ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: آمار رسمی درگذشتگان به ۸۵۳ نفر رسید

براساس آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ نفر دیگر جان خود را در اثر کرونا از دست دادند و ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا ثبت شد. آمار مسمومیت با الکل نیز افزایش یافت.

در حالی‌که بیشتر مردم خواهان قرنطینه شهرها هستند و مسئولان حکومتی اقدامی نمی‌کنند، شیوع کرونا در ایران بیشتر می‌شود. آما رسمی نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت اخیر ۱۲۹ نفر دیگر جان خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند و ۱۰۵۳ نفر دیگر به این ویروس آلوده شده‌‌اند. شمار فوتی‌ها بر اثر مسمومیت با الکل نیز رو به افزایش است.

کرونا در ایران ـ عکس از آرشیو

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۲۶ اسفند آخرین آمار رسمی این وزارتخانه از میزان شیوع کرونا در ایران را ارائه داد. بر این اساس، از ظهر یکشنبه تا امروز (دوشنبه)، ۱۲۹ نفر جان خود را در اثر ابتلا به کووید۱۹ (کروناویروس جدید) از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری به ۸۵۳ نفر رسید. همچنین ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.

استان تهران با ۲۰۰ مورد جدید شناسایی ابتلا به کرونا بالاترین آمار را دارد. اصفهان، مازندران و خوزستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۶ اسفند در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمار و ارقام در این‌باره را «امیدوارکننده» خواند و گفت: «طبق آمار ارائه شده، ما از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده‌ایم.» روحانی با این حال به مردم توصیه کرد که همچنان در خانه بمانند.

هم‌زمان، مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان البرز اعلام کرد که از آغاز شیوع کرونا در این استان، ۷۰ نفر دچار مسمومیت با متانول (الکل متیلیک) شده‌اند که از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان‌های ویژه و حفظ حیات هستند و ۱۵ نفر نیز جان خود را ازدست داده‌اند.

مرگ بر اثر مسمومیت با الکل در ایران، در پی پخش شایعاتی مبنی بر تأثیر الکل علیه ویروس کرونا افزایش یافت. در این مدت در خوزستان ۵۱ مورد و در استان فارس ۳۱ مورد مرگ بر اثر مصرف الکل گزارش شده است.  این در حالی است که مصرف مشروبات الکلی در از بین بردن ویروس کرونا هیچ تأثیری ندارد.

روز دوشنبه، رضا طهرانی‌زاده، مدیر روابط عمومی بیمارستان روان‌پزشکی رازی واقع در امین‌آباد تهران نیز از ابتلا به ویروس کرونا در این بیمارستان خبر داد و گفت: «طبیعتاً یک بیمارستان با ۱۰۰۰ بیمار و ۱۱۵۰ پرسنل حتما از شیوع چنین ویروسی متأثر می‌شود.»

ملاقات بیماران در بیمارستان روان‌پزشکی رازی تا اطلاع‌ ثانوی ممنوع اعلام شده و مرخصی بیماران از بیمارستان به حداقل رسیده است.

همچنین محمدرضا صوفی نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک نیز اعلام کرد که تا کنون ۱۷ نفر مددجو و چند نفر از پرستاران این آسایشگاه به کروناویروس مبتلا شده‌اند و دو نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.

آسایشگاه خیریه کهریزک حدود ۱۳۰۰ مددکار و حدود ۹۰۰ کارمند دارد که از ۱۷۵۰ سالمند، معلول جسمی حرکتی و بیماران‌ام‌اس به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌کنند. پذیرش، ترخیص، جابه‌جایی و ملاقات‌ها در این مجموعه ممنوع شده است و پرسنل نیز به شکل ۱۵ روزه قرنطینه شده‌اند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت روز دوشنبه روند بیماری کرونا در استان خراسان رضوی مشهد را رو به افزایش توصیف کرد و گفت: «تعداد قابل توجه افراد مبتلا منشاء خارج از استان دارند.» او با اشاره به امکانات محدود شهر مشهد از مردم سایر استان‌ها خواست تا از هر گونه سفر نوروزی به این استان پرهیز کنند.

