ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار عمران خان: کرونا کشورهای در حال توسعه را ویران می‌کند

نخست‌وزیر پاکستان گفت نگرانی‌اش از فقر و گرسنگی در اثر کرونا است. او از کشورهای ثروتمند خواست تا به فکر بخشودگی بدهی کشورهای فقیر و آسیب‌پذیر باشند.

نخست‌وزیر پاکستان از این‌که کرونا موجب ویرانی اقتصاد کشورهای در حال توسعه و گسترش فقر شود ابراز نگرانی کرد و از کشورهای ثروتمند خواست تا بدهی‌های کشورهای فقیر جهان را لغو کنند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان - عکس از آرشیو

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس از شیوع ویروس کرونا در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت: «نگرانی من نسبت به فقر و گرسنگی است. جامعه بین‌المللی باید به فکر نوعی بخشودگی بدهی برای کشورهایی مانند کشور ما که بسیار آسیب‌پذیر هستند، باشد. دست‌کم این اقدام به ما در مقابله با ویروس کرونا کمک خواهد کرد.»

عمران خان همچنین افزود اگر شیوع جدی ویروس در پاکستان رخ دهد، ممکن است تلاش‌های دولت او برای نجات اقتصاد بیمار کشورش از وضعیت سقوط به وضعیت غیرقابل بازگشت به عقب نتیجه معکوس بدهد، بیکاری افزایش ‌یابد و بدهی سنگین ملی به بار غیرقابل تحملی تبدیل می‌شود.

به‌گفته نخست‌وزیر پاکستان مشکل تنها به این کشور مربوط نمی‌شود. هند و همچنین کشورهای آفریقایی و نقاط دیگری نیز با همین مشکل مواجه‌اند: «اگر این ویروس گسترش یابد همه ما در زمینه امکانات درمانی با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. ما توانایی و منابع کافی نداریم.»

براساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، در پاکستان ۱۹۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک مورد مرگ در اثر این ویروس ثبت شده است. شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد افزایش داشته است.

پاکستان سال گذشته مبلغ ۶ میلیارد دلار از صندوق بین‌المللی پول کمک مالی گرفت.

عمران خان همچنین گفت زمان آن فرارسیده که تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایان یابد.

در ایران ویروس کرونا شیوع گسترده‌ای داشته است. بیشترین موارد ابتلا به کرونا در پاکستان در ایران ردیابی شده‌اند و همه ۲۱ افغانستانی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شد به ایران سفر کرده‌ بودند.

عمران خان گفت ایران «نمونه‌ای کلاسیک» از کشوری است که ضرورت انسان‌دوستانه برای مهار شیوع کرونا در آن از رقابت‌های سیاسی یا جزم‌های اقتصادی فراتر می‌رود.

پاکستان هفته گذشته به دلیل شیوع کرونا تمامی مرزهای زمینی خود و مدارس و دانشگاه‌ها را بست و پروازهای بین‌المللی را محدود کرد. دولت پاکستان همچنین از مردم خواست تا در اجتماعات شرکت نکنند. مرزهای زمینی پاکستان تا ۱۵ روز بسته خواهند ماند. مدارس به‌مدت سه هفته تا پنجم آوریل تعطیل خواهند بود و پروازهای بین‌المللی تنها از فرودگاه‌های کراچی، لاهور و اسلام‌آباد انجام خواهند شد.

پاکستان پیش از این پروازها به ایران را ممنوع کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.