه‌ها، سالن‌های موسیقی، تئاتر و برنامه‌های عمومی با بیش از ۵۰ شرکت کننده ممنوع اعلام شد. در برخی ایالت‌ها نیز محدودیت‌های بیشتری اعمال خواهد شد

دولت آلمان امروز اعلام کرد؛ مرزهایش با فرانسه، سویس و اتریش را می‌بندد. هنوز مشخص نیست که این محدودیت تا چه زمانی اعمال خواهد شد.

حرکت قطارهای بین شهری در آلمان نیز قرار است از سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته محدود شود.

مراکش پروازهای خارجی را لغو کرد

دولت مراکش هم تمامی پروازها به مقصد دیگر کشورها را لغو کرد. همچنین هیچ پرواز خارجی اجازه ندارد در فرودگاه‌های این کشور فرود آید. این تصمیم پس از شناسایی ۲۸ مورد ابتلا به کرونا و مرگ یک تن از آنها به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس گرفته شده است.

یونان راه‌های ارتباطی با مقدونیه و آلبانی را بست

در یونان نیز از صبح امروز برنامه‌های سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا اعمال شده است. بر این اساس تمامی مسیرهای حرکتی زمینی، هوایی و دریایی به مقدونیه و آلبانی مسدود شده است. علاوه بر این پروازهای هوایی به مقصد و یا مبداء اسپانیا نیز ممنوع است. این محدودیت‌ها اما شامل شهروندان یونانی و یا کسانی که اقامت این کشور را دارند، نمی‌شود و آنها اجازه دارند به خانه‌هایشان بازگردند.

ترکیه: لغو ملاقات با مرکل و مکرون، قرنطینه حجاج

در ترکیه ملاقات رجب طیب اردوغان با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امائوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه  در باره پناهجویان در مرز یونان و ترکیه که قرار بود سه‌شنبه ۱۷ مارس برگزار شود، لغو شده است. به گزارش رسانه‌های آلمان گفت‌وگوهای سه جانبه میان این مقام‌ها به صورت ویدئو کنفرانس انجام خواهد شد.

در ترکیه همچنین ۵۳۰۰ تن از شهروندان این کشور که به مکه سفر کرده بودند در خوابگاه‌های دانشجویی در قونیه و آنکار قرنطینه شدند. رئیس اداره دیانت ترکیه گفته است که در صورتی که این زائران علائم ابتلا به کروبی داشته باشند به مراکز درمانی منتقل خواهند شد. دولت ترکیه فاش نکرده که این افراد چه زمانی به عربستان سعودی سفر کرده بودند. عربستان سعودی پیش از این برنامه‌های حج و زیارتی را لغو کرده بود.

دولت ترکیه نیز متهم به پنهانکاری آمار ابتلا به کرونا در این کشور است. مقام‌های دولتی ترکیه تا صبح یکشنبه از شناسایی تنها ۶ مورد ابتلا خبر داده بودند.

اعلام وضعیت اضطراری در لبنان

رئیس جمهوری لبنان هم پس از شناسایی ۹۹ مورد ابتلا به کرونا در این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرد. میشل عون عصر یکشنبه گفت: در ارتباط با فراهم کردن امکانات برای شهروندان لبنان هیچ مماشاتی نخواهد کرد.

دادگاه نتانیاهو به تعویق افتاد

کرونا به کمک بنیامین نتانیاهو که قرار بود به اتهام فساد مالی محاکمه شود، آمد. نخست وزیر اسرائیل قرار بود دو روز بعد (سه‌شنبه ۲۷ اسفند/ ۱۷ مارس) محاکمه شود اما دادگاه کیفری اورشلیم (بیت‌المقدس) روز یکشنبه اعلام کرد جلسه رسیدگی به اتهام‌های فساد مالی او به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از گسترش ویروس کرونا، این هفته برگزار نمی‌شود. محاکمه نتانیاهو به ۳ خرداد/ ۲۴ مه موکول شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    درحقیقت محض باید بعد فرای فهم شعور انسانی را دانست که اولا" عربستان با چنین فاجعه ویروسی کشنده حتی اجازه به برگذاری حج داده است ...حجاجی که هنگام ورود به عربستان تحت معاینه قرارنگرفته اند وحتی بعد اتمام مراسم حج هم برحسب هزینه ای که متوجه مقامات عربستانی میشده معاینه انجام ندادند زیراکه امکان معاینه و قرنطینه کردن چنین حجم حجاج را نداشته اند..