شیوع کرونا در ایران نظام بهداشتی کشور را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده است. امیرعلی سوادکوهی، رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران اعلام کرد که «ظرفیت آی‌سی‌یوها تقریباً کامل شده و از بیمارهای کووید - ۱۹ پُر شده‌اند.» او افزود «آی‌سی‌یوها آن‌قدر پُر شده‌اند که مجبور شده‌ایم بخش‌های پشتیبان درست کنیم تا مریض‌های دیگر را به آن‌جا بفرستیم.»

تخت آی‌سی‌یو تنها کمبودی نیست که به دلیل شیوع کروناویروس ایران با آن روبه‌رو است، برخی از استان‌ها همچون قم، گیلان، مازندران، اراک با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه شده‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۸۹ درصد مردم ایران خواهان قرنطینه شهرهایی‌اند که به عنوان کانون‌های شیوع کرونا شناخته می‌شوند.  زنان بیش از مردان با قرنطینه شهرها موافق‌اند. راهی که مردم پیشنهاد می‌کنند در برابر سیاست‌های دولت روحانی قرار دارد که می‌خواهد فعالیت اقتصادی ادامه پیدا کند.

تعداد مبتلایان در جهان:

۱۷۴هزار ۵۶۴ نفر

فوتی‌ها در جهان

۶ هزار و ۶۸۵نفر

بهبودیافتگان:

۷۷ هزار ۸۶۷ نفر

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سازمان بهداشت جهانی آمار جمهوری اسلامی را دروغ خواند.

    سازمان بهداشت جهانی آمار جمهوری اسلامی را دروغ خواند. ریک برنان، مقام مسؤول خاورمیانه در سازمان جهانی بهداشت، می گوید آمار رسمی حکومت ایران پیرامون مبتلایان به کرونا در ایران، یک پنجم آمار واقعی است! ریک برن، آمار درست بیماران کرونایی در ایران را ۷۵ هزار تن برآورد کرد، در حالیکه رژیم جمهوری اسلامی این رقم را ۱۴۱۰۰ تن اعلام کرده است. شمار جان سپردگان کرونا در ایران تا این زمان از سوی رژیم جمهوری اسلامی ۸۳۵ تن اعلام شده است، که با تعمیم برآورد مقام سازمان بهداشت جهانی باید شمار واقعی جان سپردگان کرونا در ایران را تا امروز بیش از ۴۱۰۰ تن دانست، که این بالاترین شمار تلفات کرونا در میان همه ی کشورهای جهان است. ۹۸.۱۲.۲۷

  • پاندمیک کرونا تا بهار ۲۰۲۱ادامه دارد

    گاردین بیان میکند به اسناد محرمانه ای از وزارت بهداشت انگلیس دست یافته است که میگوید پاندمیک کرونا تا بهار ۲۰۲۱ادامه دارد و ۷/۹میلیون نفر در انگلیس بستری خواهند شد دکتر امیر حسین برخورداری اختصاصی گروه فارمامدیکال ⛔️ لطفا تگ کانال حذف نشود

