ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«در خانه بمانیم»: پویشی برای فاصله‌گیری اجتماعی خودخواسته

برخی از شهروندان ایرانی این روزها در قرنطینه خودخواسته به سر می‌برند.

پویش «در خانه بمانیم» پس از شیوع گسترده ویروس جدید کرونا در شهرهای مختلف ایران به راه افتاده است. این پویش خانه را امن‌ترین جا برای پیشگیری از انتقال ویروس معرفی و مردم را دعوت به خانه‌نشینی می‌کند. مردم در فضای مجازی ویدئوها، پوسترها، عکس‌ها و مطالب بسیاری را به اشتراک گذاشته‌اند. مطالبی از قبیل روحیه دادن به پزشکان و کادر درمانی تا «سفر ممنوع» و «عید را در خانه بمانیم».

در این میان فراخوانی منتشر شده که از مردم دعوت می‌کند برای «بالابردن روحیه جمعی» فردا شب - در شب چهارشنبه‌سوری-، به‌صورت دسته‌جمعی بر بالای پشت‌بام‌ها «مرغ سحر» بخوانند. تصاویر پیش‌رو برخی از شهروندان تهرانی را نشان می‌دهد که این روزها در قرنطینه خود خواسته به سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد محمدی

    جناب حقیقتگو اگر قرار باشه همه با چشمهای پر از اشک دنیارا نگاه کنه که همه درد غم و اشکآلودند و هیچ گاه تا موقعی که چشمامونو پاک نکیم چیزی نمی بینیم درست و را راست به شما بگم تا موقعی که ما خودمان درست نشویم نخواهیم آن چیزی را که داریم قدر ش رو بدونیم وآن چیزی رو که نداریم بدست بیاوریم چیزی درست نمی شود با نشون دادن سراب یا واقعا دریای دنیای غرب و به قول عام اروپاییان یه جوری خودمان دانشمندان و سرمایه دارن و هرکسی راکه می تونند آینده رو درست کنند خودمان داریم تشویق می کنیم بروند به اروپا آمریکا و هرجایی به غیر از ایران حالا باتبلیغ آن طرف و یا جهنم نشون دادن این طرف و این بزرگترین خیانته شما ها چشمتان زرق و برق کشورهای دیگر را دیده اید و یا ندیده اید و فقط شنیده اید و آب دهانتان سرریز شده و دو ست ندارید واقعیت ببینید و بشنوید والا تمام مشکلات ما یک از فشار غربی ها و بالخصوص آمریکا ست و دوم بی کفایتی مسولانی است که مثل جنابعالیها فریفته غرب شده و وطن را به امید رسیدن به اروپا می چاپند ملتی که خود را باخته باشد رازی به هر خفتی می شود

  • حقیقتگو

    باکمال معذرت که امیدوارم توهین نباشد و بدرستی واقفم که برای میلیونها مردم بعد ازچهل سال تنها مرغ سحرخواندن درشب آنهم دربالای پشت بام باقی مانده است ....قماربازان که مقادیر نجومی درقماری می بازند یا به مرغ سحرشان که مشروب خواری و یا دود کردن مواد مخدر ویا خواندن روبائیات است رو می آورند ...بله جماعتی کشوررا دربست درقمار تخیلات آب وگازوبرق مجانی ومسکن ودرمان وتحصیل مجانی و ثروتمتند شدن های انچنانی به قمارگران اخوندی باختند ..ودرحقیقت چهل سال هم همانند بازنده گان وپناهنده گان درکشورغریب با انها رفتارشده است ...چهل سال برتمامی فجایع چشم پوشانند تا اینکه فاجعه کرونا چشم هایشان را بازکرد ..که این فاجعه قابل تحمل و چشم پوشی نیست ومطیع بودن را نمی پذیرد ..البته فاجعه ویروس کرونا یک فاجعه جهانی است وثروتمند وفقیر و پیروجوان را نمی شناسد ولی هیچ کشورخارجی به جزء حکومت اخوندی آنهم به عمد درصدد شیوع و تلف کردم مردمان برنیامده بوده است ...گدایانی هستند که درحقیقت اندوخته مالی زیادی دارند و عمدا" چهره های نشسته و البسه های کهنه و پاره برتن می کنند وادعای داشتن همه گونه بیماری و زخم های انچنانی می کنند و با اعمالشان ره گذاران ترقیب به دادن پولی می کنند...حالا حکومت اخوندی هرچه ویروس بیشترشیوع پیدادکند و آمارهای بیماران و مبتلاشدگان و فوتی ها بالاتررود این مورد را جهت هدفش که اخاذی که بانک بین الملل و سازمان بهداشت جهانی باشد استفاده خواهد کرد و آخاذی های این چنینی هم به سرنوشت بیش از150میلیارد دلار ازتوافق هسته ای ازاد شده دچارخواهد شد ومردم ایران نصیبی ازاین اخاذی ها نخواهند داشت...وهرچه امارهای بزرگترشوند کاسه اخاذی هم بزرگترمیشود!!