  • کره جنوبی چگونه قهرمان مبارزه با کرونا شده است؟

    کره جنوبی چگونه قهرمان مبارزه با کرونا شده است؟ ▪️با ٨٢٣۶ و تنها ۷۵ کشته، کره جنوبی موفق‌ترین کشور در برابر کرونا بوده است. دلیل این موفقیت، روشهای هوشمندانه این کشور برای کنترل بیماری است که باید به عنوان مثالهایی از مدیریت موفق بحران در کتابهای آموزش مدیریت بحران ثبت شوند. ▪️بر خلاف چین، که مردم را در خانه‌هایشان زندانی کرد، استراتژی کره، ترکیبی از آگاهی بخشیدن به مردم، مشارکت دادن آنها در کنترل بیماری و ایجاد یک کمپین عظیم غربالگری بوده است.. ▪️غربالگری عظیم آسان نیست. در کره، هنگامی که تست کرونای یک فرد مثبت می‌شود، تمام افراد در ارتباط با شخص، کاوش و تست می‌شوند، مسیرهایی که شخص از آنها عبور کرده با استفاده از داده‌های جی‌پی‌اس موبایل، دوربین‌های شهری و داده‌های دستگاهایی که از آنها پرداخت انجام داده مشخصص می‌شوند. ▪️مسیرها ضدعفونی می‌شوند،بعضی مکانهای عمومی برای ضدعفونی تعطیل و تمامی افرادی که با بیمار در تماس بودند کاوش می‌شوند. حتی پیامکی برای افرادی که در آن مسیرها از دستگاههای مشترکی استفاده کرده‌اند ارسال می‌شود. ▪️شفافیت کره در اطلاع رسانی نیز باعث اعتماد کامل و پیروی بی‌درنگ مردم از تصمیمات دولت شده است. کره همچنین ايستگاه‌هایی ایجاد کرده است که مردم می‌توانند با ماشین خود به آنجا بروند و بدون خارج شدن از ماشین، تست کرونا بدهند. ▪️۴۰ واحد سیار تشخیص، که به محل کار و خانه افراد می‌روند ایجاد شدند تا انتقال آلودگی در صف انتظار، تعداد مراجعه مردم و فشار کاری پرسنل درمان را کاهش دهند. ▪️کره جنوبی با این سیاست، در این مدت بیش از ۲۲۰ هزار تست کرونا انجام داده است. فراهم کردن این تعداد تست آسان نیست. اما تجربه کمبود تست تشخیص، در سال ۲۰۱۵ به هنگام اپیدمی ویروس مِرس، به کره آموخت تا اینبار پس از شیوع کرونا در چین، به سرعت تست جدید کرونا را برای کل کشور فراهم کند. کره برای تحقق بخشیدن به این هدف، از تکنولوژی به طرز هوشمندانه‌ای بهره برده است ▪️برای پیشگیری در تمام مکانهای عمومی، ژل دست در اختیار عموم قرار گرفته است، تابلوهایی نظافت دست را به آنها یادآوری می‌کند و یا تلویزیونی به آنها آموزش می‌دهد. قبل از ورود به اکثر ادارات، پاساژها و سوپرمارکت‌ها، دمای بدن افراد سنجیده می‌شود و دستهایشان را برایشان ضدعفونی می‌کنند! ▪️شهرداری روزانه چندین پیامک برای مردم ارسال می‌کند: « برای جلوگیری از انتشار ویروس از این مکانها اجتناب کنید»،« امروز مورد جدیدی ثبت نشد»،« اگر علائم زیر را دارید با این شماره تماس بگیرید»،« امروز می‌توانید با رعایت اصول از خانه خارج شوید(به جز افراد مسن و بیمار)» ▪️برای افرادی که قرنطينه خانگی می‌شوند، کمیته محلی، بسته‌ای رایگان شامل آب و مواد غذایی برای دو هفته، ماسک، مسواک، دماسنج، ژل الکل و کیسه‌ای برای قرار دادن دستمال های آلوده ارسال می‌کند، به همراه دفترچه‌ راهنمای قرنطینه خانگی و نحوه درخواست کمک مالی فوری (در صورت بیکار شدن). ▪️همچنین اپلیکیشنی ساخته شده است که بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند باید آن را نصب کنند.این اپلیکیشن روزی دوبار به بیمار یادآوری می‌کند تا دمای بدن خود را بسنجد و آن را همراه با علائم دیگر بیماری در اپلیکیشن وارد کند. بدین ترتیب تمامی بیماران از راه دور تحت مراقبت هستند. ▪️اینگونه، کره جنوبی کرونا را شکست می‌دهد و به الگوی جهانی تبدیل می‌شود. با مشارکت تک تک مردم کشورش. با قدرت مطلق بدون اسلحه، بدون سانسور، بدون دروغ @AvandFardi

  • پیام دکتر تنگستانی داروخانه اهرم ..

    پیام دکتر تنگستانی داروخانه اهرم .. ▪️سلام عزيزان ، خواهش ميكنم اين پيام رو توي گروه هاي مختلفي كه عضويد بفرستيد، من واقعا نميدونم داره چه اتفاقي ميفته و اين صدا و سيما با برنامه هاي پرمحتواش!! داره چه غلطي ميكنه!!! هرچي هست نتيجه خوبي روي باورهاي عامه مردم در مورد اين بيماري نداشته؛و اين اتفاقي هست كه در متن جامعه داره ميفته. اينها مواردي هست كه هرروز شخصا باهاش مواجهم ، من يك دكتر داروسازم كه از قضا اين روزها خوب فحش ميخورم، سرباز مدافع سلامت هم نيستم و دلخوشي و انتظاري هم با اين القاب ندارم....... فقط ميخوام زنجيره لعنتي انتقال با فرهنگ سازي قطع شه. لطفا فرهنگ سازي كنيم. ▪️- آغا!!! ويتامين دي ٥٠٠٠٠ مصرف روزانه سمي هست!!! بخدا سمي هست، ما الان ديگه يك دونه ويتامين دي ٥٠٠٠٠ توي داروخانه نداريم، هرچي هم توضيح ميديم نخوريد، ملّت فك ميكنن ميخوايم نفروشيم و احتكار كنيم و گرون بديم. ▪️- بابا جان ! هر گردي كه گردو نيست، محلول كليندامايسين و محلول اريترومايسين واسه جوش صورت و محلول ماينوكسيديل واسه ريزش مو، درسته توي فرمولاسيون شون الكل دارن، ولي به درد ضدعفوني دست نميخوره.... بخدا نميخوره... ما ديگه يك دونه محلول كليندامايسين نداريم!!! آخه فقط الكل ٧٠ درصد موثره، اينا درصدشون اون قد نيست، بعدش هم اينا دارو توشهآخه چرااااا؟!!! نكنيد اين كاررو ▪️- عزيز من ، بخدا اوني كه ميتونه توي خونه بمونه نه ماسك لازم داره، نه دستكش، نه ژل دست ، نه الكل؛ توروخدا راه نيفتيد توي داروخانه ها دنبال اين چيزا.... اينا داره توليد ميشه ولي تقاضا زياده، و الويت هم با بيمارستان ها هست؛ به داروخانه هاي فلك زده هم يا نميدن يا مقدار كم ميدن؛ حالا شما بيايد بگيد داروخانه ها همشون دزدن و احتكار كردن.... با اين رفتن از اين داروخانه به اون داروخانه فقط خودتون رو بيمار ميكنيد. گيرتون نمياد.نكنيد توروخدا.... ▪️- بابا اوني كه توي خونه هست و ميتونه دستاشو با آب و صابون بشوره مرتب ، كه نيازي به ژل دست و الكل نداره، بيرون هم مياد واسه كاراش تا زماني كه دستشو به صورتش نزده نيازي به اين چيزا نداره.... توروخدا فك نكنيد ژل بزنيد تمومه.... راه نيفتيد در به در اين چيزا... اين اقلام كمه ، خودتون رو عذاب نديد، بدون اينا هم ميشه از كرونا پيش گيري كرد. ▪️- ميل خودتونه ولي از اين دلاهاي سودجو ماسك نخريد، عمر ماسك هاي فيلتر دار يك شيفت كاري هست، ماسك هاي معمولي هم يه سرفه بزنيد توش ، يه كم خيس شه تمومه، اگه ميتونيد خودتون با يه پارچه تترون ، ماسك بدوزيد، مرتب هم بشوريد و اتو كنيد، خودتونو درگير خريدن و پيدا كردن ماسك از داروخانه ها نكنيد..... گشتم نبود، نگرد نيست! ▪️-كاش عده اي از مردم ميدونستن كه ماسك واسه اينه كه وقتي حرف ميزنن ترشحات تنفسي به طرف مقابل نرسه، نه اينكه موقع حرف زدن ماسك رو بدن پايين و حرف بزنن ▪️- باوركنيد بادي اسپلش و اسپري بدن ٧٠ درصد الكل نداره، هي اينا رو اسپري نكنيد رو دستاتون ▪️- دستاتون رو با وايتكس غليظ نشوريد توروخدا .... بايد ٢٠ سي سي توي يك ليتر آب بريزيد... خب دستا نابود ميشن ▪️- ديگه نگم هيدروكسي كلركين چرا؟!!!!! بابا جان... گفتن موثره ولي اول اثبات نشده دوم هزارتا عوارض داره ؛ سوم توي رژيم درماني همراه با ريباويرين هست..... نكنيد اين درمان هاي خودسرانه ▪️خلاصه در انتها اينكه دستاتون رو با عرق سگي و شراب و .... ضدعفوني نكنيداونا درصدشون پايين تر از مقدار لازم براضدعفونيه....... توي دهنتون اسپري الكل نزنيد اثر ندارهبه جاش آب نمك غرغره كنيد ...... خوردن الكل هم ربطي به ويروسهاي مجاري تنفسي نداره ▪️ديگه هر گلي زديد به سر خودتون و صد البته همه آدم هايي كه باهم در ارتباطيد زديد ▪️▪️مطمئنم شما عزیزان همه با دقت و اهل مطالعه هستین.بازم محض احتیاط گفتم شما هم مطالعه کنین.❤️❤️

  • روسری زنان (حجاب) عامل ابتلا به کرونا!

    روسری زنان (حجاب) عامل ابتلا به کرونا! می‌دانیم که بدون شک در بحران‌های دست ساز بشر و بحران‌های طبیعی، اولین قربانیان زنان و کودکان هستند. طبیعت هوشمند است اما با زنان دشمنی ندارد، بلکه تبعیض جنسیتی اِعمال شده علیه زنان است که باعث گردیده تا آنها اولین قربانیان بحران‌ها باشند. زنان در طول تاریخ با مبارزه مداوم، همیشه در پی کسب حقوق پایمال شده‌ی خود بوده و هستند اما در این بحران اخیر باز هم زنان یکی از آسیب پذیر‌‌ترین اقشار جامعه در برابر ویروس کرونا می‌باشند. زنانی که مجبورند با دریافت نصف حقوق مردان _که چند برابر زیر خط فقر است_ کار کنند لذا از نظر اقتصادی توان مقابله با این بیماری را ندارند. در این میان بر هیچ‌کس پوشیده نیست که حجاب در موارد بسیاری برای زنان محدودیت ایجاد می کند، به‌طور خاص روسری زنان پوششی‌ست که زنان مجبورند به‌طور مداوم آن را بر‌ روی سر خود تنظیم کنند تا مبادا موهای‌شان پیدا شود و از طرف حاکمیت یا خانواده‌های متعصب مورد بازخواست قرار گیرند. در این شرایط با هر بار تماس دست با صورت و مو احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد چه رسد به این که زنان مجبور‌اند روزانه ده‌ها بار روسری خود را تنظیم کرده و موهای خود را زیر آن پنهان کنند. شاید افرادی که حق آزادی پوشش را برای زنان به رسمیت نمی‌شناسند فورا پاسخ دهند که زنان مقنعه بپوشند یا روسری خود را با کلیپس و گیره محکم کنند اما من به زنان پیشنهاد می‌دهم یک‌بار برای همیشه خود را از شر روسری راحت کنند و برای دفاع از سلامتی خود و خانواده‌ها در اولین مورد که روسری آنها کنار رفت و روی شانه هایشان افتاد، اقدام به پوشیدن دوباره آن نکنند. از مردان عدالتخواه انتظار می رود با حمایت از زنان در پیگیری مطالبات بر حق خود، زمینه‌ی برقراری عدالت را فراهم کنند، در این بین مردان خانواده می توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند. #حجاب_و_ابتلا_به_کرونا ارسالی از صمد . ج ۲۳ اسفند ۹۸

  • جون ما شده بازیچه دست آقایون

    در حال حاضر که مهم‌ترین علتی که قرنطینه را برای‌مردم منتفی کرده، اجبار کارگران برای حضور در محیط کاره، آیا نباید آمار فوتی‌ها به تفکیک کارگاه‌ها منتشر بشود تا وضعیت روشن بشه؟ شوخی نیست، ۱۶ میلیون آدم با خانواده‌هایشان درگیر مسئله هستند. #الو من در شهر جدید پردیس( فاز هشت) مشغول فعالیت هستم و متاسفانه هر روز منتظر شروع فاجعه...! اکثر نیروهای کار این منطقه در دسته های چند نفره در خوابگاه هایی که ساخته‌اند استراحت می‌کنند. اما نه شرکتی که برایش کار میکنم به نیروها اهمیتی میدهد و برایشان حداقل های بهداشتی را فراهم میکند و نه شرکت عمران پردیس! حتی ریاست شرکت عمران به خود اجازه نمیدهد- ولو در حد ارسال یک نام- از شرکت های مشغول درخواست ایجاد حداقل های بهداشتی برای نیروهایشان را بنماید. لطفا صدای این کارگران باشید. #الو سلام.من کارگر یکی از بزرگترین شرکتهای تولید پرده و پارچه تو خاورمیانه ام که تو حومه تبریز فعالیت میکنه. چند روز قبل همه اعتصاب کردن اما با تهدید و ماست مالی و ضد عفونی کردن غیر اصولی بخش ها دوباره مجبور کردن برگردیم سر کار اما دوباره دیروز یکی دیگه از کارگر ها مریض شده و میگن با علایم کرونا بردنش بیمارستان. مدیرای شرکت هم که میگن وزارت صنایع باید مجوز تعطیلی بده که نمیده. خلاصه جون ما شده بازیچه دست آقایون. @mamlekate

  • دولت باید خط اعتباری و بیمه های حمایتی درنظربگیرد

    کرونا چالش جدی زندگی 16 میلیون کارگر است؛ دولت باید خط اعتباری و بیمه های حمایتی درنظربگیرد ▪️اردوی کار: وحید شقاقی شهری استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی در باره تاثیرات شیوع کرونا بر قدرت خرید مردم گفته: «اگر این بیماری به درازا بکشد، می‌تواند زندگی ۱۶ میلیون کارگر را با چالش جدی روبه‌رو کند که زندگی آنها عمدتا تحت تأثیر رکود اقتصادی و تعطیلی بنگاه‌ها است. شاید حقوق این قشر پرداخت می‌شود اما چون حقوق آنها پایین است، می‌توانستند از طریق اضافه کاری یا دو شیفت کاری این کمبود را جبران کنند که در حال حاضر این امکان وجود ندارد. ▪️بنابراین تداوم این بیماری می‌تواند تاثیر خود را در سفره کارگران نشان دهد. اما اگر دولت خط اعتباری و یا بیمه‌های حمایتی بویژه برای کارگران روزمزد در نظر بگیرد می‌تواند تا حدودی این مسئله را جبران کند

  • گزارشی از یک پایگاه غربال گری کرونا

    گزارشی از یک پایگاه غربال گری کرونا ▪️اردوی کار: یکی از شاغلان یک پایگاه غربال گری که از خود به عنوان «بوف کوچک» در توئیتر نام برده، گزارش زیر را در مورد پایگاه شان نوشته: ▪️دیروز تو پایگاه غربال گری کرونا نشسته بودیم ، پایگاه ما دقیقا وسط شهره. دم عصر یه دفعه یه گروه ریختن سرمون! از کجا ؟ نیروی انتظامی و هلال احمر! چی میگفتن؟ میخواستن بیان داخل پایگاه ما، یه میزم میخواستن که بشینن اینجا، عکس بگیرن ( صادقانه اعتراف کردن میخوایم عکس بگیریم فقط). ▪️از اونا اصرار از ما انکار که اینجا مال علوم پزشکیه، مائم به اندازه کافی هستیم ، شما بیاید اینجا تجمع میشه. بعدم اینجا پایگاه هست دیگه برید اون مناطقی که پایگاه نیست، آخرم دیدن راه شون نمیدیم رفتن پشت سر ما، چادر صحرایی زدن. میز و صندلی نداشتن ، یکی از فاطی کماندو هاشون اومد طرف ما، گفت «بهتره با ما همکاری کنید ،به نفع خودتونه» عنتر خانم که نهایت کارش، گرفتن دخترا و سوار کردن تو ون گشت ارشاده ما رو تهدید میکرد. مائم گفتیم چه نفعی؟ گفت: بالاخره که کارتون به ما میفته، مائم گفتیم: چرا کار ما باید به شما بیفته، ولی کار شما قطعا به ما میفته. ▪️منطقا هم احتمال اینکه یه نفر کارش بیفته بیمارستان خیلی بیشتر از پلیسه تازه مثلا کارمون میفتاد هم این فاطی کماندو چه گوهی میتونست بخوره واسه ما؟ ▪️ولی در نهایت میز و صندلی هامون رو بردن: دو دقیقه بعد یه صف و تجمع درست کردن در حدی چی! چی کار میکردن ؟ یه دماسنج آورده بودن دمای بدن مردم رو اندازه میگرفتن، تجمع ای هم درست کردن خودش عامل پخش کروناس! اونم تو شرایطی که ما که علوم پزشکیم دماسنج نداریم! چون پیدا نمیشه. ▪️بعدشم الان تب جزو علامت های اصلی کرونا نیست و ملاک تشخیص قرار نمیگیره و باید از طرف سوال بپرسی تا بقیه علامت هاش رو هم بگه؛ تاریخچه بگیری با فرد کرونا مثبت در ارتباط بوده یا نه ، نیروی انتظامی فقط واسه شوآف و گرفتن چهارتا عکس این همه آدم رو مسخره خودش کرده بود!!! تنها شانسی که آوردیم چون میز و صندلی های ما رو سپاه میداد ، مائم زنگ زدیم بهشون بیان این احمق ها رو از اینجا جمع کنن. وسیله هامونم پس بدن. ▪️از اون ور تاکسی رانی، یه دماسنج داده دست یه آدم که هیچی از علوم زیستی سر در نمیاره که دمای بدن راننده ها رو اندازه بگیره، یه دفعه طرف میومد میگفت:به من گفتن دمای بدنم ۳۴، یکی میگفت به من گفتن ۳۰، یکی میومد میگفت به من گفتن دمای بدنت بالاس من نگران شدم زنگ زدم ۱۱۵ پاشدم رفتم اونجا ببینم چه غلطی دارن میکنن! دماسنج شون خراب بود و خودشونم نمیفهمیدن خرابه! اون وقتی که دماسنج ارور میداد رو میگفتن دمای بدنت بالاس بقیه رم ۳۴،۳۵ نشون میداد. بهشون گفتم این خرابه دوساعت بعد باز دیدم راننده ها میان میگن گفتن دمای بدن انقدره، خوبه؟ ، دوباره رفتم · ▪️پیش شون میگم مگه نگفتم خرابه!برگشته میگه از اداره به ما زنگ زدن،گفتن اینو تازه خریدیم سالمه حالا هدف چی بود؟ دوباره شوآف و عکس گرفتن که آره ما هم در مقابل کرونا کاری کردیم، خلاصه بگم تو این کشور هر ارگانی جای انجام دادن کار خودش، تو هر سوراخی که شوآف باشه انگشتش رو فرو میکنه... نتیجه رم که میبینید ، این کثافت خونه ای که درست کردن. هدف شون کار نیست ، هدف شوآف کردن مدیرهاست واسه تو چشم رفتن و امتیاز گرفتن و این وسط بیچاره مردم که دل شون رو خوش کردن به این جماعت @booffwo